Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by
Inclusion : a guide for educators
Authors: ---
ISBN: 1557662312 Year: 2000 Publisher: Baltimore Paul Brookes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Positive alternatives to exclusion
Authors: --- --- ---
ISBN: 1299459099 113473784X 0203086376 9781134737840 0415197589 9780415197588 9780203086377 9781134737796 1134737793 9781134737833 1134737831 9781138421820 1138421820 Year: 2000 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Positive Alternatives to School Exclusion looks at what schools can do to build more harmonious communities and engage students - particularly those at risk of exclusion - more productively in all areas of school life. It describes the Positive Alternatives to School Exclusion Project, a multi-phase, collaborative initiative based at the School of Education, University of Cambridge.Drawing on the perspectives of staff and pupils, the authors provide detailed case studies of the approaches and strategies being adopted in a variety of settings (primary, secondary and FE) to foster i


Book
De Lokale Emancipatie Effecten Rapportage als instrument voor het mainstreamen van het emancipatiebeleid bij de stad Kortrijk : deel I
Author:
Year: 2000 Publisher: Kortrijk Stadsbestuur Kortrijk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De Lokale Emancipatie Effecten Rapportage als instrument voor het mainstreamen van het emancipatiebeleid bij de stad Kortrijk : deel II : case : de LEER toegepast op het S.I.F.-beleidsplan 2000-2002 van Kortrijk
Author:
Year: 2000 Publisher: Kortrijk Stadsbestuur Kortrijk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'école face aux handicaps : éducation spéciale ou éducation intégrative?
Authors: ---
ISBN: 213050938X Year: 2000 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Au regard de l'éducation spéciale ou spécialisée, le champ éducatif français est en difficulté. Pas seulement en raison des publics concernés, tous ces enfants désignés comme inadaptés ou handicapés dont le nombre irait croissant. Mais plutôt, si l'on suit les auteurs de cet ouvrage, par suite de la pluralité des interventions, de la multiplicité des spécialistes et, de manière générale, de la segmentation et du cloisonnement des instances éducatives. D'aucuns en viendraient même à douter de la cohérence de l'action publique en ce domaine .... Pour tenter d'avancer, il a semblé indispensable de procéder à une relecture des travaux historiques connus puis d'examiner certaines expériences significatives, tant en France qu'à l'étranger, dans des pays comparables. Toutes ces expériences portent les espoirs d'une éducation beaucoup plus "inclusive", ce terme d'origine anglaise pouvant ici aider à mieux comprendre et désigner l'acceptation de la différence comme telle. L'ouvrage a été composé à partir d'un colloque organisé dans le cadre de la Troisième Biennale de l'éducation et de la formation en 1998, sous le titre de : "L'éducation scolaire contre l'éducation spécialisée ?"


Book
Theories of inclusive education : a student's guide
Authors: ---
ISBN: 1857022297 1446220435 1446238997 1282559338 9786612559334 0857022296 9781857022292 9781446220436 9781446238998 9781282559332 9780857022295 Year: 2000 Publisher: London : Thousand Oaks, Calif. : Chapman ; Sage,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The authors present complex issues concerning inclusive education and accessibly, placing them in their historical contexts. They present the personal reflections of people who influenced the development of inclusive education.

Schools and special needs : issues of innovation and inclusion
Authors: ---
ISBN: 0761964428 076196441X 1281240524 9786611240523 1847876366 9780761964414 9781281240521 9781847876362 Year: 2000 Publisher: London : Thousand Oaks, Calif. : P. Chapman ; Sage Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Schools and Special Needs' provides a critical perspective on the inclusion model of special needs education, in terms of implementation in schools and effectiveness of pupil learning outcomes.


Book
Making women count : integrating gender into law and policy-making
Authors: --- ---
Year: 2000 Publisher: Aldershot Ashgate

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by