Listing 1 - 10 of 765 << page
of 77
>>
Sort by

Audio
Ik & Ko : taalonderwijs in meertalige kleutergroepen
Author:
Year: 2001 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een geïntegreerde NT1/NT2-methode, bestemd voor de twee laatste jaren van de kleuterklas. De methode sluit aan bij de groeiende behoefte om de taalvaardigheid van allochtone kinderen en kinderen uit taalarme milieus te verbeteren. Uitgangspunt van Ik & Ko zijn de ervaringen die kinderen tijdens een schooldag opdoen. Al denkend, spelend en handelend in zinvolle situaties komen kinderen in aanraking met taal, en leren ze taal begrijpen en gebruiken. Uitbreiding van de woordenschat speelt daarbij een belangrijke rol. Er wordt echter aan alle taalvaardigheidsaspecten aandacht besteed. De helft van de activiteiten vindt in kleine groepjes plaats om de interactie te bevorderen. Er zijn 18 thema's, verdeeld over twee leerjaren. Per thema zijn er 12 verschillende soorten activiteiten die in om het even welke volgorde uitgevoerd kunnen worden. De leerkracht heeft een begeleidende rol.&#13;&#13;&#13;&#13;De handleiding Sociaal-Communicatieve Vaardigheden bestaat uit een gebruikswijzer, een observatielijst en deel 'kansrijke momenten'. In de gebruikswijzer vind je achtergrondinformatie rond de doelgroep en doelstellingen van de uitgave, de afstemming met Ik & Ko Taal en de manier waarop je met de uitgave werkt. Het deel 'kansrijke momenten' bestaat uit concrete aanwijzingen om bij elk thema van Ik & Ko Taal te werken aan sociaal-communicatieve vaardigheden en bij welke activiteit je dit kunt doen. Vervolgens wordt expliciet aangeduid welk moment binnen de activiteit hiervoor het meest geschikt is (de introductie, kern of afsluiting) en hoe je dit kunt doen. Dit gebeurt vooral door middel van voorbeeldvragen.&#13;&#13;&#13;


Book
Handelsrekenen
Authors: ---
ISBN: 9034112608 Year: 2001 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Exploring values through literature, multimedia, and literacy events: making connections
Authors: ---
ISBN: 0872072975 Year: 2001 Publisher: Newark, Del. International Reading Association

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Historia
Authors: --- ---
Year: 2001 Publisher: Kapellen Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teaching science for all children
Authors: --- ---
ISBN: 0205325335 Year: 2001 Publisher: Boston, Mass. Allyn and Bacon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schrijfdans deel 1 : van abstracte bewegingen tot concrete lijnen
Author:
Year: 2001 Publisher: Rotterdam Uitgeverij Schrijfdans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De doelstelling van Schrijfdans 1 is om met behulp van muziek, rijmpjes, spelletjes en fantasietekeningen een vloeiend en gezond verbonden handschrift voor te bereiden door het combineren van grofmotorische- en fijnmotorische bewegingen in de lucht en op papier. De schrijfdansmethodiek is niet alleen bedoeld om in groepsverband te worden toegepast, maar kan uitstekend aangepast worden voor elk kind individueel.


Book
Laat wat van je horen. Rekenen. Handleiding
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Rotterdam Uitgeverij Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reken- en wiskundeactiviteiten voor groep 1 (tweede kleuterklas) en voor groep 2 (derde kleuterklas) rond 'tellen en getalbegrip', 'meten en vergelijken' en 'meetkunde' sluiten naadloos aan op "Knoop het in je oren" en "Laat wat van je horen". Ook in deze voorloper voor realistisch rekenen -wiskunde maken Brahim, Samira en Yok en al hun vriendjes van alles mee binnen hetzelfde thema. Nu echter aan de hand van avonturen binnen rekenen-wiskunde. Omdat gebruik gemaakt wordt van de woorden die kinderen al geleerd hebben in de woordenschatlessen, kunnen de kinderen zich echt inleven in de wiskundige contexten. Er is uitgegaan van twee keer per week een gerichte groepsactiviteit van ongeveer 20 á 25 minuten. Voor groep 1 sluiten de activiteiten aan op de thema's van "Knoop het in je oren" en voor groep 2 sluiten de activiteiten aan op de thema's van "Laat wat van je horen".


Book
Knoop het in je oren. Handleiding. Nederlandse taal voor kleuters in meertalige groepen
Author:
Year: 2001 Publisher: Rotterdam Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Knoop het in je oren is bedoeld voor vier- en vijfjarige kleuters, die vrijwel onaanspreekbaar zijn in het Nederlands. Het is een aanvullend tweede taalprogramma dat vooral gericht is op uitbreiding van de receptieve woordenschat en begrijpend luisteren. Het programma dient uitgevoerd te worden in groepen met anderstalige en Nederlandstalige kleuters.Het materiaal van Knoop het in je oren is opgezet rond tien thema's, waaraan het thema december toegevoegd is. De thema's zijn onder te verdelen in drie verschillende fasen. Een fase bestaat uit drie of vier thema's: buiten spelen, kleding, lichaam (fase 1), klas, school, december, beweging (fase 2), eten, op stap, huis en familie (fase 3). De thema's binnen een fase zijn ongeveer van dezelfde moeilijkheidsgraad en kunnen daardoor in volgorde verwisseld worden. Thema's uit een volgende fase kunnen pas volgen als alle lessen uit de voorgaande fase behandeld zijn.


Book
Knoop het in je oren. Handleiding rekenen
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Rotterdam Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reken- en wiskundeactiviteiten voor groep 1 (tweede kleuterklas) en voor groep 2 (derde kleuterklas) rond 'tellen en getalbegrip', 'meten en vergelijken' en 'meetkunde' sluiten naadloos aan op "Knoop het in je oren" en "Laat wat van je horen". Ook in deze voorloper voor realistisch rekenen -wiskunde maken Brahim, Samira en Yok en al hun vriendjes van alles mee binnen hetzelfde thema. Nu echter aan de hand van avonturen binnen rekenen-wiskunde. Omdat gebruik gemaakt wordt van de woorden die kinderen al geleerd hebben in de woordenschatlessen, kunnen de kinderen zich echt inleven in de wiskundige contexten. Er is uitgegaan van twee keer per week een gerichte groepsactiviteit van ongeveer 20 á 25 minuten. Voor groep 1 sluiten de activiteiten aan op de thema's van "Knoop het in je oren" en voor groep 2 sluiten de activiteiten aan op de thema's van "Laat wat van je horen".


Object
Knoop het in je oren. Woordkaarten. Nederlandse taal voor kleuters in meertalige groepen
Author:
Year: 2001 Publisher: Rotterdam Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nederlands taalprogramma voor allochtone kleuters die vrijwel onaanspreekbaar zijn in het Nederlands. Thematische opbouw rond volgende thema's:klas en school, spelen, familie, huis, lichaam, kleding,...

Listing 1 - 10 of 765 << page
of 77
>>
Sort by