Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

UGent (3)

ULB (3)

ULiège (3)

Vlaams Parlement (3)

KBR (2)

National Bank of Belgium (2)

FOD Finances (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (4)

periodical (1)


Language

English (3)

French (2)


Year
From To Submit

2000 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Literacy in the information age : final report of the international adult literacy survey.
Author:
Year: 2000 Publisher: Paris OECD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Now we read, we see, we speak : portrait of literacy development in an adult Freirean-based class
Authors: ---
ISBN: 0805834702 Year: 2000 Publisher: Mahwah (N.J.) : Erlbaum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Literacy in the Information Age : Final Report of the International Adult Literacy Survey
Authors: ---
ISBN: 1280030755 9786610030750 9264181768 9264176543 Year: 2000 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Literacy in the Information Age, the final report from the International Adult Literacy Survey, presents evidence on the nature and magnitude of the literacy gaps faced by OECD countries. It offers new insights into the factors that influence the development of adult skills in various settings - at home, at work and across the 20 countries for which comparable household assessment results are included. Findings point to large differences in the average level and population distribution of literacy skills both within and between countries. Low literacy skills are evident among all adult groups in significant - albeit varying - proportions. Literacy proficiency varies considerably according to home background factors and educational attainment in most of the countries surveyed. However, the relationship between literacy skills and educational attainment is complex. Many adults have managed to attain high levels of literacy proficiency despite a low level of education; conversely, some have low literacy skills despite a high level of education. These differences matter both economically and socially: literacy affects, inter alia, labour quality and flexibility, employment, training opportunities, income from work and wider participation in civic society. Improving the literacy skills of the population remains a large challenge for policy makers. The results suggest that high-quality foundation learning in schools is important but insufficient as a sole means to that end. Policies directed at the workplace and family settings are also needed. The employers’ role in promoting and rewarding literacy skills is particularly important for skills development.


Book
La littératie à l'ère de l'information : Rapport final de l'Enquête internationale sur la littératie des adultes
Authors: ---
ISBN: 9264276548 9264281762 Year: 2000 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La littératie à l’ère de l’information, rapport final de l’enquête internationale sur la littératie des adultes, témoigne de la nature et de l’amplitude des déficits en matière de littératie que les pays de l’OCDE doivent encore affronter aujourd’hui. L’ouvrage présente les résultats comparatifs des 20 pays dans lesquels a été menée l’évaluation et apporte un éclairage nouveau sur les facteurs déterminant le développement des compétences des adultes dans les contextes familial et professionnel.Ces résultats font apparaître d’importantes différences dans les niveaux moyens de littératie et dans leur distribution sociale, aussi bien à l’intérieur d’un même pays qu’entre des pays différents. Les faibles compétences ne sont pas caractéristiques des seuls groupes marginaux ; elles se retrouvent dans des proportions significatives, bien que variables, dans tous les groupes d’adultes. Dans la plupart des pays examinés, le niveau de littératie varie considérablement en fonction de l’environnement familial et du niveau d’études. Cependant, la relation entre littératie et niveau d’études est complexe : beaucoup d’adultes ont réussi à atteindre un bon niveau de littératie malgré un faible niveau d’études, tandis que d’autres ont un faible niveau de littératie malgré un niveau d’études élevé.Ces différences ont des incidences aussi bien économiques que sociales. La littératie est déterminante, entre autres, pour la qualité et la flexibilité du travail, pour l’emploi, les opportunités de formation, la rémunération du travail et la participation élargie à la société civique. La nécessité de relever le niveau de littératie de la population demeure un défi important pour les décideurs politiques. Les résultats tendent à démontrer qu’un enseignement scolaire de qualité est important mais insuffisant à lui seul pour atteindre cet objectif. Des mesures doivent être prises aussi bien dans le milieu familial que sur le lieu de travail, l’employeur, notamment, jouant un rôle particulièrement important dans la promotion et la reconnaissance de la littératie.


Periodical
Caractères
Author:
ISSN: 13773755 Year: 2000 Publisher: Seilles : Association belge pour la lecture. Section francophone,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Lecture --- Lezen --- Périodiques --- Tijdschriften --- Reading --- Reading (Primary) --- Reading (Secondary) --- Lecture (Enseignement primaire) --- Lecture (Enseignement secondaire) --- Periodicals --- Périodiques --- Periodicals. --- Littératie --- Functional literacy --- Étude et enseignement --- Language arts --- Elocution --- Adult literacy --- Functional illiteracy --- Life skills --- Literacy --- Apprentissage de la lecture --- Enseignement de la lecture --- Écriture --- Lecture (éducation des adultes) --- Enseignement --- Communication écrite, Maîtrise de la --- Compétence informationnelle --- Compétence textuelle --- Compréhension écrite --- Écrit, Maîtrise de l' --- Écriture, Maîtrise de l' --- Infocompétence --- Lecture, Maîtrise de la --- Littéracie --- Littératie informationnelle --- Littérisme informationnel --- Maîtrise de l'écrit --- Maîtrise de l'écriture --- Maîtrise de l'information écrite --- Maîtrise de la communication écrite --- Maîtrise de la lecture --- Numératie --- Analphabétisme --- Communication écrite --- Éducation des adultes --- Illettrisme --- Littératie visuelle --- Niveau d'instruction --- Study and teaching --- Acquisition --- Apprentissage --- Développement des capacités --- Difficultés --- Enseignement assisté par ordinateur --- Étude et enseignement (préscolaire) --- Étude et enseignement (primaire) --- Étude et enseignement (secondaire) --- Étude et enseignement (supérieur) --- Matériel didactique --- Méthodes d'apprentissage --- Participation des parents --- Pédagogie de soutien --- Tests --- (éducation des adultes) --- Inclusion numérique --- Langage simplifié

Listing 1 - 5 of 5
Sort by