Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek wordt verslag gedaan van ontwikkelingsonderzoek op het gebied van remediaal handelen. Inzichten uit verschillende wetenschappelijke disciplines zijn vertaald naar de onderwijspraktijk. In het inleidende gedeelte wordt ingegaan op het belang van wetenschappelijk onderzoek bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van praktijktrajecten. In de daaropvolgende hoofdstukken worden afzonderlijke thema's behandeld zoals: effecten van rolwisselend leren, effecten van computertraining en tutor-interventies, handelingsgerichte diagnostiek in de praktijk van het basisonderwijs, taal en taalleerproblemen, behandelprogramma's voor leerlingen met gedragsproblemen, motivationele problemen bij kinderen met ernstige leesproblemen, en remediëren en anderstalige volwassenen en analfabete cursisten. (Bron: covertekst)
Motivatie --- Onderwijs. --- Orthopedagogics --- Research on teaching --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Remedial teaching --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Leesstoornissen --- #KVHB:Leerstoornissen --- leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- remediaal handelen --- remedial teaching --- 023229.jpg --- Leerstoornissen --- Remedial teaching --- Orthodidactiek --- Studentenbegeleiding --- Spelling --- Lezen --- Leesstoornissen --- Onderzoek --- Studiemethoden --- Gesprekstechnieken --- Agressiviteit --- Linguïstiek --- Analfabetisme --- Leesstoornis --- Leerstoornis --- Studiemethode --- Gesprekstechniek --- Schrijven --- Spel --- Nederlands --- Zinsleer --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Delayed development of speech and/or language is one of the commonest reasons for parents of preschool children to seek the advice of a paediatrician.Accessible to non-academic Speech and Language Impairments provides an overview of recent research developments in specific speech and language impairments, written by experts in the field. Topics include normal and disordered development of problems , crosslinguistic studies, pragmatic language impairments, early identification, educational and psychiatric outcomes, acquired epileptic aphasia and experimental studies of remediation.
Communicative disorders in children. --- Language disorders in children. --- Speech disorders in children. --- Psycholinguistics --- Neuropathology --- Speech disorders in children --- Language disorders in children --- Troubles de la parole chez l'enfant --- Langage, Troubles du, chez l'enfant --- Neuropathologie --- Psycholinguïstiek --- Taalstoornissen --- Erfelijkheidsleer --- Spreekvloeiendheidsstoornissen --- Logopedie --- Leesstoornissen --- Communicative disorders in children --- #KVHB:Spraakstoornissen; kinderen --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Disorders of communication in children --- Pediatric neurology --- Taalstoornis --- Spreekvloeiendheidsstoornis --- Leesstoornis
Choose an application
1. Theorie over begrijpend lezen 2. Elementaire ontwikkeling van tekstvaardigheid 3. Begrijpend lezen in de groepen 3 en 4 4. Diagnostiek en behandeling van problemen met begrijpend lezen in de groep 5 en 6 5. Diagnostiek en behandeling van problemen met begrijpend lezen in groepen 7 en 8
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Leesstoornissen --- leesstoornissen --- begrijpend lezen --- leermoeilijkheden: lezen --- Lezen --- Leesstoornissen --- Logopedie --- 454.23 --- 464 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Leesproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Remediërend onderwijs --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Diagnostiek --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Leesstoornis --- Schrijven --- Spel
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|