Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (9)

UCLL (9)

AP (7)

Odisee (7)

Hogeschool Gent (6)

Thomas More Kempen (6)

VIVES (5)

UAntwerpen (4)

VUB (4)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

More...

Resource type

book (10)

digital (1)


Language

Dutch (11)


Year
From To Submit

2002 (11)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Digital
Werkboek intervisie
Author:
ISBN: 9024414970 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Voorbereiden op intervisie
Author:
ISBN: 9024414369 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intervisie in de gezondheidszorg : introduceren en toepassen van casuïstiekmethode
Author:
ISBN: 9035225538 Year: 2002 Publisher: Maarssen Elsevier


Book
Begeleid intervisie model : collegiale advisering en probleemoplossing : met 20 oefeningen en checklists
Author:
ISBN: 902441475X 9789024414758 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Intervisie is een gestructureerde wijze van collegiale advisering en probleemoplossing. In dit boek wordt het begeleid intervisie model gepresenteerd : een werkwijze waarbij onder begeleiding van een ervaringsdeskundige de intervisie in praktijk gebracht wordt.


Book
Visies op supervisie : reflecties op de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9024416256 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden verschillende thema's belicht die te maken hebben met supervisie. In supervisie gaat het om de ontwikkeling van de persoon in relatie tot het beroep. In profit- en not-for-profitorganisaties wordt in toenemende mate gebruikgemaakt van dit leerinstrument. Vanuit de praktijk van supervisie geven, komen diverse onderwerpen aan de orde: het proces van groepssupervisie; werkvormen en methoden en grenzen en overeenkomsten met andere leerinstrumenten.


Book
Voor de klas : voorbereidingen in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9062833012 Year: 2002 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Dit boek bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddellen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en "begeleiding op afstand" aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elekronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding, en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Voor de klas - Voorbereidingen op de praktijk bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddelen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en `begeleiding op afstand' aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elektronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Voor de klas is bruikbaar voor alle aankomende leraren, zowel voor studenten van de reguliere lerarenopleidingen als zij-instromers die direct voor de klas staan. (Bron: covertekst)


Book
Begeleiden van docenten : reflectie als basis voor professionele ontwikkeling in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9024414148 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel I Professionele ontwikkeling en onderwijsontwikkeling1. Professionele ontwikkeling in het onderwijs: aandacht voor de mensen en hun werk2. Variaties in begeleidingsvormen en in schoolorganisaties: wat past bij wat?Deel II Verschillende begeleidingsvormen3. Leren reflecteren: naar systematiek in het leren van je werk als docent4. Lesbezoek: de onderwijspraktijk zichtbaar5. Collegiale consultatie: leren hoe je van elkaar kunt leren6. Coaching in ontwikkelingsgericht onderwijs7. Over opbouw en afbouw van routinisering bij docenten: een geïntegreerde aanpak van docentenbegeleiding8. Peer-Assisted Leadership (PAL): een training voor de professionele onderwijsmanager9. Intervisie: autonomie en samenwerking10. Supervisie als kwaliteitsinstrument: zelfreflectie als basis voor professionele wendbaarheidDeel III Loopbaanontwikkeling11. Persoonlijk loopbaanmanagement: mogelijkheden en grenzen12. Staff appraisal: een totaalbeeld voor begeleiding


Book
Werkboek intervisie
Author:
ISBN: 9024414970 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit praktijkboek bevat oefeningen, methoden en werkvormen die het intervisieproces op maat ondersteunen. Bij elke oefening staat beschreven wat er van een groep en een begeleider wordt verwacht. Om direct aan de slag te kunnen is een bepaalde basiskennis nodig. Om deze reden biedt het werkboek een beknopte uitleg van de principes van intervisie. Het werkboek is geschikt voor allen die aan intervisie willen doen: docenten, studenten, coaches en trainers.


Book
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044112694 Year: 2002 Volume: 3 Publisher: Leuven ; Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen verbeteren hun leerlingenzorg voortdurend. Ze kijken hoe de leerlingenzorg functioneert, bepalen noodzakelijke verbeteringen en voeren die door. De betekenis van intervisie op scholen en de wijze waarop de opleiding tot `gespecialiseerd docent BVE' vorm krijgt, zijn hier voorbeelden van. Daarnaast komt ook de inhoudelijke kant van de speciale onderwijszorg aan de orde. Het boek schetst problemen, maar brengt ook de mogelijkheden van speciale onderwijszorg in beeld. Het ondersteunt docenten bij hun zoektocht en proces van reflectie om optimaal met zorgleerlingen om te gaan. Uit de inhoud: Zorgcapaciteit van het voortgezet onderwijs - Indicatiestelling voor zorgleerlingen in het voortgezet onderwijs - Gespecialiseerd docent in de BVE - Leerstijlen in het studiehuis - Gedifferentieerde Signaaltoets Woordenschat - Schoolmaatschappelijk werk in ontwikkeling - Betekenis van intervisie op. (Bron: www.maklu.be)


Book
Lesgeven in pedagogisch perspectief : een werkboek voor leraren in opleiding
Author:
ISBN: 9024416221 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het werkboek biedt een drietal inleidende hoofdstukken waarin dieper wordt ingegaan op de pedagogische taak van docenten. In een drietal luiken (Wie ben ik als docent? Wie is die leerling? Wat betekent dit voor mijn handelen?) wordten vervolgens een dertigtal werkwijzen aangereikt waarmee (aanstaande) docenten, alleen of samen met medestudenten of collega's, aan de slag kunnen. Er kan gependeld worden tussen ervaring en reflectie daarop met behulp van de opdrachten binnen de drie luiken. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by