Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of education --- Religious studies --- Europe --- 37.017.93 --- #gsdbP --- Godsdienstige opvoeding --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Education --- Religious education --- Ethical education --- Theological education --- Moral education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training
Choose an application
Moral education --- Religious education --- Ethics --- Religion --- Congresses --- Philosophy --- 268 --- 37.017.93 --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Moral education - Congresses --- Religious education - Congresses --- Ethics - Congresses --- Religion - Philosophy - Congresses --- the role of education in religion and values --- dealing with social, political and moral issues --- science --- supranational and global developments --- ethnic diversity --- bio-diversity
Choose an application
De opgenomen verhalen en gedichten zijn speciaal voor dit boek door diverse auteurs geschreven en gebruikt in IKON-radiouitzendingen op de zondagmorgen. Ze zijn een goed voorbeeld van zeven aanbevolen manieren om een bijbelverhaal te vertellen. Deze worden uitgewerkt in een drietal inleidende hoofdstukken, gevolgd door een samenvattend hoofdstuk. Als rode draad dient het in de titel genoemde lied van de zevensprong, al lijkt dat er soms wat met de haren bijgesleept. Bij de eerste manier, het navertellen van het bijbelverhaal, worden twee voorbeelden geleverd, voor de leeftijdsgroep van 6+ en voor 10+. Voor de andere manieren wordt steeds een verhaal geleverd, verteld vanuit een terugblik, als een raamvertelling, een monoloog, poezie en een eigentijds verhaal, met als laatste het bekende spiegel-, of zoals de samenstellers het liever noemen, sleutelverhaal. Naast de voorbeelden in het boek zelf worden ook verschillende uit bestaande kinderbijbels genoemd. Daarmee wordt de bruikbaarheid van dit door diverse kunstenaars in zwart-wit geillustreerde boek in de godsdienstige opvoeding vergroot. Een zeer bruikbaar boek voor de godsdienstige opvoeding, waarbij de manier van het vertellen van bijbelverhalen in het middelpunt staat.
Didactics of religion --- Bible --- Bijbel --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Oude Testament --- Nieuwe Testament --- Bijbelverklaringen --- Basisonderwijs --- #gsdb11 --- 244.5 --- bijbelvertellen (ler) --- Bijbel en jeugd --- Catechese ; onderwijs --- Bijbelverhalen : vertellen --- 222.0 --- verhalen --- kinderverhalen --- religie --- geloof --- Geloofsopvoeding --- Bijbelverklaring
Choose an application
Het is een bijzondere uitdaging om als leraar liturgische vieringen of bezinningsmomenten voor te bereiden. In een christelijke school die werkt vanuit de inspiratie van een evangelisch opvoedingsproject, is het vieren zeker even waardevol als het verkondigen van het geloof. Dit boek is de neerslag van de inhoudelijke inbreng tijdens het nascholingsproject Voorgaan in viering en bezinning op school. Je kan erin lezen hoe je op een ernstige wijze rekening kan houden met de beginsituatie van jongeren en hoe je tezelfdertijd de liturgie wezenlijk liturgie kan laten zijn. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan een aantal belangrijke aspecten en vaardigheden die je onder de knie moet krijgen om vieringen en bezinningsmomenten voor te bereiden en voor te gaan. (Bron: covertekst)
Liturgy --- Didactics of religion --- 268.723 --- #gsdb9 --- 236.4 --- 454.9 --- bezinningen --- pastorale animatie --- schoolpastoraal --- vieringen --- 247 --- onderwijs : vieringen (ler) --- Bezinningsteksten --- Christendom --- Onderwijs --- 032296.jpg --- Schoolpastoraal --- 268.723 Jeugdliturgie --- Jeugdliturgie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Overige onderw. (schoolmoeheid, spijbelen, pesten) --- Godsdienstige opvoeding --- Catechese --- Liturgie --- Bezinning --- Scholen --- Geloofsopvoeding --- School (instelling) --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Didactics of religion --- catechetisch materiaal --- kerkelijk jaar --- 245.8 --- Godsdienst --- Jongeren --- Kerkelijke feesten --- Kinderen --- 244.5 --- god (ler) --- Catechese --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- J-244.5 --- 472.87 --- gebeden --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:filosofie --- SMV:categorie --- Gebeden - Meditaties --- Geloofsleven --- Kleuteronderwijs --- Gebeden --- SMV:België --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geloofsopvoeding --- Gebed
Choose an application
8
#gsdb11 --- C6 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- catechese --- handleiding --- kleuteronderwijs --- godsdienst --- leerplannen --- 472.4 --- werkplannen --- 471.48 --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- 478.6 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerplannen --- 472.4 ) Leerplannen --- levensbeschouwelijke ontwikkelingen --- religieuze opvoeding --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Leerplannen ; basisonderwijs --- 472.8 --- Werkplannen --- 041309.jpg --- Kleuterschool: godsdienst --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- basisonderwijs - leerplannen --- Morele en religieuze opvoeding --- Leerplannen; algemeen --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- Curriculum development --- Didactics of religion --- Didactics of Kindergarten --- Flanders --- Leerplan --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|