Narrow your search

Library

KU Leuven (7)

UGent (6)

UAntwerpen (3)

AMSAB (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KBR (1)

National Bank of Belgium (1)

Odisee (1)

RoSa (1)

More...

Resource type

book (8)


Language

English (4)

Dutch (1)

German (1)

Polish (1)

Spanish (1)


Year
From To Submit

1999 (8)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by
The advertising business: operations, creativity, media planning, integrated communications
Author:
ISBN: 0761912398 1322418888 076191238X 1452231443 1452264643 9781452264646 Year: 1999 Publisher: Thousand Oaks, Calif. Sage

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The contributors to this volume are a mixture of academics and professionals from around the world. They address agency operation, creativity, media planning, operations and speciality advertising.


Book
Kauf mich : Männer in der Werbung
Author:
ISBN: 3345006529 Year: 1999 Publisher: Berlin Verl. fur Bauwesen

Diccionario de términos de marketing, publicidad y medios de communicación
Authors: --- ---
ISBN: 8434405156 Year: 1999 Publisher: Barcelona Ariel


Book
Effectief beeldvormen : theorie, analyse en praktijk van beeldvormingsprocessen
Authors: --- ---
ISBN: 9023234065 Year: 1999 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs voeren in deze publicatie een vivisectie uit op teksten, beelden en het complexe proces van (stereotiepe) beeldvorming rond vrouwen en mannen, en rond allochtonen en autochtonen. De theoretische achtergrond van beeldvormingsprocessen wordt belicht en er wordt een analysemodel uitgewerkt om beeldvorming binnen de eigen organisatie te kunnen achterhalen en verbeteren. Aan de hand van een aantal voorbeelden (bv. beeldvorming van mannen en vrouwen op de Nederlandse televisie, beeldvorming van ministers (m/v) in de geschreven pers) tonen de auteurs concreet aan hoe beeldvorming werkt bij verschillende organisaties en op diverse werkterreinen. Effectief beeldvormen gaat over de beeldvorming rond mannen en vrouwen, en rond allochtonen en autochtonen in media, reclame en voorlichting. Het doel is bouwstenen aan te brengen om stereotype beeldvorming te doorbreken. Het eerste deel van het boek gaat in op de theoretische achtergrond van beeldvormingsprocessen. In het tweede deel wordt een analysemodel gepresenteerd om de beeldvorming in eigen organisatie te kunnen achterhalen en verbeteren. In het derde deel zijn een aantal praktijkvoorbeelden beschreven.

Keywords

Advertising. --- Body image in women. --- Feminist theory. --- Human body --- Symbolic aspects. --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Advertising --- Body image in women --- Feminist theory --- #SBIB:316.346H10 --- #SBIB:316.346H20 --- #SBIB:IO --- #TELE:SISTA --- 681.3*I4 --- 681.5.016 --- Feminism --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Women --- Ads --- Advertisements --- Advertising, Consumer --- Advertising, Retail --- Advertising, Store --- Commercial speech --- Consumer advertising --- Retail advertising --- Speech, Commercial --- Store advertising --- Business --- Communication in marketing --- Industrial publicity --- Retail trade --- Advertisers --- Branding (Marketing) --- Propaganda --- Public relations --- Publicity --- Sales promotion --- Selling --- 681.3*I4 Image processing: image displays; image processing software (Computing methododologies) --- Image processing: image displays; image processing software (Computing methododologies) --- 681.5.016 Automatic control engineering. Control systems, techniques, equipment. Cybernetic and automation technology--?.016 --- Automatic control engineering. Control systems, techniques, equipment. Cybernetic and automation technology--?.016 --- Symbolic aspects of the human body --- Symbolism --- Symbolic aspects --- Vrouwenproblematiek, feminisme: algemeen --- Positie van de vrouw in de samenleving: algemeen --- Philosophy --- Psychology --- Beeldvorming --- Beeldcommunicatie --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Communicatie --- Profiel --- Imago --- Migration background --- Images of men --- Local population --- Stereotypes --- Images of women --- Book

Listing 1 - 8 of 8
Sort by