Narrow your search

Library

RoSa (4)

KBR (3)

UGent (3)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

Odisee (1)

UCLouvain (1)

VUB (1)


Resource type

book (5)


Language

English (5)


Year
From To Submit

1999 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Barbie culture
Author:
ISBN: 0761958886 0761958878 0585347840 1282559532 9786612559532 1848609051 9780761958888 9780761958871 9780585347844 9781282559530 9781848609051 Year: 1999 Publisher: London: Sage,

Virtual gender : fantasies of subjectivity and embodiment
Authors: ---
ISBN: 0472067087 Year: 1999 Publisher: Ann Arbor The University of Michigan Press

Mediated women : representations in popular culture
Author:
ISBN: 1572732407 Year: 1999 Volume: *5 Publisher: Cresskill, N. J. Hampton Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden ideeën en beelden onderzocht die populaire media zoals reclame, film en televisie verspreiden over vrouwen. Wat vertellen ons deze voorstellingen over de plaats en de rol die vrouwen innemen in onze samenleving ? Het zijn vooral de Amerikaanse media die hier onderzocht worden. Aan de hand van een kritische inhoudsanalyse van o.a. populaire televisieseries en films worden de opvattingen over vrouwen door een genderbril bekeken. Aandacht gaat ook naar de voorstellingen van zwarte vrouwen en Latina's in deze media.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by