Listing 1 - 10 of 63 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Anais do 5o encontro nacional sobre aquisição da linguagem e do 1o encontro internacional sobre aquisição da linguagem, 2 a 6 de outubro de 2000

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Frühe Mehrsprachigkeit : Probleme des Grammatikerwerbs in multilingualen und multikulturellen Kontexten
Author:
ISBN: 3484304405 Year: 2001 Publisher: Tübingen Max Niemeyer Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Méthodologie des langues en milieu multilingue : la pédagogie convergente à l'école fondamentale
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Saint-Ghislain Centre international audio-visuel d'études et de recherches

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'enfant et la gourmandise des mots : aventures orthophoniques
Author:
ISBN: 2749219833 Year: 2001 Publisher: Ramonville-Saint-Agne, France : Érès,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De la bouche cousue des enfants mutiques à la bouche vide ou parfois trop pleine des enfants autistes, bouche souffrante, abandonnée, meurtrie, les mots s'échappent, explosent ou restent prisonniers. Cette bouche-carrefour où parole et oralité s'entrecroisent, ne permet-elle pas de considérer l'orthophonie comme un " métier de bouche " ? Non pas dans une réduction opératoire du langage aux seuls organes phonateurs, mais dans la dimension pulsionnelle du plaisir de parler, un métier où les sons, les mots, la langue deviennent le matériau (fait de quatre étoffes indissociables : corps, rythme, parole, musique) à concasser, mâcher, s'approprier, sur un fond de gourmandise des mots que le soignant va tenter de partager avec ses petits patients en difficulté de langage et de relation. Créations langagières, jeux de " mots laids ", erreurs fécondes rythment ici le propos clinique, conforté par un récit de fiction qui vient mettre une distance aux épreuves de la vie, fondement de la structure affective, langagière, psychomotrice et cognitive de l'enfant. Orthophoniste, musicothérapeute, Jacqueline Maqueda travaille depuis une trentaine d'années au sein de l'équipe de pédopsychiatrie du secteur de Villeurbanne, à l'ITTAC (Institut de traitements des troubles de l'affectivité et de la cognition) auprès d'enfants névrotiques, psychotiques et autistes. Elle intervient également à l'atelier sonore thérapeutique du au CHS du Vinatier (Lyon) auprès d'adultes psychotiques. Depuis 1989, elle est chargée d'enseignement en orthophonie à l'université Lyon I - Claude Bernard. Elle collabore depuis 1992 à l'ONG Handicap international en tant que consultante dans les programmes concernant la petite enfance, le soin précoce, l'autisme ainsi que les médiations thérapeutiques.


Book
Bilingual education
Authors: ---
ISBN: 0939791943 9780939791941 Year: 2001 Publisher: Alexandria (Va.): TESOL,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les langues de communication : quelles propriétés structurales préalables ou acquises ?
Authors: --- ---
ISBN: 9042911190 2877236307 9789042911192 Year: 2001 Volume: 11 Publisher: Louvain-la-Neuve Peeters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The past, present, and future of second language research : selected proceedings of the 2000 second language research forum
Authors: ---
ISBN: 9781574730500 1574730509 Year: 2001 Publisher: Somerville: Cascadilla press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lexical approach to second language teaching
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Washington, DC : ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lexical approach to second language teaching
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Washington, DC : ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Phonological,lexical, syntactic and neurophysiological aspects of early language acquisition
Authors: ---
ISBN: 9027224919 9027224927 1556199937 9786612162527 1282162527 902729822X 1556199929 9786612162534 1282162535 9027298238 9789027298232 9781282162532 9781556199929 9789027298225 9781282162525 Year: 2001 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins Pub. Co.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What features of brain processing and neural development support linguistic development in young children? To what extent is the profile and timing of linguistic development in young children determined by a pre-ordained genetic programme? Does the environment play a crucial role in determining the patterns of change observed in children growing up? Recent experimental, neuro-imaging and computational studies of developmental change in children promise to contribute to a deeper understanding of how the brain gets wired up for language. The multi-disciplinary perspectives of cognitive neuroscience, experimental psycholinguistics and neural network modelling are brought to bear on four distinct areas in the study of language acquisition: early speech perception, word recognition, word learning and the acquisition of grammatical inflections. Each area demonstrates how linguistic development can be driven by the interaction of general learning mechanisms, highly sensitive to particular statistical regularities in the input, with a richly structured environment. This interaction provides the necessary ingredients for the emergence of linguistic representations that support mature language processing. Similar epigenetic principles, guiding the emergence of linguistic structure, apply to all these domains, offering insights into the precocity of young infant's sensitivity to speech contrasts as well as to the complexities of the problem facing the young child learning the Arabic plural.

Listing 1 - 10 of 63 << page
of 7
>>
Sort by