Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- General ethics --- France --- Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- Education --- Ethics --- Morale
Choose an application
Education morale --- Ethical relativism --- Ethics --- Ethiek --- Ethique --- Ethisch relativisme --- Moral education --- Moreel relativisme --- Morele opvoeding --- Relativism [Ethical ] --- Relativisme [Ethisch ] --- Relativisme [Moreel ] --- Relativisme moral --- Moral development. --- Child development. --- Psychologie morale --- Développement moral --- Enfants --- Psychological aspects. --- Développement --- Développement moral --- Développement --- Life Expectancy. --- Adulte --- Développement de l'enfant --- Interaction sociale --- Life Expectancy --- Culture --- Valeur morale
Choose an application
Child socialization --- Children--Socialization --- Education morale --- Enfants--Socialisation --- Kinderen--Socialisatie --- Lien social --- Liens sociaux --- Mass psychology --- Moral education --- Morele opvoeding --- Psychologie [Sociale ] --- Psychologie sociale --- Psychology [Social ] --- Social bonds --- Social psychology --- Sociale banden --- Sociale bindingen --- Sociale psychologie --- Sociale samenhang --- Sociale verbanden --- Sociale verbindingen --- Socialisatie --- Socialisation --- Socialization --- Psychological aspects --- Aspect psychologique --- Relations humaines --- Petits groupes --- Influence sociale --- Perception sociale --- Individu et société --- Recherche --- #PBIB:2000.1 --- Social Psychology --- Social psychology. --- Conduct of life. --- Psychologie sociale - Recherche - Francophonie
Choose an application
Onverschilligheid, vandalisme, lafheid, brutaliteit en allerlei vormen van zinloos geweld zijn problemen waarmee de huidige samenleving wordt geconfronteerd. Algemeen groeit de zorg om wat wel gezien wordt als een algehele normvervaging. Het gezin en de school komen in beeld. Sturen ouders wel voldoende en kunnen leraren vanuit hun deskundigheid een grotere bijdrage leveren aan waardeopvoeding? In de werkboeken van de serie wordt op deze en andere vragen concreet ingegaan. Het uitgangspunt is daarbij dat het kind goede gewoonten leer in een school die zich presenteert als een hechte gemeenschap. Waarden als zorg, respect en verantwoordelijkheid maat een kind zich niet eigen door er over te praten, ze worden geleerd door ze te ervaren.
#PBIB:+108.31 --- Waarden en normen --- lager onderwijs --- morele opvoeding --- normen --- waarden --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 471.44 --- 471.48 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beleefdheid --- Belonen --- Deugden --- Eerlijkheid --- Egoïsme --- Filosoferen met kinderen --- Gehoorzaamheid --- Geweld --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Morele opvoeding --- Ouderavonden --- Pesten --- Regels --- Relatie ouder - school --- Samenwerking --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- Schweitzer, Albert --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verdraagzaamheid --- Vriendschap --- Waardevorming --- Wilskracht --- Zelfbeeld --- Zorgen --- Normen --- Waarden --- 433.2 --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele vorming --- stappenplan --- Brochure --- bovenbouw --- derde graad --- eerste graad --- kinderen --- middenbouw --- morele ontwikkeling --- onderbouw --- tweede graad --- waarden en normen: kinderen --- waardenopvoeding --- Onderwijs: waarden --- Waarden: kinderen --- Waarden : opvoeding --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- Pedagogisch klimaat --- Pedagogisch project --- Kleuteronderwijs --- Relatie school - ouder --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|