Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boekje helpt je zien waar het allemaal om te doen is. Hoe de zeven sacramenten allemaal op heel bijzondere momenten van het leven worden gevierd. Hoe ze ons dichter bij God kunnen brengen en dichter bij elkaar. Hoe je de geheimtaal van de symbolen leert ontcijferen. Vanuit de nuchtere vragen en kritische opmerkingen van kinderen tussen 9 en 12 jaar legt Kolet Janssen uit wat er achter de sacramenten zit en hoe ze ook voor gelovigen van nu onmisbaar zijn.
Sacraments --- Didactics of religion --- sacramenten --- kerkelijke feesten --- liturgie --- Sacramenten --- Godsdienst --- #GBIB:IDGP --- jeugdliteratuur --- religieuze literatuur --- 242.6 --- katholicisme --- religieuze symboliek --- 9-12 jr --- Biecht --- Dood --- Doopsel --- Eucharistie --- Heilig --- Huwelijk --- Priesterwijding --- Symbolen --- Vormsel --- Ziekenzalving --- Christendom --- 478.6 --- Godsdienst; ba.o --- Jeugdboeken --- 032276.jpg --- katholicisme - sacramenten --- Sacramenten ; algemeen --- #gsdb11 --- 433.2 ) * GODSDIENSTIGE OPVOEDING --- doopsel --- eucharistieviering --- huwelijk --- priesterwijding --- verzoening --- vormsel --- ziekenzalving --- Sacrament --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Volgens sommigen kan godsdienst hoogstens nog geduld worden als een keuzevak dat geen invloed zou hebben op de studieresultaten. Anderen verdedigen met klem dat het meer dan ooit noodzakelijk is dat jonge mensen worden geconfronteerd met de toedracht van godsdiensten in het algemeen en van de christelijke traditie in het bijzonder. Naast de vraag naar de relevantie en de legitimatie van het vak, stelt dit boek ook de vraag naar de invulling ervan in de hedendaagse situatie. Het gaat om meer dan de ontwikkeling van een godsdienst-didactische aanpak. Het ontstaan van een pluralistisch, vaak agnostisch en onwetend leerlingenpubliek heeft geleid tot een duidelijker bewustzijn dat het godsdienstonderricht zich bevindt op het kruispunt van vele invloeden. Er is nood aan een nieuw onderwijskundig paradigma dat aansluit bij deze systemische omwenteling. Het is de overtuiging van de auteurs dat de hedendaagse levensbeschouwelijke crisis zelf tot thema van levensbeschouwelijk onderwijs moet gemaakt worden. (Bron: www.woltersplantyn.be)
Godsdienst --- Waardevorming --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of religion --- didactiek --- godsdienst --- Flanders --- 372.82 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #SBIB:37H0 --- #gsdb11 --- Academic collection --- godsdienstonderwijs --- 200.2 --- 244.5 --- 478.6 --- 485.710 --- Christelijk --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstonderricht --- Leren leren --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Opvoedingsproject --- 485.7 --- Godsdienstonderwijs --- 485.7 ) Godsdienst - s.o --- godsdienstonderwijs (ler) --- communicatie --- onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.82 Godsdienstonderwijs op school --- Godsdienstonderwijs op school --- Pedagogie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienst - vakdidactiek --- Catechese --- Leraren --- #BSCH: vak: godsdienst --- Geloofsopvoeding --- Leraar --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Directie --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor onderwijsgevenden in het vak godsdienst/levensbeschouwing, voor docenten maatschappelijke en levensbeschouwelijke vakken in (pedagogische) hogescholen, voor adviseurs en hulpverleners in de wereld van de interculturele vorming en voor ieder die belangstelling heeft voor de interreligieuze problematiek. De bundel bevat twee delen: 'Verkenning' en 'Perspectief'. Het eerste deel bestaat uit verkenningen en uit het beschrijven van de vragen die verbonden zijn aan het leren in, over en van tradities. Het tweede deel geeft concrete aanzetten voor interreligieus leren en gaat na welke implicaties het heeft voor de theologie als 'leergevoelig' bedrijf.
Didactics of religion --- religieuze opvoeding --- multiculturele samenleving --- interculturele opvoeding --- Religions --- Religious education --- catechese --- dialoog --- onderwijs --- religie --- 244.5 --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- godsdienstonderwijs (ler) --- interreligieus leren --- interreligieus onderwijs --- interreligieuze theologie --- multireligieuze cultuur --- Godsdienst: didactiek --- 238 --- christendom --- intercultureel onderwijs --- interreligieuze opvoeding --- Academic collection --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdb11 --- 268 --- 081 Godsdienst --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #A0103A --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- Interreligious relations --- Relations among religions --- Relations --- christendom - contact met andere godsdiensten --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Multiculturele samenleving --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding --- Pastoraal
Choose an application
Dit boek biedt tientallen concreet uitgewerkt, originele vieringen voor in de klas, voor de hele school of voor andere groepen kinderen. Van Allerheiligen tot Sinterklaas, van Hemelvaart tot een verjaardag en van Suikerfeest tot Valentijnsdag. Zijn opgenomen: Christelijke vieringen, feesten van andere wereldgodsdiensten, algemene vieringen zoals bevrijdingsdag en dierendag, en individuele vieringen zoals bruiloften en geboortefeesten. (Bron: covertekst)
religieuze opvoeding --- vieringen --- Christian religion --- Didactics of religion --- Didactics of social education --- kerkelijke feesten --- Christian pastoral theology --- kindervieringen --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- feesten --- kalenderfeesten --- wereldgodsdiensten --- 912.1 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- lager onderwijs --- Kalenderfeesten --- Vieringen --- Catechese ; basisonderwijs --- Feestdagen --- Feesten --- 247.9 --- Christendom --- Godsdiensten --- Hindoeïsme --- Islam --- Jodendom --- Kerkelijke feesten --- 043564.jpg --- Vieringen: lagere school --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- (zie ook: Feesten) --- (zie ook: Kindervieringen) --- Liturgische gebeden en gezangen --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Kindervieringen --- Geloofsopvoeding --- Kinderviering --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Sociology of culture --- Primary education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|