Narrow your search

Library

KU Leuven (6)

Hogeschool Gent (5)

LUCA School of Arts (5)

KBR (4)

UGent (4)

ULB (4)

KDG (2)

UCLouvain (2)

ULiège (2)

UNamur (2)

More...

Resource type

book (9)


Language

English (6)

French (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2001 (9)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by
Film art : an introduction
Authors: ---
ISBN: 007118001X 0072317256 Year: 2001 Publisher: New York McGraw-Hill


Book
Image par image : le cinéma d'animation en Wallonie-Bruxelles
Author:
ISBN: 293030801X 9782930308012 Year: 2001 Publisher: Bruxelles : Commissariat général aux relations internationales de la Communauté française de Belgique [C.G.R.I.] Service général de l'audivisuel et des multimédias de la Communauté française de Belgique.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

En 2001, Wallonie-Bruxelles International (WBI) et la Communauté Wallonie-Bruxelles ont demandé à Philippe Moins, historien de l'art et co-directeur, avec Doris Cleven, du festival du dessin animé et du film d'animation de Bruxelles, de dresser un panorama de l'animation francophone belge. Regroupant autour d'eux des passionnés, ils ont livré au bout d'une intense année de travail, un petit mais très dense album carré intitulé "Image par image: le cinéma d'animation Wallonie-Bruxelles" - soit en abrégé "i/i w+b" qui s'inscrit dans la lignée du "Dic Doc" relatif au documentaire. "Image par Image" est en quelque sorte une longue séance rétrospective richement illustrée, qui se lit de manière dynamique. Pas de chronologie stricto sensu ou d'exégèse, mais plutôt un subtil mélange de chapitres abordant différents thèmes : de l'histoire du dessin animé en Wallonie-Bruxelles, à sa dimension industrielle en passant par l'enseignement de l'animation, les rapports avec la bande dessinée (autre industrie culturelle nationale) sans oublier les ateliers, une spécificité bien de chez nous, la création publicitaire, les jeux vidéos et bien sûr l'aventure du Festival du dessin animé qui fêtait précisément ses vingt ans en 2001. Trois décennies de vide sont ainsi comblées dans cet ouvrage de référence. La recherche effectuée sur les années 30 et 40 est en soi un tribut considérable à la mémoire culturelle de notre pays. La lecture se complète d'un abécédaire reprenant les biographies et filmographies commentées des créateurs belges d'hier et d'aujourd'hui - les auteurs de l'autre côté de la frontière linguistique n'étant d'ailleurs pas ignorés. Soit une excellente vitrine à l'intention des institutions culturelles étrangères ou des programmateurs de festival mais aussi du grand public avide d'en savoir plus sur ce genre foisonnant.

Narrative comprehension and film
Author:
ISBN: 0415075122 0415075114 Year: 2001 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Narrative Schema. Psychological use value. Logical transformations in narrative. Pragmatic forms in narrative. Cognitive schemas and other ways of associating data. A proposal for a narrative schema. The Girl and Her Trust. Causality and schema##2. Story World and Screen. A preliminary delineation of narrative in film. Top-down perception. Temporal and spatial order. Causality and metaphor. Impossible story space. Screen space and stylistic metaphors##3. Narration. Knowing how. Disparities of knowledge. Hierarchies of knowledge. Nick Fury as an example. Forgetting and revising##4. Levels of Narration. Eight levels. An implied author and a chameleon text. Focalization. Communication. Text under a description.

In the blink of an eye : a perspective on film editing
Author:
ISBN: 1879505622 9781879505629 Year: 2001 Publisher: Los Angeles Silman-James Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the Blink of an Eye is editor Walter Murch's essay of film editing. Starting with what might seem to be the most basic editing question - Why do cuts work? - he treats the reader to a marvelous "ride" through the esthetics and practical concerns of cutting film. Along the way, he offers his insights on such subjects as continuity and discontinuity in editing, dreaming, and real life; the criteria of a good cut; and the blink of the eye as both an analog to and an emotional cue for the cut. New to this second edition is Murch's lengthy meditation on the current state of digital editing.

Bound to bond : gender, genre, and the Hollywood romantic comedy.
Author:
ISBN: 0275972712 Year: 2001 Publisher: London Praeger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bound to Bond: Gender, Genre, and the Hollywood Romantic Comedy looks at gender roles in a unique way--by examining what the last thirty years of romantic comedy films have argued, reflected, and implied. Mark Rubinfeld contends that, essentially, we are what we see, and by identifying four basic plots of the genre, representing four basic love stories, he studies the implications of filmic depictions of male/female relationships. Cultural changes that have transformed our society since 1970 are seen here as we see them on the silver screen, and the author analyzes notable examples of the genre with a rigorous sociological perspective. What he reveals may be surprising: during the seventies and, to an extent, the early eighties, the plot conventions of Hollywood romantic comedy seemed to challenge, rather than reinforce, existing gender stereotypes. Later, however--during what should have been a more "enlightened" time--the genre reversed course, reverting to more traditional "types" for men and women alike.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by