Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het actief samen nadenken -of filosoferen- is de afgelopen jaren op steeds meer basisscholen waarneembaar. Deze bundel geeft de leraar steun bij het filosoferen met kinderen en bevat 15 nieuwe korte verhaaltjes met filosofische thematiek, gespreksvragen en opdrachten. Daarnaast zijn enkele gesprekken met groepen kinderen opgenomen die ook nabesproken worden. Dit boek biedt een goed overzicht van het filosoferen met kinderen en veel materiaal waarmee men meteen kan beginnen. Waarom gaan kinderen 5 dagen naar school en 2 dagen niet? Marie wil altijd naar school! Kasper krijgt een cadeau. Het is een beestje dat zich elke dag in tweeën splitst. Hoe lang kan dat doorgaan en moet Kasper wat doen? Holle wil naar morgen rennen. Waarom kan dat niet? Kunnen kleuters een ongewone stoel tekenen? Wil Marie echt geen hand als ze achter de kist van haar moeder loopt? Enkele verhalen zijn in acht talen vertaald en op basisscholen in heel Europa getest. ´De vliegende papa´s´ is het vervolg op het succesvolle ´Klein maar dapper´ van dezelfde auteur. Fraai geïllustreerd (in kleur). Deze bundel bevat 15 korte verhaaltjes om met kinderen te filosoferen. Naast de verhalen zijn enkele teksten opgenomen die een goed beeld geven van de opbouw van een filosofische les op school en hoe je een filosofisch gesprek met kinderen opzet. Het doel van de verhaaltjes is de verwondering over hoe iets zit te activeren, zodat vervolgens samen nagedacht kan worden over de betreffende vraag.
Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Niet-confessionele zedenleer. --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- #PBIB:+105.99 --- #PBIB:+111.94 --- Dood --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Fantasie --- Ik en de anderen --- Kerstmis --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Lager onderwijs --- Musea --- Poppen --- Sinterklaas --- Vaders --- Verhalen --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- Verhalen : filosoferen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- filosofie --- Cognitieve opvoeding --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Kind --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Choose an application
Corpus, paru en 1992, s'achevait sur "l'entre-les-corps". D'un seul bond, "moi et toi" faisait conclure de l'entre-deux à l'entre-nous sans que ce bond ait été préparé ; il a semblé nécessaire, longtemps après, de rendre compte de l'entre en tant qu'il s'étire d'un corps aux autres en même temps qu'il se tend en chacun comme sa pulsion propre, ce qui le fait corps et qui nous fait corps-à-corps. "Moi et toi" (la conclusion de Corpus) a passé en trente ans un seuil qui rendait nécessaire de repartir de là plutôt que d'y aboutir. Moi et toi : soi et soi, comment ça se passe ? C'est, de là qu'est sortie cette suite du livre.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|