Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Intérêts de classe et qualification sociale
Authors: ---
ISBN: 2870900333 9782870900338 Year: 1999 Volume: 89 Publisher: Bruxelles Paris Contradictions L'Harmattan

Critical education in the new information age
Authors: ---
ISBN: 0847690105 0847690113 Year: 1999 Volume: *2 Publisher: Lanham New York Oxford Rowman & Littlefield


Book
Puur uit de buurt : de buurt als leeromgeving : een stappenplan
Authors: ---
ISBN: 9076232032 Year: 1999 Publisher: Gent Steunpunt ICO (Intercultureel onderwijs)


Book
Als de schoolbel gaat : verlengde schooldag in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9050504515 Year: 1999 Publisher: Utrecht Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de doelen, de inhoud en de organkisatie van de Verlengde schooldag, en is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Twee onderwerpen krijgen speciale aandacht, omdat ze steeds meer gewicht hebben gekregen in het experiment: het stimuleren van taalontwikkeling en het vergroten van de betrokkenheid van ouders. Een belangrijk deel van het boek bestaat uit prktisch materiaal: een draaiboek waarmee de Verlangde schooldag kan worden opgezet, een overzicht van beschikbare programma's en een verzameling voorbeeldformulieren die bij de uitvoering van pas kunnen komen. (Bron: covertekst)


Book
Over Galliërs en managers : bouwstenen voor intercultureel leren
Author:
ISBN: 9076232040 9789076232041 Year: 1999 Publisher: Gent Steunpunt Intercultureel Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over Galliërs en managers is gebaseerd op langdurig en intensief onderzoek in Vlaamse scholen door onderzoekers van het Steunpunt Intercultureel Onderwijs. Doorheen de beschrijving en analyse van concrete klassituaties krijgt de lezer een beeld van het alledaagse leven op school. Het boek reikt eveneens concrete handvatten aan om de interculturele interactie te bevorderen.

Academic capitalism : politics, policies and the entrepreneurial university.
Authors: ---
ISBN: 0801862582 0801855497 Year: 1999 Publisher: Baltimore Johns Hopkins university press

Opening Schools to All : an international approach to inclusive education in Perm
Authors: ---
ISBN: 9053508902 Year: 1999 Volume: 4 Publisher: Leuven Garant


Book
Stappenplan zorgverbreding.
Authors: ---
ISBN: 9053508724 9789053508725 Year: 1999 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het onderwijs zoals het nu is georganiseerd, richt zich in hoge mate op het "gemiddelde" kind. Het Stappenplan Zorgverbreding past binnen het streven naar zorgverbreding, het vergroten van de zorg voor alle kinderen, met name de "kwetsbare" kinderen : kinderen met leermoeilijkheden, kinderen uit kansarme gezinnen, maar ook hoogbegaafde kinderen, ... Het stappenplan geeft op een systematische manier een aantal stappen aan die een school kan nemen ten aanzien van kinderen die om een of andere reden extra zorg nodig hebben.

Children and Families at Risk : New Issues in Integrating Services

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fears of the prospect of growing social exclusion have become important concerns in recent years for many countries. Improving the quality of education and the standards attained by students to improve employability is one of the tools being used to prevent exclusion. However, changing social realities are leaving young children and students more exposed than ever to failure at school and unemployment. It is becoming increasingly clear that communities, education systems, schools and teachers are not equipped to deal with the many problems which arise and when social or health services become involved conflicts of interest can arise leading to actions which are not always in the clients' best interests. The necessity to provide greater co-ordination among these services, to improve their efficiency and effectiveness and to provide a seamless support to meet the holistic needs of students and their families is now becoming more accepted. Such an approach, inter alia, is community-based, emphasises prevention rather than being crisis-oriented, is customer-driven rather than being focused on an agency, and is accountable through outcomes rather than inputs. For many, better co-ordination of services is seen as the only solution available which is commensurate with our present democratic societies. All of the papers in this book were presented at a conference held in Toronto, Canada. They are original and have been written by policy-makers from different ministries, researchers from different disciplines and clients who come variously from Canada, Finland, France, Germany, the Netherlands, Spain, the UK, and the USA.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by