Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In deze publicatie wordt ingegaan op agressief gedrag. In het eerste deel dat speciaal bedoeld is voor de leraren van school wordt ingegaan op de oorzaken van agressiviteit en de planmatige aanpak hiervan binnen de school. Het tweede deel, dat vooral voor ouders is bedoeld, behandelt kort de ontwikkeling van agressie bij het opgroeiende kind. Helpt ouders bij het inschatten van de mogelijke ernst van het agressieve gedrag van hun kind. En geeft ideeën en handreikingen ter voorkoming en aanpak van agressief gedrag. In deel 3 tenslotte staat de samenwerking tussen school en ouders centraal.
Didactics --- Primary education --- geweld --- kinderen --- agressie --- scholen --- preventiebeleid
Choose an application
Aggression. --- Mental Disorders --- 179.8 --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Gedragstherapie --- 607.33 --- agressie --- gedragstherapie --- psychiatrie --- Geweld/Agressiviteit --- Psychologie --- agressiviteit --- gedragsstoornissen --- Agressie (geweld, woede) --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Gedragstherapie --- Karakterkunde (persoonlijkheidspsychologie) --- 415.3 --- agressiviteit (gez) --- gedragsstoornissen (gez) --- psychiatrie (gez) --- Agressie --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Geneesmiddelen --- Hersenen --- Hormonen --- Persoonlijkheid --- 606.3 --- agressiviteit (agressie) --- geweld --- Aggressions --- therapy. --- Gebreken. Hoogmoed. Jaloersheid. Gewelddadigheid --- gedragstherapie, assertiviteitstraining --- Violence/Agressivité --- (zie ook: criminaliteit) --- Agressiviteit --- Gedragsproblemen --- Farmacologie --- Diagnose --- Agressie. --- Gedragsstoornissen. --- 179.8 Gebreken. Hoogmoed. Jaloersheid. Gewelddadigheid --- Psychiatry --- Aggression --- therapy
Choose an application
De docentenhandreiking geeft verdere aanwijzingen hoe de training kan worden opgezet en gegeven. De training is gebaseerd op tien jaar ervaring met hoog faalangstige leerlingen in de leeftijd van 14 tot 20 jaar. In het eerste deel van deze handreiking vind je als trainer een aantal aanwijzingen en uitgangspunten voor het geven van deze training. In deel twee staat een compleet draaiboek voor de training. Per bijeenkomst is het programma aangegeven.
Affective and dynamic functions --- faalangst --- angst --- 415.3 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Faalangst --- Faalangst.
Choose an application
Agressieve kinderen --- Geweld --- Preventie --- Kinderen --- Jeugd --- Agressie --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Agressiviteit ; kinderen --- Geweld ; scholen ; preventie --- agressieve kinderen --- geweld --- agressie --- 465 --- Agressie --- Geweld --- 416.5 --- Agressieve kinderen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Agressie --- Geweld --- Nederland --- Geschiedenis --- Staatsinrichting --- Biologie --- Lichamelijke opvoeding --- Gedragsregels --- 307.4 --- Sociaal conflict --- Gedragsregel --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
In juli 1990 werd Marieke Storm door een onbekende man aangerand. Na dit voorval was haar leven nooit meer hetzelfde. Na eerst jarenlang het trauma onbewust te hebben ontkend en verdrongen, dwongen chronische lichamelijke klachten haar de pijnlijke feiten en gevolgen onder ogen te zien. Om de schokkende gebeurtenissen te verwerken probeerde zij twee jaar lang alles van zich af te schrijven in een denkbeeldige brief aan de onbekend gebleven dader. Daarnaast ging ze cursussen volgen en ging ze in psychotherapie. En ze hielp zichzelf met bibliotherapie: door te lezen over traumatische ervaringen en de verwerking daarvan, probeerde ze te begrijpen wat haar was overkomen. Ze ging ook aan de slag als vrijwilligster in slachtofferhulp. In 'Brief aan onbekende man' verwerkt zij haar nieuwverworven inzichten rond de problematiek van geweld en slachtofferhulp.
#GGSB: Geestelijke lezing (geel) --- #gsdb6 --- C5 --- slachtoffers --- getuigenis --- 322.5 --- agressiviteit (agressie) --- geweld --- slachtofferhulp --- vrouwenmishandeling --- psychotherapie --- slachtoffers van misdrijven --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- (zie ook: criminaliteit) --- 301.15 --- 615.8 --- 343 --- Criminology. Victimology --- Developmental psychology --- Social problems --- Geestelijke lezing (geel) --- agressie --- Physical violence --- Violence --- Victims --- Trauma --- Book --- Personal documents --- Experiences
Choose an application
433 --- afhankelijkheid --- agressiviteit --- nervositeit --- opvoedingsproblemen --- ouderbegeleiding --- pedagogiek --- pesten --- seksualiteit --- slaapproblemen --- vandalisme --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Opvoedingsondersteuning (triple P) --- 37.013 --- Agressie --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen --- Methodiek --- Ondersteuning --- Opvoeding --- Pesten --- Slaapstoornissen --- Opvoeding in de praktijk
Choose an application
606.3 --- diagnose --- persoonlijkheidsstructuren --- psychopathologie --- agressiviteit (agressie) --- borderlinesyndroom --- depressie --- dwangstoornis (obsessief-complusieve stoornis) --- narcisme --- neurose --- paranoia (waanstoornissen) --- persoonlijkheidsstoornissen --- psychopathie (sociopathie) --- psychopathologie (geestesziekte) --- psychose --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- Diagnose --- Psychopathologie --- Borderlinestoornis --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Therapie --- Dossier patiënt --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Persoonlijkheidsstoornis --- Patiëntendossier
Choose an application
#GGSB: Filosofie --- #gsdb10 --- Auto --- Bedrog --- Big Brother --- Disco --- Geloven --- Groep --- Machine --- Voetbal --- Weten --- Wetenschap en ethiek ; algemeen --- 005 --- Agressie --- Christendom --- Europa --- Godsdienst --- Kunst --- Maatschappij --- Nederlands --- Pausen --- Sport --- Techniek --- Toerisme --- Wetenschap --- Wetenschapsfilosofie --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- Philosophy of nature --- Filosofie
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|