Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Deel I Professionele ontwikkeling en onderwijsontwikkeling1. Professionele ontwikkeling in het onderwijs: aandacht voor de mensen en hun werk2. Variaties in begeleidingsvormen en in schoolorganisaties: wat past bij wat?Deel II Verschillende begeleidingsvormen3. Leren reflecteren: naar systematiek in het leren van je werk als docent4. Lesbezoek: de onderwijspraktijk zichtbaar5. Collegiale consultatie: leren hoe je van elkaar kunt leren6. Coaching in ontwikkelingsgericht onderwijs7. Over opbouw en afbouw van routinisering bij docenten: een geïntegreerde aanpak van docentenbegeleiding8. Peer-Assisted Leadership (PAL): een training voor de professionele onderwijsmanager9. Intervisie: autonomie en samenwerking10. Supervisie als kwaliteitsinstrument: zelfreflectie als basis voor professionele wendbaarheidDeel III Loopbaanontwikkeling11. Persoonlijk loopbaanmanagement: mogelijkheden en grenzen12. Staff appraisal: een totaalbeeld voor begeleiding
Didactic strategies --- Didactics of higher education --- Leraren --- Lerarenbegeleiding --- Begeleiding --- Lerarenopleiding --- Reflectie --- Intervisie --- Supervisie --- Professionalisering --- Nederland --- Onderwijs --- Zelfstudie --- Doceren --- Coaching --- Coaching. --- Docentenbegeleiding. --- Onderwijskunde. --- Algemeen. --- D30132.jpg --- docentenbegeleiding. --- hoger onderwijs. --- onderwijs: lerarenberoep --- professionalisering. --- docentenbegeleiding --- professionalisering --- hoger onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- coaching --- intervisie --- leerkrachtenbegeleiding --- management --- onderwijs --- reflectie --- lerarenbegeleiding --- onderwijsbegeleiding --- reflectievaardigheid --- Begeleidingsvormen --- Docenten --- Onderwijsontwikkeling --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren --- Opleiding en bijscholing --- Leraar --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Literatuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Via een eenvoudig stappenplan werken docenten met een collega samen aan het verbeteren van hun kerntaken. In allerlei voorgestructureerde samenwerkvormen komen de belangrijkste docentactiviteiten aan de orde rond zelf te kiezen onderwerpen: een onderwijsinnovatie, een probleem dat zich voordoet of een verbeterpunt. Je kunt zelf kiezen op welke manier en hoe intensief je wilt samenwerken. Klassewerk heeft een tweede laag waarin achtergrondinformatie wordt gegeven die vooral bestemd is voor de leidinggevende: (sector)directeur, sectie- of vakgroepleider. Het biedt hem materiaal om het proces te faciliteren en te begeleiden.
kwaliteitszorg --- secundair onderwijs --- schoolmanagement --- 458.1 --- 489.9 --- 489.9 ) Docentenbegeleiding --- docentenbegeleiding --- samenwerken --- Leraren ; secundair onderwijs --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- hoger onderwijs - overige onderwerpen --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Didactiek --- Veranderingsmanagement --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
#KVHB:Hoger onderwijs --- 489.9 ) Docentenbegeleiding --- interne kwaliteitszorg --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Didactics of higher education --- Business policy --- School management --- kwaliteitszorg --- hoger onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- IKZ
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|