Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
432 --- Pedagogie --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- opvoeding
Choose an application
Eigenlijk hoort opvoeden ons niet al onze energie, al onze tijd, de laatste cent uit onze portemonnee te kosten. Meer zelfs: het is gewoon niet goed, niet voor onszelf, maar ook niet voor onze kinderen en hun ontwikkeling. In dit boek gaan de auteurs eindelijk dat over-opvoedingsprobleem van ons te lijf. Zij leren ons hoe we de over-opvoeder in onszelf kunnen herkennen en hoe we de opvoeding die we onze kinderen geven, kunnen ombouwen tot een gelukkiger en gezonder ervaring, voor iedereen. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- opvoeding --- Education --- Opvoeding --- 432 --- 433.1 --- gezin --- kinderen --- ouders --- over-opvoeding --- overspanning --- pedagogiek --- 433 --- Gezinsopvoeding --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- Theorethische opvoedkunde --- 042825.jpg --- Pedagogie --- Over-opvoeden --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
453.9 --- Adolescenten --- Ecuador --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsstijlen --- Taalontwikkeling --- Overige onderwijsstelsels --- Ontwikkelingspsychologie --- Onderwijsvernieuwing --- Amerika --- Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek. --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie)
Choose an application
In dit boek wordt beschreven wat faalangst precies is en aan welke signalen het kan worden herkend. De mogelijkheden voor begeleiding thuis en op school worden beschreven aan de hand van concrete voorbeelden, waarmee ouders-maar ook leerkrachten- direct aan de slag kunnen.
455.3 --- faalangst --- leerlingenbegeleiding --- ouderbegeleiding --- Faalangst ; onderwijs --- Faalangst --- 37.018.1 --- #GBIB:IDGP --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Ouders --- Onderwijs --- Ouders --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gesprek --- Sport
Choose an application
700 Pedagogie --- 664.1 Gezin --- Opvoedingsondersteuning --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Ouders / ouderschap --- Ouderschap; pedagogie --- 433 --- opvoeding --- opvoedingsondersteuning --- ouders --- Opvoeding --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- ouderschap --- Educational sciences --- 420 --- gedragsstoornissen --- pédagogie
Choose an application
Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Maasmechelen --- Education --- Opvoeding --- #KVHB:Ouders --- #PBIB:2001.1 --- #PBIB:gift 2001 --- Academic collection --- #KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Opvoeding --- 433.9 --- kinderopvang --- opvoedingsondersteuning --- ouders --- pedagogiek --- 364.044 --- Gezin --- Kinderen --- Kinderopvang --- Onderzoek --- Opvoedingsondersteuning --- Stress --- Wonen --- 37.018 --- Gezinnen : opvoeding --- Opvoedingshulp --- Opvoedkunde: onderzoekresultaten --- Ontwikkelingspsychologie --- speciale problemen --- speciale problemen. --- Speciale problemen. --- 370
Choose an application
Baby's fascineren. Ze nodigen uit om bekeken en gekend te worden, maar behouden ook iets van het mysterie van het leven. Ook in het psychoanalytisch denken en in de klinische psychotherapeutische praktijk is er een groeiende fascinatie voor de baby, zijn psychisch leven en zijn eerste relaties. De observatie van baby's, in interactie met de moeder als eerste verzorger, leidt tot belangrijke verfijningen in de theoretische inzichten omtrent de emotionele ontwikkeling in de eerste levensjaren. De via observatie verworven theoretische inzichten leiden vervolgens tot bruikbare klinische concepten en aanknopingspunten voor de psychotherapeutische praktijk. In dit boek wordt geïllustreerd hoe een dergelijke observatie een therapeutische hulp biedt in de vastlopende emotionele ontwikkeling van een couveuse-baby, een context waarin een pyschotherapeutische benadering niet vanzelfsprekend is. (Bron: covertekst)
Academic collection --- Baby --- Gehechtheid(stheorie) (attachment, Bowlby, hechtingstheorie, moeder-kind relatie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Observatie --- Personen met autisme (autisme) --- Prematuren (couveusekinderen) --- Psychoanalytische therapie --- Psychotherapie met kinderen en adolescenten (kinderpsychotherapie) --- Trauma (posttraumatisch stress syndroom, psychotrauma) --- moederfiguur --- ouder-kind relatie --- psychoanalytische therapie --- 159.92 --- 615.81 --- Psychoanalyse --- klinische beschouwingen --- klinische beschouwingen. --- Klinische beschouwingen.
Choose an application
School management --- Child rearing --- Developmental psychology --- Parenting --- #SBIB:316.356.2H2220 --- #SBIB:316.356.2H2221 --- #KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- Parent behavior --- Parental behavior in humans --- Parent and child --- Parenthood --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Child raising --- Children --- Raising of children --- Rearing of children --- Training of children --- Child care --- Psychological aspects --- Gezinssociologie: gezinsrelaties: algemeen --- Gezinssociologie: ouders-kind relaties --- Development and guidance --- Management --- Training
Choose an application
studievaardigheden --- Educational sciences --- opvoeding --- zelfvertrouwen --- #PBIB:+101.20 --- C6 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 700 Pedagogie --- huiswerk --- opvoeden --- 450.8 --- studiemethoden --- zelfstandig leren --- 433 --- Studievaardigheden --- kinderen --- Motivatie --- Opvoeding --- Probleemoplossend denken --- Welbevinden --- Zelfstandig leren --- Zelfstandig werk --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- kinderopvoeding --- motivatie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- 159.94 --- Opvoeding en onderwijs --- Zelfvertrouwen --- Studiemethoden --- Kinderen --- Zelfstandigheid --- Zelfstandig werken --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflictbeheersing --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie)
Choose an application
Deze training recht zich tot kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders, en is bijzonder geschikt voor kinderen met problemen ten gevolge van pesten en kinderen met sociale angst of bewegingsangst. Ook kinderen met kenmerken van ADHD, NLD of milde vormen van contactstoornissen kunnen baat hebben bij deze training. De cursus voor de kinderen bestaat uit twaalf sessies. In kleine groepjes (zes tot acht kinderen) vinden communicatie en interactie plaats, via opeenvolgend bewegen, spel en praten. Er wordt gebruikgemaakt van methoddieken uit de bewegingstherapie, de cognitieve gedragstherapie, NLP en imaginatie. In deze training leren de kinderen via spel en beweging beter te luisteren naar hun lichaamssignalen en intuïtie en daar voor zichzelf of naar de ander toe iets mee doen. Ook voor de ouders (en anderen opvoeders) is er een cursus opgesteld. Deze bestaat uit een informatiebijeenkomst en vier sessies. In deze training worden Rogeriaanse uitgangspunten gecombineerd met gedragstherapeutische vaardigheden De ouders worden aangemoedigd om actief te luisteren naar de gevoelens van hun kind. Zij leren ook te onderscheiden wie de meest actieve persoon moet zijn bij het oplossen van problemen. De training biedt kinderen en hun ouders een ondersteuning in de groei naar zelfvertrouwen en de acceptatie van zichzelf en de ander. De kinderen wordt een leerervaring aangereikt, waarbij de volwassenen (therapeuten, ouders, leerkrachten..) structurerend, voorwaardenscheppend en mediërend aanwezig zijn. (Bron: covertekst)
#PBIB:+108.31 --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- sociale vaardigheden --- kinderen --- weerbaarheid --- gedragstherapie --- 433.4 --- Afscheid nemen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Basisonderwijs --- Gezinsopvoeding --- Grenzen stellen --- Pesten --- Probleemoplossingsvaardigheden --- Seksuele kindermishandeling --- Sociale vaardigheden --- Zelfstandigheid --- Sociale vaardigheden kinderen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- assertiviteit --- Educational sciences --- opvoedingsproblemen --- sociale weerbaarheid --- Thérapie comportementale --- NLP --- kinderen met problemen --- oudercursus --- Grenzen --- assertiviteitstraining --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- 433 --- 607.33 --- pedagogiek --- pesten --- psychiatrie --- seksualiteit --- zelfbeeld --- 37.032 --- Kinderen --- Samenleving --- Training --- Weerbaarheid --- Opvoeding in de praktijk --- Gedragstherapie --- 007 --- kinderpsychiatrie
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|