Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

KBR (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

VUB (2)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2001 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Didactiek en beweging : handboek bewegingsopvoeding
Author:
ISBN: 9033448750 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit een duidelijk referentiekader wordt de didactische kennis opgebouwd en kan de (toekomstige) lesgever zijn praktijkkennis toetsen aan nieuwe inzichten en benaderingen. Het didactisch model stelt het leren van de leerling centraal en beschrijft een zestal basisconcepten. Deze basiscompetenties van de leraar vormen de structuur van het boek, met name planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie. Dit boek is een handleiding voor studenten en leraren Lichamelijke Opvoeding die de traditionele instructiemethoden willen ruilen voor nieuwe onderwijsconcepten en die het vakconcept Lichamelijke Opvoeding integraal willen toepassen.


Book
Zorgverbreding : alle leerlingen in beweging
Author:
ISBN: 9033448742 Year: 2001 Volume: 18 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zorgbreed bewegingsonderwijs is gebaseerd op het vernieuwde vakconcept LO en de vakoverschrijdende eindtermen, waarbij rekening gehouden wordt met alle competenties van de leerling. Zorgbreed handelen in de les LO onderstelt het inbouwen van differentiatie, het scheppen van een veilig leerklimaat, systematisch observeren en permanent evalueren, en het introduceren van zelfstandig en samenwerkend leren. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by