Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Vergeven aan de dronken chauffeur die jouw kind doodreed? Vergeving vragen aan de partner die jij hebt bedrogen? Je verzoenen met een volk dat je grootouders vermoordde? Het lijkt haast onmogelijk. Geen wonder dat de roep om een harde aanpak, om vergelding en vereffening luid klinkt. Zand erover? Onderzoekt hoe vergeving mogelijk is voor daders en slachtoffers, zonder het aangedane kwaad te begatelliseren.
Social ethics --- Christian moral theology --- Christelijke ethiek --- Schuld ; christendom --- verzoening --- gezinspsychologie --- slachtoffers van misdrijven --- 241.4 --- 177 --- Academic collection --- #gsdb5 --- #gsdb6 --- #GGSB: Moraaltheologie (algemeen) --- #GGSB: Sacramenten --- #GGSB: Biecht --- #GGSB: Verzoening --- vergiffenis --- vergeving --- religieuze opvoeding --- katholicisme --- 242.9 --- #GBIB:SMM --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- Gezinstherapie --- Loyaliteit (loyauteit) --- 244.5 --- deontologie (gez) --- ethiek (gez) --- slachtofferhulp (gez) --- 172 --- vergeving (ler) --- Vergiffenis ; christendom --- Verzoening --- 415.3 --- relaties --- slachtofferhulp --- sociale psychologie --- Spiritualiteit --- Vergeving --- 177 Ethiek en maatschappelijk verkeer --- Ethiek en maatschappelijk verkeer --- 241.4 Theologische ethiek: schuld; zonde; bekering; verzoening --- Theologische ethiek: schuld; zonde; bekering; verzoening --- 159.92 --- 343 --- katholicisme - geloofsleer : overige onderwerpen --- (zie ook: sociologie) --- Agressie --- Geweld --- Bestraffing --- Herstelrecht --- Straf --- Moraaltheologie (algemeen) --- Sacramenten --- Biecht
Choose an application
Volgens sommigen kan godsdienst hoogstens nog geduld worden als een keuzevak dat geen invloed zou hebben op de studieresultaten. Anderen verdedigen met klem dat het meer dan ooit noodzakelijk is dat jonge mensen worden geconfronteerd met de toedracht van godsdiensten in het algemeen en van de christelijke traditie in het bijzonder. Naast de vraag naar de relevantie en de legitimatie van het vak, stelt dit boek ook de vraag naar de invulling ervan in de hedendaagse situatie. Het gaat om meer dan de ontwikkeling van een godsdienst-didactische aanpak. Het ontstaan van een pluralistisch, vaak agnostisch en onwetend leerlingenpubliek heeft geleid tot een duidelijker bewustzijn dat het godsdienstonderricht zich bevindt op het kruispunt van vele invloeden. Er is nood aan een nieuw onderwijskundig paradigma dat aansluit bij deze systemische omwenteling. Het is de overtuiging van de auteurs dat de hedendaagse levensbeschouwelijke crisis zelf tot thema van levensbeschouwelijk onderwijs moet gemaakt worden. (Bron: www.woltersplantyn.be)
Godsdienst --- Waardevorming --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of religion --- didactiek --- godsdienst --- Flanders --- 372.82 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #SBIB:37H0 --- #gsdb11 --- Academic collection --- godsdienstonderwijs --- 200.2 --- 244.5 --- 478.6 --- 485.710 --- Christelijk --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstonderricht --- Leren leren --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Opvoedingsproject --- 485.7 --- Godsdienstonderwijs --- 485.7 ) Godsdienst - s.o --- godsdienstonderwijs (ler) --- communicatie --- onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.82 Godsdienstonderwijs op school --- Godsdienstonderwijs op school --- Pedagogie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienst - vakdidactiek --- Catechese --- Leraren --- #BSCH: vak: godsdienst --- Geloofsopvoeding --- Leraar --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Directie --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor onderwijsgevenden in het vak godsdienst/levensbeschouwing, voor docenten maatschappelijke en levensbeschouwelijke vakken in (pedagogische) hogescholen, voor adviseurs en hulpverleners in de wereld van de interculturele vorming en voor ieder die belangstelling heeft voor de interreligieuze problematiek. De bundel bevat twee delen: 'Verkenning' en 'Perspectief'. Het eerste deel bestaat uit verkenningen en uit het beschrijven van de vragen die verbonden zijn aan het leren in, over en van tradities. Het tweede deel geeft concrete aanzetten voor interreligieus leren en gaat na welke implicaties het heeft voor de theologie als 'leergevoelig' bedrijf.
Didactics of religion --- religieuze opvoeding --- multiculturele samenleving --- interculturele opvoeding --- Religions --- Religious education --- catechese --- dialoog --- onderwijs --- religie --- 244.5 --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- godsdienstonderwijs (ler) --- interreligieus leren --- interreligieus onderwijs --- interreligieuze theologie --- multireligieuze cultuur --- Godsdienst: didactiek --- 238 --- christendom --- intercultureel onderwijs --- interreligieuze opvoeding --- Academic collection --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb11 --- 268 --- 081 Godsdienst --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #A0103A --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- Interreligious relations --- Relations among religions --- Relations --- christendom - contact met andere godsdiensten --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Multiculturele samenleving --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding --- Pastoraal
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|