Listing 1 - 10 of 552 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This book offers a series of attempts at analyzing the place of Christianity in traditional Chinese society from the different sociological, historical, theological and philological approaches. It is based on papers and discussions from the sixth international conference on Church activities in Qing and early Republican China (Verbiest Foundation, Leuven, 1998). Scholars like von Collani, Criveller, Walravens and Wiest established already a well-deserved reputation with a series of previous publications in the field. Their articles in this volume on the position of women in the Chinese Catholic community, the shifting Jesuit methodology, Jesuit apologetics and the direct sources of the Qiqi tushou are fine examples of fundamental research. Equally interesting are the papers of the scholars Heuschert-Laage, Kollmar-Paulenz, Pang and Stary. They throw an interesting light on the Manchu-Mongolian aspect of the history of the Chinese Catholic Church. Special attention must also be given to the studies on Taiwan by Borao, Heylen and Heyns. Taiwan is a region relatively unknown to the Western sinological public. From the Church historian's point of view however it is a highly interesting place because it was the first place in the Chines world where Protestantism and Catholicism coexisted. The historical framework of the studies in this volume is mainly the seventeenth century. Although this volume is not a comprehensive treatment of the Christian mission in Ming and Qing China, it brings together studies that illuminate the manner in which the Christian missionaries?Protestants and Catholics alike?developed different methods to realize their communal ideal of "the Kingdom of God on Earth".
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De brochure is bedoeld voor leidsters van kinderdagverblijven en peuterspeelzalen en voor leerkrachten van groep 1 en 2 van de basisscholen. De brochure bestaat uit drie delen, namelijk: informatie over meertaligheid en tweede taalverwerving, tips en adviezen voor de dagelijkse praktijk en signaleren van problemen rond de meertaligheid en de tweede taalverwerving.
Choose an application
Het werk van Jim Cummins is toonaangevend in het debat over de pedagogische voor- en nadelen van tweetaligheid. Dit boek bevat een compilatie van de belangrijkste teksten die hij in 30 jaar geschreven heeft en laat zien hoe zijn ideeën over tweetaligheid in de opvoeding gedurende die jaren geëvolueerd zijn.
Choose an application
Dit stellingenspel is bedoeld voor leerkrachten uit het basisonderwijs. Bedoeling is om aan de hand van een aantal stellingen waarvan de A- en B-versie telkens twee verschillende meningen verkondigen, ideeën rond omgaan met meertaligheid op school bespreekbaar te maken, op zoek te gaan naar de oorsprong van deze meningen en ze te relativeren, als team bewust te worden van de verschillen tussen collega's en te groeien naar meer consensus, de leerkrachten oog te laten krijgen voor de mogelijkheden van een meertalige opvoeding.
Choose an application
Dit boek is de weerslag van een reflectie over de moeilijkheden die men tegenkomt als men in een veeltalige wereld woont, waarin de moedertaal in de dagelijkse omgang niet de hoofdrol speelt.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 552 | << page >> |
Sort by
|