Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
1. Leven met een chronische aandoening.2. De chronisch zieke als medeburger.3. De chronisch zieke als cliënt.4. De opdracht van de verpleegkundige5. De verpleegkundige praktijkvoering.6. Reflectie en verpleegkundige dialoog.
613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- basisverpleegkunde --- chronische aandoeningen --- chronische patiënt --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- ziekenhuisverpleegkunde --- zorgverlening --- 616.056.22 --- chronische ziekten (gez) --- Chronische patiënten --- multiple sclerose (MS) --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- verpleging --- verpleging. --- Verpleging. --- chronische ziekten --- Chronische ziekten --- Verpleegkunde --- 613.21 --- 613.48 --- gezondheidszorg --- psychosociale begeleiding --- (verpleegkundig) --- Langdurige zorgen (chronische zorgen) --- 613.2 --- verpleegkunde (gez) --- 605.9 --- autonomie --- cara --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- zelfbeschikking --- ziektebeleving --- Maladies chroniques --- Nursing --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies
Choose an application
geriatrie --- Geriatric nursing --- geriatrische verpleegkunde --- meetinstrumenten (psychologie) --- Geriatrics --- verpleegplannen --- chronische patiënten --- 605.93 --- chronische ziekten (gez) --- geriatrie (gez) --- Geriatrische afdeling algemeen ziekenhuis --- Geriatrie --- Geriatrische verpleegkunde --- Chronische patiënten --- Ouderenzorg --- Geriatrisch verpleegkundige --- Chronische patiënt
Choose an application
Medische psychologie --- sportpsychologie. --- bewegingsopvoeding --- kinderen met astma --- astma --- 463.9 --- Astma --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding --- Kinderen --- 796.033 --- Chronische ziekten --- Lesplannen --- Schoolsport --- 605.14 --- fysiotherapie (fysische therapie) --- kinderen --- revalidatie --- thuiszorg --- 030913.jpg --- Astma: kinderen --- 477.8 --- Overige groepen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Behandeling --- Oorzaak --- Sportpsychologie.
Choose an application
613.8 --- chronische ziekten --- patiëntenvoorlichting --- thuisverpleegkunde --- thuiszorg --- GVO --- chronische patiënt --- langdurige zorgen --- patiëntenbegeleiding --- 659.2.056 --- Langdurige zorgen (chronische zorgen) --- Patiëntenbegeleiding --- Thuisverpleegkunde (wit-gele kruis, wijkverpleegkunde) --- 601.6 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- thuisverpleging --- Thuisverpleging --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: wijkverpleegkunde)
Choose an application
chronische ziekten --- verpleegkunde --- verplegingswetenschap --- 613.48 --- Orem-theorie --- chronische patiënt --- gezondheidszorg --- levenskwaliteit --- patiënt-verpleegkundige relatie --- psychosociale begeleiding --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek --- 616.056.22 --- Langdurige zorgen (chronische zorgen) --- 605.9 --- autonomie --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- ziektebeleving --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- CHRONIC DISEASES --- NURSING --- dutch --- dutch. --- Chronic diseases --- Nursing --- Dutch.
Choose an application
Door uiteenlopende factoren kan een arts het gesprek met zijn patiënt soms als lastig ervaren. Lastige gesprekssituaties in de arts-patiëntrelatie geeft praktische richtlijnen hoe een arts kan handelen in dergelijke situaties. Na een korte inleiding worden in beknopte hoofdstukken op alfabetische volgorde diverse lastige gesprekssituaties behandeld. Deze situaties zijn op dezelfde wijze beschreven: hoe ziet de situatie eruit, wat is de oorzaak, wat is eraan tedoen en wat zijn de risico's? Puntsgewijs komen deze onderwerpen aan de orde, met de nadruk op hoe men kan handelenin zo'n situatie. Dit maakt het boek bruikbaar als praktisch naslagwerk, bijvoorbeeld ter voorbereiding op een gesprek met een angstige patiënt, een ernstig zieke patiënt, een patiënt die met alles akkoord lijkt te gaan, met familieleden van een overledene of met een patiënt uit een andere cultuur. De richtlijnen zijn gebaseerd op onderzoek en dus zoveel mogelijk 'evidence based'. De literatuurverwijzingen zorgen voor een duidelijke onderbouwing. Lastige gesprekssituaties in de arts-patiëntrelatie is bestemdvoor studenten geneeskunde, met name in co-assistentschappen, voor arts-assistenten, voor huisartsen en voor specialisten. De praktische opzet maakt het ook geschikt voor cursussen, bij- en nascholingen. Door uiteenlopende factoren kan een arts het gesprek met zijn patiënt soms als lastig ervaren. Lastige gesprekssituaties in de arts-patiëntrelatie geeft praktische richtlijnen hoe een arts kan handelen in dergelijke situaties. Na een korte inleiding worden in beknopte hoofdstukken op alfabetische volgorde diverse lastige gesprekssituaties behandeld. Deze situaties zijn op dezelfde wijze beschreven: hoe ziet de situatie eruit, wat is de oorzaak, wat is eraan tedoen en wat zijn de risico's? Puntsgewijs komen deze onderwerpen aan de orde, met de nadruk op hoe men kan handelenin zo'n situatie. Dit maakt het boek bruikbaar als praktisch naslagwerk, bijvoorbeeld ter voorbereiding op een gesprek met een angstige patiënt, een ernstig zieke patiënt, een patiënt die met alles akkoord lijkt te gaan, met familieleden van een overledene of met een patiënt uit een andere cultuur. De richtlijnen zijn gebaseerd op onderzoek en dus zoveel mogelijk 'evidence based'. De literatuurverwijzingen zorgen voor een duidelijke onderbouwing. Lastige gesprekssituaties in de arts-patiëntrelatie is bestemdvoor studenten geneeskunde, met name in co-assistentschappen, voor arts-assistenten, voor huisartsen en voor specialisten. De praktische opzet maakt het ook geschikt voor cursussen, bij- en nascholingen.
316.77 --- #SBIB:012.AANKOOP --- #SBIB:309H021 --- #SBIB:316.334.3M40 --- arts-patiënt relatie --- communicatie arts-patiënt --- mondelinge communicatie --- 305.8 --- 499.4 --- 603.3 --- communicatie --- evidence-based onderzoek --- gesprekstechnieken --- gezondheidszorg --- 616.052 --- Arts-patiënt relatie --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- allochtonen --- angst --- arts-patiënt relatie (patiënt-arts-relatie) --- chronische ziekten --- communicatie (leesbaarheid) --- moeilijke patiënt --- Communicatiesociologie --- Intra- en interpersonele communicatie --- Medische sociologie: zorgenverstrekkers, relatie met hulpvragers --- Mondelinge communicatie --- De arts; beroep en opleiding --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- relaties --- 316.77 Communicatiesociologie --- slechtnieuwsgesprekken --- sociale vaardigheden --- Social psychology
Choose an application
Het boek besteedt aandacht aan verschillende therapeutische methoden. Er wordt uitgebreid ingegaan op rationele rehabilitatie, een techniek die kan worden gebruikt om mensen te helpen bij het versterken van psychische daagkracht en daardoor bij het beter omgaan met blijvende klachten. Het is een techniek die ook als zelfhulp is toe te passen. Diverse voorbeelden illustreren hoe de techniek in praktijk kan worden gebracht.
615.851 --- Draagkracht --- Gezondheid --- Rehabilitatie --- Rouwproces --- Therapie --- Ziekten --- draagkracht --- rationele rehabilitatie --- ziektes --- 616.890 --- individuele psychotherapie, psychodynamische therapie, Rogeriaanse therapie --- chronische patiënt --- chronische patiënten --- gezondheid --- geluk --- verlies --- psychotherapie --- chronische ziekten --- 607.3 --- medische psychologie --- psychiatrie --- geestelijke gezondheidszorg --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- klachtenbehandeling --- rouw --- therapie --- zelfhulp --- Geestelijke gezondheidszorg --- Psychiatrie --- Psychiatrische verpleegkunde --- 362.1 --- 159.94 --- 615.8 --- 61 --- Individuele psychotherapie --- Psychology, Applied --- Applied psychology --- Psychagogy --- Psychology, Practical --- Social psychotechnics --- Psychology --- sociale psychologie --- Psychiatry --- chronische psychiatrische patiënten --- rehabilitatie --- personen met een beperking
Choose an application
De comfortzorg wil aan alle betrokken zorgverleners een houvast bieden om op een gestructureerde manier een aangepaste, kwaliteitsvolle zorg te verlenen aan deze zorgbehoevende ouderen. Als de achteruitgang onomkeerbaar is, wordt het doel van de zorg het correct omgaan met de achteruitgang en het optimaal benutten van de overblijvende mogelijkheden. Deze gerichte aanpak van zorgafhankelijkheid, die aandacht heeft voor de lichamelijke, psychische, sociale en spirituele noden, zal het gevoel van welzijn verhogen voor zowel de oudere die de zorg ondergaat als voor de hulpverlener.
positionering (geneeskunde) --- Geriatric nursing --- gerontagogie --- Age group sociology --- geriatrische verpleegkunde --- PDL (Passiviteiten Dagelijks Leven) --- Geriatrics --- palliatieve zorgen --- Sociology of health --- comfortzorg --- geriatrie --- 605.93 --- PDL --- chronische ziekten --- thuisverpleegkunde --- 324 --- bejaarden --- bejaardenzorg --- gerontologie --- gezondheidszorg --- sociale voorzieningen --- zorgbehoefte --- 362.6 --- Bejaardenzorg --- Comfortzorg --- Geriatrie --- 613.6 --- adl (gez) --- geestelijke gezondheidszorg (gez) --- geriatrie (gez) --- gerontologie (gez) --- verpleegkundige interventies (gez) --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- 613.64 --- 614.25 --- basisverpleegkunde --- comfortzorg* --- ouderenzorg --- verpleegkunde --- zorgbehoefte* --- zorgverlening --- langdurige zorgen --- levenskwaliteit (kwaliteit van leven) --- PDL (passiviteiten dagelijks leven) --- bedlegerig --- positioneren (ligging, wisselligging) --- zitten --- verbedden (verplaatsen) --- baden (wassen) --- eten (maaltijdgebeuren) --- stervensbegeleiding --- bejaarden (ouderen) --- 613.62 --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- Ouderenzorg --- Thuiszorg --- ouderen --- Comfortzorg. --- Ouderenzorg. --- ouderen. --- Ouderen.
Choose an application
I. HET DOWNSYNDROOM : DE PROBLEMEN EN DE ROL VAN OUDERS 1. Wat is het Downsyndroom ? 2. Wat zijn de oorzaken 3. Wat zijn de kenmerken, de mesiche verschijnselen en de voedings- aspecten ? 4. Is gedrag belangrijk 5. Is studeren mogelijk ? 6. Kunnen we iets doen aan de neurologische problemen ? 7. Inbreng van de ouders bij het besluitvormingsproces II. OPLOSSINGEN VOOR DE PROBLEMEN 8. Hoe tegemoetkomen aan de medische en voedingsbehoeften ? 9. Wat doen voor de ontwikkeling en de neurologische noden ? 10. Hoe de gepaste school vinden en zinvol inspelen op het schoolsysteem ?
Downsyndroom. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Begeleiding. --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- Downsyndroom --- Paediatrics --- Sociology of social welfare --- mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mongolen --- Down-syndroom --- orthopedagogie --- 159.922.762 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mongolisme --- #KVHB:Orthopedagogie --- Down syndroom --- 462.3 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- Trisomie --- 462.9 --- 605.99 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- aangeboren afwijkingen --- erfelijkheidsleer --- geneeskunde --- pediatrie --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 605.2 --- 616.052 ) Aangeboren afwijkingen --- downsyndroom (gez) --- pediatrie (gez) --- 376.3 --- Erfelijkheidsleer --- Gedrag --- Geneeskunde --- Mongolisme --- Mongoloïde kinderen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Ouders --- Voeding --- 606.4 --- mongolisme (Downsyndroom) --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 616.2 --- 362.31 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- Overige groepen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Andere speciale ziekten - Genetologie - Aangeboren en erfelijke afwijkingen - Chronische ziekten --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Pediatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 610 --- gehandicapten --- syndroom van Down --- gezondheid --- santé
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|