Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Ik schreif faut is een praktische gids, waarin naast omschrijving van wat dyslexie precies is vooral ook veel praktisch bruikbaar materiaal te vinden is : regels voor het omgaan met de knelpunten in de spelling en concrete tips voor thuis en in de klas. Overzichtelijke schema's en speciaal ontworpen prenten, waarbij kinderen de spellingwijze van woorden leren koppelen aan visueel materiaal, én een handig stickerblad met de voornaamste spellingsregels maken het hét werkboek bij uitstek rond dyslexie.
Dyslexie. --- Leesstoornissen. --- Schrijfstoornissen. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- schrijfstoornissen --- Developmental psychology --- Leesstoornissen ; leermiddelen --- Schrijfstoornissen ; leermiddelen --- Dyslexie --- Academic collection --- 008.434.5 --- #KVHB:Dyslexie --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- Logopedie --- Leerproblemen --- Schrijfproblemen --- Vreemde talen --- kinderen met leerproblemen --- Orthophonie --- Kinderen met leerproblemen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.51 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Kinderen --- Leesmoeilijkheden --- Oefeningen --- Scholen --- Schrijfstoornissen --- 376.54 --- dyslexie (woordblindheid) --- leesstoornissen --- 050395.jpg --- Dyslexie; kinderen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- 159.95 --- 464 ) Dyslexie --- kinderen --- #PBIB:+105.62 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie
Choose an application
1. Inleiding - 2. Onderzoek naar vroegtijdige leesinterventies - 3. Ontwikkeling van het Effectief Leren lezen Ondersteuningsprogramma - 4. Een tweetal voorstudies - 5. Opzet van het summatieve effectonderzoek - 6. Effectmeting ELLO-fase 1 - 7. Effectmeting ELLO-fase 2 - 8. Longitudinale effecten en groepseffecten - 9. Rol van de tutor - 10. Conclusies en discussie Dit boek rapporteert over de resultaten van het Effectief Leren Lezen Ondersteuningsprogramma (ELLO). Dit programma biedt mogelijkheden om leesproblemen in een vroeg stadium terug te dringen. (Bron: covertekst)
Aanvankelijk lezen. --- Förderunterricht. --- Kinderen. --- Leesstoornissen. --- Lesestörung. --- Remedial teaching. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerproblemen --- Primary education --- Leesproblemen --- 464.1 --- 464 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesontwikkeling --- Lezen --- Spellingproblemen --- Taalproblemen --- D100610.jpg --- Leermoeilijkheden: leesproblemen --- Leesstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen
Choose an application
icatie van lezingen van het gelijknamig symposium te Tilburg (Letterenfaculteit Universiteit van Tilburg) op 23 januari 2002
Didactics of Dutch --- leesproblemen --- lezen --- Makkelijk lezen --- Leesproblemen --- 475.26 --- Basisonderwijs --- Gebarentaal --- Hoger onderwijs --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Secundair onderwijs --- Volwasseneneducatie --- 433.7 --- 464 --- Leesvaardigheid --- Lezen --- Nederlands als tweede taal --- Taal --- Leesopvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Leesprobleem
Choose an application
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen A.J.J.M. Ruijssenaars en P. Ghesquière (red.) Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces.In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele thema's, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- Neuropathology --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyscalculie ; kinderen --- 376 --- 51:37 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- dyscalculie --- logopedie --- 464 --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- wiskunde --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- 376.5 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leesmoeilijkheden --- Leesstoornissen --- Onderwijs --- Leerstoornissen; kinderen --- Rekenproblemen; kinderen --- 030285.jpg --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Volwassenen --- Reflectie --- Rekenproblemen --- Rekenvaardigheden --- Aanvankelijk rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Remediërend onderwijs --- Kleuters --- Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Kind --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Rekenprobleem --- Rekenvaardigheid --- Kleuter --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|