Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over de samenhang tussen onderwijs en de leefwereld van Turkse jonge vrouwen uit drie verschillende perspectieven in de Turkse samenleving. In de eerste plaats gaat de aandacht van de auteur naar Turkse migrantenmeisjes in België. Vervolgens bieden de situatie van jonge vrouwen uit een ruraal emigratiegebied in Turkije en uit een middenklassenmilieu in Istanbul relevant vergelijkingsmateriaal. Onderwijs is het uitgangspunt voor de analyse. Het speelt immers een sleutelrol in de socio-culturele organisatie van een complexe maatschappij. Onderwijservaringen bepalen in belangrijke mate het perspectief van waaruit men naar de wereld kan kijken. Ook de eigenheid van de subcultuur waartoe Turkse jonge vrouwen behoren, heeft een invloed op de manier waarop zij de informatie uit hun opleiding verwerken. Onderwijs beïnvloedt eveneens de etniciteitbeleving van Turkse migrantenmeisjes. Inzicht in de betekenis van onderwijs in deze processen draagt bij om de componenten die een goede integratie van Turkse jonge vrouwen in de Belgische samenleving belemmeren dan wel bevorderen, te begrijpen. Dit boek gaat over de samenhang tussen onderwijs en de leefwereld van Turkse jonge vrouwen vanuit drie verschillende perspectieven in de Turkse samenleving. In de eerste plaats gaat de aandacht van de auteur naar Turkse migrantenmeisjes in België. Vervolgens bieden de situatie van jonge vrouwen uit een ruraal emigratiegebied in Turkije en uit een middenklassemilieu in Istanbul relevant vergelijkingsmateriaal. Inzicht in de betekenis van onderwijs draagt bij om de componenten die een goede integratie van Turkse jonge vrouwen in de Belgische samenleving belemmeren dan wel bevorderen, te begrijpen.
Intercultureel onderwijs. --- Migrantenkinderen --- Schoolloopbaan --- Turkse migrantenvrouwen --- Onderwijs --- Vlaanderen. --- Turkse migrantenmeisjes. --- België. --- Social problems --- Sociology of education --- School management --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- Turkey --- Onderwijs ; Turkije --- Schoolloopbaan ; Turkse migrantenmeisjes --- etnisch-culturele minderheden --- integratie --- allochtone kinderen, onderwijs --- allochtone vrouwen --- antropologie --- migranten: in onderwijs --- onderwijs en sociaal milieu --- Turken --- 328.75 --- Meisjes --- Migranten --- Turkije --- 450.9 --- allochtonen --- etniciteit --- onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:39A6 --- 668.5 Migrantenvrouwen --- #A0005A --- 377 --- 325 --- 008 --- 371 --- 405.5 --- Sociale problemen van Turken --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- onderwijsresearch --- nationalisme --- minderheden --- Allochtonen --- Migrantenvrouwen --- Interculturele hulpverlening --- Allochtoon --- Migrantenvrouw --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- België --- Persoon met een migratieachtergrond --- Race --- Migration background --- Education --- Book --- Culture --- Turkije.
Choose an application
Het eerste deel beschrijft de algemene en psychologische ontwikkeling van het kind in verschillende leeftijdsfasen. In het tweede deel komt de professionele begeleiding van het opgenomen kind door de kinderverpleegkundige aan de orde. Het derde deel behandelt een aantal specifieke thema's zoals allochtone kinderen, heimwee, angst en spelsituaties. Ook communicatie tussen verpleegkundige, kind en ouders - bijvoorbeeld het slecht-nieuwsgesprek - wordt hier besproken.
kinderpsychologie --- Developmental psychology --- Psychology --- Kinderpsychologie --- kinderverpleegkunde --- 605.2 --- pediatrie --- 411 --- 416.1 --- 613.47 --- angst --- dood --- kind en ziekenhuis --- migrantenproblematiek --- ontwikkelingspsychologie --- ouderparticipatie --- psychologie --- psychosomatiek --- spelen --- stervensbegeleiding --- kindergeneeskunde --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- De patiënt in het ziekenhuis --- 613.6 --- Allochtone kinderen --- Angsten --- Dood(Kinderen en dood) --- Kanker (Leukemie) --- Kinderen in het ziekenhuis --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Psychosomatische aandoeningen --- Stervensbegeleiding --- Verpleging --- (kind) --- Angst --- Dood --- Kankerpatiënt --- Kankerverpleegkunde (kinderen) --- Kind en ziekenhuis --- Ontwikkelingspsychologie --- Ouderparticipatie --- Psychosomatische stoornissen --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Spel --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- kinderpsychologie (gez) --- kinderverpleegkunde (gez) --- psychologie (gez) --- Verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten --- Kinderverpleegkunde --- Spelen --- Godsdienst --- Gezinspsychologie --- Jeugdbescherming --- Oncologie --- Migrantenproblematiek --- Opname patiënt --- Jeugdpsychologie --- Kind --- Psychosomatisch probleem --- Kunst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|