Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Nee zeggen : waarom het belangrijk is voor jou en je kind
Authors: --- ---
ISBN: 9052406073 9032507974 Year: 2001 Publisher: Antwerpen Baarn Houtekiet De Kern

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Over-opvoeden : vragen we niet teveel van ons kind?
Authors: ---
ISBN: 902094536X Year: 2001 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eigenlijk hoort opvoeden ons niet al onze energie, al onze tijd, de laatste cent uit onze portemonnee te kosten. Meer zelfs: het is gewoon niet goed, niet voor onszelf, maar ook niet voor onze kinderen en hun ontwikkeling. In dit boek gaan de auteurs eindelijk dat over-opvoedingsprobleem van ons te lijf. Zij leren ons hoe we de over-opvoeder in onszelf kunnen herkennen en hoe we de opvoeding die we onze kinderen geven, kunnen ombouwen tot een gelukkiger en gezonder ervaring, voor iedereen. (Bron: covertekst)


Book
Kwaliteit van leven voor kinderen en andere mensen : opvoeden met respect voor de innerlijke groei van kinderen en adolescenten
Author:
ISBN: 9066654481 Year: 2001 Publisher: Amsterdam SWP


Book
Faalangst en ouders
Author:
ISBN: 9024294355 Year: 2001 Publisher: Kampen Kok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt beschreven wat faalangst precies is en aan welke signalen het kan worden herkend. De mogelijkheden voor begeleiding thuis en op school worden beschreven aan de hand van concrete voorbeelden, waarmee ouders-maar ook leerkrachten- direct aan de slag kunnen.


Book
Bange ouders. Opvoeden zonder zorgen
Author:
ISBN: 9056173634 Year: 2001 Publisher: Leuven Van Halewyck


Book
Behoefte aan opvoedingsondersteuning : een onderzoek bij ouders in Maasmechelen
Authors: --- ---
ISBN: 9044110683 Year: 2001 Publisher: Leuven : Garant,


Book
Het Moederland? : de vroegste relatie tussen moeder en kind in de psychoanalytische therapie.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Baby's fascineren. Ze nodigen uit om bekeken en gekend te worden, maar behouden ook iets van het mysterie van het leven. Ook in het psychoanalytisch denken en in de klinische psychotherapeutische praktijk is er een groeiende fascinatie voor de baby, zijn psychisch leven en zijn eerste relaties. De observatie van baby's, in interactie met de moeder als eerste verzorger, leidt tot belangrijke verfijningen in de theoretische inzichten omtrent de emotionele ontwikkeling in de eerste levensjaren. De via observatie verworven theoretische inzichten leiden vervolgens tot bruikbare klinische concepten en aanknopingspunten voor de psychotherapeutische praktijk. In dit boek wordt geïllustreerd hoe een dergelijke observatie een therapeutische hulp biedt in de vastlopende emotionele ontwikkeling van een couveuse-baby, een context waarin een pyschotherapeutische benadering niet vanzelfsprekend is. (Bron: covertekst)


Book
Ho, tot hier en niet verder...! Training in sociale weerbaarheid voor kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders
Author:
ISBN: 9033445581 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze training recht zich tot kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders, en is bijzonder geschikt voor kinderen met problemen ten gevolge van pesten en kinderen met sociale angst of bewegingsangst. Ook kinderen met kenmerken van ADHD, NLD of milde vormen van contactstoornissen kunnen baat hebben bij deze training. De cursus voor de kinderen bestaat uit twaalf sessies. In kleine groepjes (zes tot acht kinderen) vinden communicatie en interactie plaats, via opeenvolgend bewegen, spel en praten. Er wordt gebruikgemaakt van methoddieken uit de bewegingstherapie, de cognitieve gedragstherapie, NLP en imaginatie. In deze training leren de kinderen via spel en beweging beter te luisteren naar hun lichaamssignalen en intuïtie en daar voor zichzelf of naar de ander toe iets mee doen. Ook voor de ouders (en anderen opvoeders) is er een cursus opgesteld. Deze bestaat uit een informatiebijeenkomst en vier sessies. In deze training worden Rogeriaanse uitgangspunten gecombineerd met gedragstherapeutische vaardigheden De ouders worden aangemoedigd om actief te luisteren naar de gevoelens van hun kind. Zij leren ook te onderscheiden wie de meest actieve persoon moet zijn bij het oplossen van problemen. De training biedt kinderen en hun ouders een ondersteuning in de groei naar zelfvertrouwen en de acceptatie van zichzelf en de ander. De kinderen wordt een leerervaring aangereikt, waarbij de volwassenen (therapeuten, ouders, leerkrachten..) structurerend, voorwaardenscheppend en mediërend aanwezig zijn. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by