Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aan de orde komen morele waarden die in het geding zijn bij: respect voor de eigen verantwoordelijkheid van de leerling, gelijkwaardige behandeling, zwijgplicht, omgaan met verschillen in culturele en levensbeschouwelijke waarden, hanteren van machtsmiddelen en omgaan met agressie, solidariteit met collega's, en verantwoordelijkheid naar de ouders. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Professional ethics. Deontology --- deontologie --- Primary education --- Leraren --- Basisonderwijs --- Beroepsethiek --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Schoolcultuur --- Lager onderwijs --- Morele opvoeding --- Waardevorming --- 472.7 --- Beroepsbekwaamheid --- Communicatie --- Ethiek --- Relatie ouder - school --- Teamwerk --- 473.9 --- Leraren basisonderwijs --- Normen --- Waarden --- Lagere school: beroepsethiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraar --- Directie
Choose an application
Leren van de praktijk en Ieren voor de praktijk met daaraan toegevoegd theorie of theoretische noties waar mogelijk en nuttig. Dat is de uitkomst van de zoektocht naar principes van praktijkgericht opleiden van de auteurs van dit boek. De Ierarenopleiding IVLOS van de Universiteit Utrecht streeft naar een praktijkgerichte opleiding, met een goede integratie van theorie en praktijk, van algemene didactiek en vakdidactiek, van schoolervaringen en instituutsonderwijs en van persoonlijke voorkeuren voor lesgeven en kennis over effectief onderwijzen. Theorie en praktijk veranderen voortdurend. Er is dus geen definitief antwoord op de vraag hoe een praktijkgerichte opleiding er uit moet zien. Vele voorbeelden illustreren de principes van praktijkgericht opleiden. De voorbeelden en principes zijn herkenbaar en bruikbaar voor andere lerarenopleidingen en voor elke ander opleiding die studenten voorbereidt op een beroep waarbij de ervaringen in de (aanstaande) beroepsuitoefening een belangrijke rol spelen.
Teachers --- Lerarenopleiding --- Training of --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of higher education --- lerarenopleiding --- Netherlands --- #PBIB:2001.4 --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Opleiding --- Reflecteren (Terugblikken) --- 481.9 --- Begeleiding --- Curriculumontwikkeling --- Geschiedenis --- Hoger onderwijs --- Natuurwetenschappen --- Normaalschool --- Praktijkstages --- Stage --- Zelfsturing --- 371.388 --- Leraren --- Methodiek --- Praktijkbegeleiding --- 481.7 --- stages --- praktijkbegeleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- lerarenopleiding: didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Secundair onderwijs; overige landen; algemeen * --- Nederland --- Onderwijspraktijk --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Lerarenopleidingen
Choose an application
Indian religions --- Boeddhisme --- Bouddhisme --- boeddhisme --- de Boeddha --- meditatie --- tijdelijkheid --- lijden --- zelfloosheid --- schepping --- wetenschap --- wedergeboorte --- het sterven --- de dood --- boeddhistische tradities --- Vajrayana --- dharma --- maatschappelijk activisme --- ethiek --- vrouwen --- monniken --- nonnen --- leken --- spirituele leraren --- altaren --- offergaven --- wensgebeden --- rituelen --- verdienste --- Tibetaans Boeddhisme
Choose an application
Peter wil zangles van meneer Meijer. Want zo kun je beroemd worden. Een meisje uit 4 havo heeft ook les van meneer Meijer. Ze zegt dat meneer Meijer nooit buiten komt, omdat hij bang is dat hij iets op zijn hoofd krijgt. Ze zegt dat meneer Meijer zulke rare verhalen vertelt, dat je ze nooit meer vergeet. En ze zegt dat meneer Meijer haar vreselijk beledigd heeft. En toch gaat Peter het doen. Hij gaat naar meneer Meijer.
jeugdliteratuur
---
verhalen
---
10+
---
RENS
---
avi 9
---
avontuur
---
derde graad
---
Avonturen
---
Jeugdboeken
---
Verhalen
---
042139.jpg
---
Leraren
---
Zangkunst
---
AVI 9
---
Jeugdboeken 10-12 jaar
---
genre-thema"">
Choose an application
Intervisie is heel simpel gezegd : leren van en met elkaar, praten met elkaar in plaats van over elkaar. Maar hoe doen we dat dan? Intervisie is in de mode. Ook in het onderwijs. Het is in de praktijk echter moeilijk om intervisie handen en voeten te geven. Bovendien heeft elk werkveld specifieke thema's die nog niet zijn uitgewerkt voor intervisiegroepen.
Didactic strategies --- lerarenbegeleiding --- intervisie --- onderwijs --- leraren --- coaching --- schoolmanagement --- 450.7 --- Coachen --- Communicatie --- Intervisie --- Lerarenbegeleiding --- Manager --- Onderwijs --- Organisatie --- Teamcommunicatie --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: teleonderwijs) --- 450.8 --- 489.52 --- didactisch proces --- leerkracht --- leermethoden --- studiemethoden --- Supervisie
Choose an application
Sedert enkele jaren worden scholen van zowal het basisonderwijs al van het secundair onderwijs decretaal uitgenodigd en aangespoord om autonoom hun pedagogisch project te expliciteren en te realiseren. Tevens moeten zij, via een doorgedreven professionaliseringsbeleid hun personeel vertrouw maken met het eigentijdse schoolgebeuren. Dit boek wil een leidraad zijn om alle betrokkenen bij het beleid van een school te helpen en te ondersteunen. (Bron: covertekst)
zelfevaluatie --- beroepsvervolmaking --- schoolbeleid --- School management --- schoolwerkplannen --- Flanders --- #PBIB:2002.1 --- 450.44 --- 450.7 --- 458.1 --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Nascholing(Bijscholing) --- Professionele ontwikkeling --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Schoolwerkplannen --- Zelfevaluatie --- beleidsplan --- bijscholing --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- professionalisering --- 024926.jpg --- Pedagogisch project --- Schoolwerkplanontwikkeling --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Lerarenopleidingen
Choose an application
hoogbegaafdheid --- depressies --- burn-out --- leerstoornissen --- Developmental psychology --- leraren-leerling relatie --- studentenbegeleiding --- studenten --- rouwverwerking --- #KVHB:Studiebegeleiding --- psychologie --- rouw --- depressie --- leerproblemen --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- 489.52 --- Studenten: psychotherapie --- adolescenten --- jeugdpsychologie --- hoger onderwijs - studiebegeleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Studiebegeleiding --- Studie- en beroepsoriëntering --- Onderwijs --- Onderwijsmethoden --- Studiemethoden --- Psychotherapie --- Leermethoden --- Leermoeilijkheden --- Levenskwaliteit --- Onderwijsmethode --- Studiemethode --- Leermethode --- Leermoeilijkheid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit werkboek bevat opdrachten die als regel verbonden zijn aan herkenbare praktijkbeschrijvingen. Het schema 'Onerwijs ontwerpen' neemt daarbij een centrale plaats in. Met dit instrument leren studenten spel- en leeractiviteiten ontwerpen voor kinderen in de basisschool.
basisonderwijs --- Didactics --- lerarenopleiding --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Edu --- Nederland --- Lerarenopleiding --- didactiek --- 474 --- Adaptief onderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Leeromgeving --- Leraren --- Logboeken --- Portfolio's --- Taalonderwijs --- 474 ) * BASISONDERWIJS - METHODIEK EN DIDACTIEK --- leeractiviteiten --- onderwijs --- opleidingsonderwijs --- spelactiviteiten --- vakbekwaamheden --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Onderwijsontwerp
Choose an application
Dit boek behandelt die aspecten van de sociale psychologie die specifiek van toepassing zijn op het onderwijs. In de derde druk wordt meer aandacht besteed aan sociaal psychologische processen in de klas en in het lesgeven. Het hoofdstuk over de school als organisatie is in deze druk niet meer opgenomen. (Bron: covertekst)
305 --- Agressie --- Leraren --- Motivatie --- Onderwijs --- Pesten op school --- Relatie leraar - leerling --- Relaties --- Samenwerking --- Schoolleiders --- Sociale psychologie --- Waarneming --- Zelfbeeld --- 419.3 ) Onderwijspsychologie --- agressie --- effectief leerkrachtgedrag --- groepsvorming --- klas --- leerkracht --- onderwijs --- ordeproblemen --- pesten --- relatie leraar-leerling --- relaties tussen leerlingen --- samenwerkend leren --- sociale ontwikkeling --- sociale psychologie --- sociale relaties --- socialisatie --- zelfbeeld --- Pedagogische psychologie --- Social psychology --- pedagogische psychologie --- klasgroepen
Choose an application
Algebra --- Study and teaching. --- Mathematics --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- 485.3 --- getallenleer --- rekenen --- s.o.wiskunde : didactiek (ler) --- algebra --- wiskunde --- 456.34 --- Rekenen --- lerarenopleiding: wiskunde --- wiskunde: didactiek secundair onderwijs --- 475.4 --- Lerarenopleidingen --- Academic collection --- #PBIB:2001.2 --- #PBIB:gift 2001 --- 51:37 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Study and teaching --- Wiskunde --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- Leraar --- Directie --- Rekenkunde
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|