Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by
Language processing
Authors: ---
ISSN: 13690183 ISBN: 0863778364 9780863778360 Year: 1999 Publisher: Hove : Psychology Press,


Book
Streeflijst woordenschat voor zesjarigen : gebaseerd op nieuw onderzoek in Nederland en België
Authors: --- ---
ISBN: 9026515723 Year: 1999 Publisher: Lisse Swets & Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze lijst biedt een overzicht van de passieve woordenschat die Nederlandstalige kinderen zouden moeten hebben bij de overgang van de kleuterschool naar de lagere school. Deze geheel herziene versie is net als de tweede uit 1981 gebaseerd op onderzoek in Nederland en België. Omdat het taalgebruik in de loop der jaren en bijvoorbeeld de gebruiksfrequentie van sommige woorden verandert, er nieuwe woorden bij komen (bijvoorbeeld computer, microgolfovern) en andere in onbruik raken, bleek er wederom een sterke behoefte aan een geactualiseerde uitgave te bestaan. De nieuwe streeflijst woordenschat voor zesjarigen is een valide indicator voor de verwervingsleeftijd van woorden. Bovendien is het een referentiepunt in het onderzoek naar de mechanismen van de woordenschatontwikkeling. Aan de nieuwe uitgangslijst zijn vele nieuwe, recente woorden toegevoegd. De nieuwe lijst bevat 6380 woorden en verschillende selecties of deellijsten zoals bijvoorbeeld een unaniemenlijst, lijsten van grote verschillen tussen Nederland en België, een rekenwoordenschatlijst en gemiddelde waarderingspercentages.


Book
In mijn naam zitten twee rondjes : een onderzoek naar de leesontwikkeling van jonge kinderen
Author:
ISBN: 9054831707 Year: 1999 Publisher: Den Haag NBLC

How we write
Author:
ISBN: 0415185874 0415185866 0203019903 1134665393 128053916X 0203272730 9780203272732 9780203019900 9780415185868 9780415185875 0203217861 9780203217863 9786610539161 6610539162 9781134665396 9781134665341 1134665342 9781134665389 1134665385 9781280539169 Year: 1999 Publisher: London New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How We Write is an accessible guide to the entire writing process, from forming ideas to formatting text. Combining new explanations of creativity with insights into writing as design, it offers a full account of the mental, physical and social aspects of writing. How We Write explores: how children learn to write the importance of reflective thinking processes of planning, composing and revising visual design of text cultural influences on writing global hypertext and the future of collaborative and on-line writing. By referring to a wealth of examples from writers such as Umberto Eco, Terry Pratchett and Ian Fleming, How We Write ultimately teaches us how to control and extend our own writing abilities. How We Write will be of value to students and teachers of language and psychology, professional and aspiring writers, and anyone interested in this familiar yet complex activity.

The cultural origins of human cognition
Author:
ISBN: 0674000706 0674005821 9780674000704 9780674005822 Year: 1999 Publisher: Cambridge : Harvard University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This work aims to build a bridge between evolutionary theory and cultural psychology. The author presents systematic research on the cognitive capacities of both nonhuman primates and human children. This book identifies what the differences are, and suggests where they might have come from. This work builds a bridge between evolutionary theory and cultural psychology. The author is one of very few people to have done systematic research on the cognitive capacities of both nonhuman primates and human children. This work identifies what the differences are, and suggests where they might have come from. Tomasello argues that the roots of the human capacity for symbol-based culture, and the kind of psychological development that takes p[lace within it, are based in a cluster of unique human cognitive capacities that emerge early in human ontogeny. These include capacities fort sharing attention with other persons, for understanding that others have intentions of their own; and for imitating, not just what someone else does, but what someone else has intended to do. In this discussions of language, symbolic representation, and cognitive-development, the author describes with authority and ingenuity the "ratchet effect" of the capacities working over evolutionary and historical time to create the kind of cultural artifacts and settings within which each new generation of children develops. He also proposes a novel hypothesis, based on process of social cognition and cultural evolution, about what makes the cognitive representations of humans different from those of other primates.


Book
Groen is rijden : versjes voor jonge kinderen met spraak- en taalontwikkelingstoornissen
Author:
ISBN: 9058730018 9789058730018 Year: 1999 Publisher: Destelbergen Sigma Theta Tau International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Groen is rijden is een verzameling fonologisch en syntactisch vereenvoudigde versjes, aangepast aan kinderen met taal- en spraakontwikkelingsstoornissen. De gebruikte werkvormen zijn verzen, dialogen en rijmoefeningen. Kleuters kunnen er volop mee oefenen in de productie van taalstructuren, zonder te worden belemmerd door de taal- of spraakontwikkelingsstoornis.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by