Narrow your search

Library

UGent (4)

SL (2)

ULiège (2)

VUB (2)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

English (3)

French (1)


Year
From To Submit

2002 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by
Irresistible rise of Harry Potter
Author:
ISBN: 1859846661 Year: 2002 Publisher: London : Verso,

Harry Potter : les raisons d'un succès
Author:
ISBN: 213052205X 9782130522058 Year: 2002 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment expliquer l'ampleur du succès mondial et la fascination des lecteurs de 7 à 77 ans au sujet de Harry Potter ? Quelles sont les raisons du charme et de "l'ensorcellement" des lecteurs ? Le livre une fois ouvert attire irrésistiblement le lecteur, pourquoi ? A quel monde rêvent nos enfants ? Conçu comme un palimpseste où se superposent plusieurs couches de références, son texte est à la jonction d'un passé commun à tous les peuples. Dans ce conte de fées moderne qui fonde sa morale sur un souci écologique et sur une rationalité empreinte d'humanisme et de non-violence, le combat entre le Bien et le Mal peut parfois mener au devoir de désobéissance.

Introducing children's literature : from romanticism to postmodernism
Authors: ---
ISBN: 0415204119 0415204100 1134629761 1283837714 1280139145 0203995376 9780203995372 Year: 2002 Publisher: London ; New York, NY : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introducing Children's Literature is an ideal guide to reading children's literature through the perspective of literary history. Focusing on the major literary movements from Romanticism to Postmodernism, Thacker and Webb examine the concerns of each period and the ways in which these concerns influence and are influenced by the children's literature of the time. Each section begins with a general chapter, which explains the relationship between the major issues of each literary period and the formal and thematic qualities of children's texts. Close readings of selected texts fol

Listing 1 - 4 of 4
Sort by