Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- intervisie --- Social welfare methods --- Intervisie --- Vaardigheden --- Consulting --- supervisie --- kwaliteitsbewaking (audit) --- 321.3 --- 371.39 --- Groepen --- Leren --- Opleidingen --- Vaardigheidstraining
Choose an application
Intervisie --- Gezondheidszorg --- Casestudies --- Supervisie --- Functioneringsgesprekken --- Leidinggeven --- Vaardigheidstraining --- 321.4 --- beroepsuitoefening --- casuïstiekmethode --- gezondheidszorg --- intervisie --- maatschappelijk werk --- vraaggestuurde zorg --- Opleiding en beroep --- Casestudy --- Functioneringsgesprek --- Leiderschap
Choose an application
Intervisie is een gestructureerde wijze van collegiale advisering en probleemoplossing. In dit boek wordt het begeleid intervisie model gepresenteerd : een werkwijze waarbij onder begeleiding van een ervaringsdeskundige de intervisie in praktijk gebracht wordt.
organisatiecultuur --- Personnel management --- coaching --- intervisie --- Didactic strategies --- personeelsmanagement --- E-books --- 367.1 --- arbeidskwaliteit --- probleemoplossend denken --- 371.39 --- Begeleiding --- Intervisie --- Oefeningen --- Organisatie --- Leer van de organisatie --- Leraren --- Vaardigheden --- Consulting --- 65.012.4 --- Team personeel talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken crisis --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Leraar --- Directie
Choose an application
In dit boek worden verschillende thema's belicht die te maken hebben met supervisie. In supervisie gaat het om de ontwikkeling van de persoon in relatie tot het beroep. In profit- en not-for-profitorganisaties wordt in toenemende mate gebruikgemaakt van dit leerinstrument. Vanuit de praktijk van supervisie geven, komen diverse onderwerpen aan de orde: het proces van groepssupervisie; werkvormen en methoden en grenzen en overeenkomsten met andere leerinstrumenten.
supervisie --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- leerpsychologie --- Social psychology --- Supervisie --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- coaching --- didactisch proces --- intervisie --- leerlingenbegeleiding --- maatschappelijk werk --- onderwijs --- sociale wetenschappen --- therapie --- 371.39 --- Communicatie --- Groepen --- Leren --- Verhalen --- Opleiding en bijscholing --- 371.35 --- Lerarenopleiding --- 321.4 --- evaluatie --- studentenbegeleiding --- zingeving
Choose an application
Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Dit boek bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddellen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en "begeleiding op afstand" aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elekronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding, en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Voor de klas - Voorbereidingen op de praktijk bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddelen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en `begeleiding op afstand' aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elektronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Voor de klas is bruikbaar voor alle aankomende leraren, zowel voor studenten van de reguliere lerarenopleidingen als zij-instromers die direct voor de klas staan. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- onderwijsdeskundigheid --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- Didactic strategies --- lerarenopleiding --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding --- Lesvoorbereidingen --- Didactiek --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronische leeromgeving --- Intervisie --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lesgeven --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- 474.3 --- Digitaal portfolio --- Digitalisering --- Internet --- Leerlingen --- Lesvoorbereiding --- Onderwijs --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Portfolio --- Zelfsturing --- Lerarenopleiding --- Onderwijzen --- 030040.jpg --- Didactiek: lesvoorbereiding --- praktijk --- didactiek --- intervisie --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Deel I Professionele ontwikkeling en onderwijsontwikkeling1. Professionele ontwikkeling in het onderwijs: aandacht voor de mensen en hun werk2. Variaties in begeleidingsvormen en in schoolorganisaties: wat past bij wat?Deel II Verschillende begeleidingsvormen3. Leren reflecteren: naar systematiek in het leren van je werk als docent4. Lesbezoek: de onderwijspraktijk zichtbaar5. Collegiale consultatie: leren hoe je van elkaar kunt leren6. Coaching in ontwikkelingsgericht onderwijs7. Over opbouw en afbouw van routinisering bij docenten: een geïntegreerde aanpak van docentenbegeleiding8. Peer-Assisted Leadership (PAL): een training voor de professionele onderwijsmanager9. Intervisie: autonomie en samenwerking10. Supervisie als kwaliteitsinstrument: zelfreflectie als basis voor professionele wendbaarheidDeel III Loopbaanontwikkeling11. Persoonlijk loopbaanmanagement: mogelijkheden en grenzen12. Staff appraisal: een totaalbeeld voor begeleiding
Didactic strategies --- Didactics of higher education --- Leraren --- Lerarenbegeleiding --- Begeleiding --- Lerarenopleiding --- Reflectie --- Intervisie --- Supervisie --- Professionalisering --- Nederland --- Onderwijs --- Zelfstudie --- Doceren --- Coaching --- Coaching. --- Docentenbegeleiding. --- Onderwijskunde. --- Algemeen. --- D30132.jpg --- docentenbegeleiding. --- hoger onderwijs. --- onderwijs: lerarenberoep --- professionalisering. --- docentenbegeleiding --- professionalisering --- hoger onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- coaching --- intervisie --- leerkrachtenbegeleiding --- management --- onderwijs --- reflectie --- lerarenbegeleiding --- onderwijsbegeleiding --- reflectievaardigheid --- Begeleidingsvormen --- Docenten --- Onderwijsontwikkeling --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren --- Opleiding en bijscholing --- Leraar --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Literatuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit praktijkboek bevat oefeningen, methoden en werkvormen die het intervisieproces op maat ondersteunen. Bij elke oefening staat beschreven wat er van een groep en een begeleider wordt verwacht. Om direct aan de slag te kunnen is een bepaalde basiskennis nodig. Om deze reden biedt het werkboek een beknopte uitleg van de principes van intervisie. Het werkboek is geschikt voor allen die aan intervisie willen doen: docenten, studenten, coaches en trainers.
Social psychology --- Social welfare methods --- intervisie --- sociale pedagogiek --- Bedrijfspsychologie --- Conflicthantering --- Onderneming --- Intervisie --- Probleemoplossend denken --- Consulting --- Vaardigheden --- Sociology of work --- Labour market --- Apprentissage Leerproces --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- 321.3 --- 321.4 --- begeleiding --- coaching --- groepen --- methodiek --- organisatiepsychologie --- Methodiek --- Opleiding en beroep --- 371.39 --- Ervaringsleren --- Organisatie --- Zelfsturende teams --- 005.96 --- Werksituatie : problemen oplossen --- 371.39 Overige leermethoden --- Overige leermethoden --- 371.35 --- 367.1 --- Leren leren --- Zelfsturing --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Scholen verbeteren hun leerlingenzorg voortdurend. Ze kijken hoe de leerlingenzorg functioneert, bepalen noodzakelijke verbeteringen en voeren die door. De betekenis van intervisie op scholen en de wijze waarop de opleiding tot `gespecialiseerd docent BVE' vorm krijgt, zijn hier voorbeelden van. Daarnaast komt ook de inhoudelijke kant van de speciale onderwijszorg aan de orde. Het boek schetst problemen, maar brengt ook de mogelijkheden van speciale onderwijszorg in beeld. Het ondersteunt docenten bij hun zoektocht en proces van reflectie om optimaal met zorgleerlingen om te gaan. Uit de inhoud: Zorgcapaciteit van het voortgezet onderwijs - Indicatiestelling voor zorgleerlingen in het voortgezet onderwijs - Gespecialiseerd docent in de BVE - Leerstijlen in het studiehuis - Gedifferentieerde Signaaltoets Woordenschat - Schoolmaatschappelijk werk in ontwikkeling - Betekenis van intervisie op. (Bron: www.maklu.be)
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Zorgverbreding --- Buitengewoon onderwijs --- Remediërend onderwijs --- Gedragsproblemen --- Sociale vorming --- Kinderen --- Leraren --- Professionalisering --- Beroepssecundair onderwijs --- Software --- Intervisie --- Kennis --- Zelfsturend leren --- Feuersteinmethode --- Adaptief onderwijs --- Constructivisme --- Leerproblemen --- Secundair onderwijs --- Volwasseneneducatie --- 032298.jpg --- Leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- Onderwijszorg: secundair onderwijs --- Gedragsprobleem --- Sociale vaardigheidstraining --- Kind --- Leraar --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Verpleegkunde --- Informatica --- Literatuur
Choose an application
Het werkboek biedt een drietal inleidende hoofdstukken waarin dieper wordt ingegaan op de pedagogische taak van docenten. In een drietal luiken (Wie ben ik als docent? Wie is die leerling? Wat betekent dit voor mijn handelen?) wordten vervolgens een dertigtal werkwijzen aangereikt waarmee (aanstaande) docenten, alleen of samen met medestudenten of collega's, aan de slag kunnen. Er kan gependeld worden tussen ervaring en reflectie daarop met behulp van de opdrachten binnen de drie luiken. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding. --- Onderwijskunde. --- Teacher education. Teacher's profession --- pedagogiek --- lerarenberoep --- Leraren --- Opleidingen --- Pedagogiek --- lesgeven --- leerkrachten --- 481.7 --- Intervisie --- Leerlingbegeleiding --- Lerarenopleiding --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- docenten --- leerlingbegeleiding --- leerlingen --- onderwijs --- opvoeden --- pedagogische taken --- reflecteren --- 484 --- s.o.: didactiek (ler) --- Lesgeven --- 454.2 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Leerkrachten, opleiding --- 032077.jpg --- Didactiek: secundair onderwijs --- didactiek --- leerkrachten, opleiding --- pedagogie --- Onderwijsstrategieën --- De leraar en zijn opleiding --- 371.3 --- 371.22 --- 371.21 --- 37 --- Leraar --- Opleiding --- Directie --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|