Narrow your search

Library

ULiège (4)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

UGent (2)

KBR (1)

FOD/SPF PO (1)

UCLouvain (1)

ULB (1)

UNamur (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

book (4)

dissertation (2)

periodical (1)


Language

English (4)

French (3)


Year
From To Submit

1999 (7)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by
Assessing open and distance learners
Authors: ---
ISBN: 0749428759 0749428783 Year: 1999 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Une tentative de réponse aux défis des grands groupes : Quiz Training : un outil au service de l'évaluation formative et de la recherche
Author:
Year: 1999 Publisher: Liège : Université de Liège, Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation (ULg),

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce travail de fin d'études traite de l'informatique appliquée à l'éducation ou, plus précisément, de l'évaluation assistée par ordinateur et se veut une contribution à la lutte contre le défi des grands groupes et plus largement à une pédagogie universitaire de qualité. Après une partie théorique consacrée à l'évaluation en contexte universitaire, dans laquelle le problème de l'évaluation formative est abordé, nous proposons une réponse informatique face aux besoins identifiés. Le recours à une telle solution est relaté à travers une série d'arguments et de choix qui servent de cadre à l'élaboration du produit. Une section est également consacrée à la définition des étapes qui régissent la création d'un logiciel éducatif. Ensuite vient une description de l'expérimentation et l'évaluation de notre logiciel à travers un cours de premier cycle universitaire. Une partie exploratoire consacrée à l'étude du temps de réponse (la chronométrie) ponctue ce travail en présentant une des exploitations possibles du logiciel pour la recherche.


Dissertation
Exploitations des votes électroniques avec de grands auditoires universitaires
Author:
Year: 1999 Publisher: Liège : Université de Liège, Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation (ULg),

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enseigner et apprendre en grand groupe est devenu, à l'heure où les amphithéâtres deviennent de plus en plus grands, un des grands défis de notre fin de siècle. Ce mémoire étudie différentes utilisations des boitiers de vote, selon les six paradigmes de l'enseignement, avec de grands auditoires universitaires. Ce mémoire se penche aussi sur les avis des étudiants suite à leur utilisation. En conclusion, nous verrons différents phénomènes mis en évidence par cette étude et une étude sur ceux-ci.


Periodical
Cause/effect.
Authors: ---
Year: 1999 Publisher: Boulder, Colo. : CAUSE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Computer-assisted assessment in higher education
Authors: --- ---
ISBN: 0749430354 Year: 1999 Publisher: London : Kogan Page,


Book
Des technologies pour enseigner et apprendre
Authors: ---
ISSN: 13730258 ISBN: 2804131556 9782804131555 Year: 1999 Volume: *24 Publisher: Paris: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Computer-assisted instruction --- Educational technology --- Enseignement assisté par ordinateur --- Technologie éducative --- Data processing --- Informatique --- Enseignement assisté par ordinateur --- Éducation --- Technologie educative --- Multimedia en education --- Media programs (Education) --- Teaching --- Programme d'enseignement --- curriculum --- Méthode pédagogique --- Teaching methods --- Internet --- Application des ordinateurs --- computer applications --- Changement technologique --- technological changes --- Ordinateurs Computers --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- Multimédia Multimedia --- Matériel didactique Leermiddelen --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Didactique Didactiek --- Technologie Technologie --- #KVHA:Didactiek --- Educational media programs --- Instructional materials programs --- Multi media programs --- Programs, Media --- School media programs --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- CAI (Computer-assisted instruction) --- Computer-aided instruction --- Computer-assisted learning --- Computer based instruction --- Computer-enhanced learning --- Electronic data processing in programmed instruction --- ILSs (Integrated learning systems) --- Integrated learning systems --- Microcomputer-aided instruction --- Microcomputer-assisted instruction --- Microcomputer-assisted learning --- Microcomputer-based instruction --- Programmed instruction --- Telematics --- Aids and devices --- Computer-assisted instruction. --- Educational technology. --- Media programs (Education). --- Technologie éducative --- Éducation --- Éducation - Informatique --- Techniques pédagogiques --- Méthode pédagogique

Design approaches and tools in education and training
Authors: --- ---
ISBN: 0792361393 9401058458 9401142556 Year: 1999 Publisher: Dordrecht Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In our contemporary learning society, expectations about the contribution of education and training continue to rise. Moreover, the potential of information and communication technology (ICT) creates many challenges. These trends affect not only the aims, content and processes of learning, they also have a strong impact on educational design and development approaches in research and professional practices. Prominent researchers from the Netherlands and the USA present their latest findings on these issues in this volume. The major purpose of this book is to discuss current thinking on promising design approaches and to present innovative (computer-based) tools. The book aims to serve as a resource and reference work that will stimulate advancement in the field of education and training. It is intended to be useful in academic settings as well as for professionals in design and development practices.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by