Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:316.334.1O340 --- 323.4 --- 331.54 --- 331.54 Beroepsproblemen. Beroepsklassificatie. Job analysis. Jobgeschiktheidstests. Loopbaanbegeleiding. Beroepsadvies --- Beroepsproblemen. Beroepsklassificatie. Job analysis. Jobgeschiktheidstests. Loopbaanbegeleiding. Beroepsadvies --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Social stratification
Choose an application
Critical pedagogy --- Education --- Popular education --- Pédagogie critique --- Education populaire --- Social aspects --- Aspect social --- #SBIB:316.334.1O340 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Pédagogie critique --- Critical theory --- Non-formal education --- Community education --- United States
Choose an application
#SBIB:316.334.1O340 --- Intercultureel onderwijs ; ba.o. --- Relatie onderwijs-maatschappij --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Sociale agogiek --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Intercultureel onderwijs ; ba.o
Choose an application
Dit boek gaat over de doelen, de inhoud en de organkisatie van de Verlengde schooldag, en is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Twee onderwerpen krijgen speciale aandacht, omdat ze steeds meer gewicht hebben gekregen in het experiment: het stimuleren van taalontwikkeling en het vergroten van de betrokkenheid van ouders. Een belangrijk deel van het boek bestaat uit prktisch materiaal: een draaiboek waarmee de Verlangde schooldag kan worden opgezet, een overzicht van beschikbare programma's en een verzameling voorbeeldformulieren die bij de uitvoering van pas kunnen komen. (Bron: covertekst)
#SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O322 --- #SBIB:316.334.1O214 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van lager onderwijs --- Onderwijsbeleid: plaatselijk --- verlengde schooldag --- naschoolse activiteiten --- Educational sciences --- basisonderwijs --- vrijetijdsbesteding --- sociale ontwikkeling --- cognitieve ontwikkeling --- Netherlands
Choose an application
Over Galliërs en managers is gebaseerd op langdurig en intensief onderzoek in Vlaamse scholen door onderzoekers van het Steunpunt Intercultureel Onderwijs. Doorheen de beschrijving en analyse van concrete klassituaties krijgt de lezer een beeld van het alledaagse leven op school. Het boek reikt eveneens concrete handvatten aan om de interculturele interactie te bevorderen.
intercultureel onderwijs --- schoolomgeving --- Didactics --- onderwijspraktijk --- sociale relaties --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 454.6 --- 474.6 --- Intercultureel onderwijs --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Allochtonen --- Interculturele communicatie --- Conflicthantering --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond --- Didactics. --- intercultureel onderwijs. --- onderwijspraktijk. --- schoolomgeving. --- sociale relaties.
Choose an application
#SBIB:316.334.1O224 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Organisatie van het onderwijs: school --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Education, Higher --- College teachers --- Higher education and state. --- Technology transfer. --- Economic aspects. --- Economic conditions. --- Political aspects. --- Enseignement supérieur --- Transfert de technologie --- Economic conditions --- Aspect économique --- Politique gouvernementale --- Aspect politique
Choose an application
Inclusief onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Europa --- Sociale uitsluiting --- Internationalisering --- Rusland --- West-Europa --- Leraren --- Opleidingen --- Inclusive education --- inclusie en onderwijs --- inclusief onderwijs --- #PBIB:1999.2 --- #SBIB:316.334.1O210 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Special education --- Inclusion (Education) --- Inclusive learning --- Inclusive schools movement --- Least restrictive environment --- Education --- Mainstreaming in education --- Leraar --- Opleiding --- Crisis --- Cultuur --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Arbeidsmarkt --- Sport
Choose an application
Het onderwijs zoals het nu is georganiseerd, richt zich in hoge mate op het "gemiddelde" kind. Het Stappenplan Zorgverbreding past binnen het streven naar zorgverbreding, het vergroten van de zorg voor alle kinderen, met name de "kwetsbare" kinderen : kinderen met leermoeilijkheden, kinderen uit kansarme gezinnen, maar ook hoogbegaafde kinderen, ... Het stappenplan geeft op een systematische manier een aantal stappen aan die een school kan nemen ten aanzien van kinderen die om een of andere reden extra zorg nodig hebben.
Assistance sociale --- Enseignement --- Maatschappelijk werk --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- leerlinggedrag --- hulpverleningsproces --- CLB --- #KVHB:Zorgverbreding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O213 --- zorgverbreding --- orthopedagogiek --- handelingsplannen --- leerplannen --- 464 --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Handelingsplannen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- leermoeilijkheden --- 371.21 --- 361.2 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: regionaal --- kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Zorgverbreding --- 474.23 ) Didactische principes --- 454.23 --- Leerlingvolgsystemen --- Zorgverbreding. --- Orthopedagogics --- Didactic strategies --- Primary education --- Basisonderwijs. --- Inclusief onderwijs. --- Speciaal onderwijs. --- Studentenbegeleiding.
Choose an application
cultuursociologie --- communicatie --- mondiale vorming --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:309H023 --- 328.7 --- 614.1 --- allochtonen --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- cultuur --- muziek --- transculturele verpleegkunde --- intercultureel onderwijs --- 008 --- 007 --- 374 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Interculturele en internationale communicatie --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- Interculturele communicatie --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie. --- Multiculturele samenleving. --- Sociology of culture --- multiculturele samenleving --- Didactics of social education --- Sociology of social care --- Sociology of minorities --- Philosophy and psychology of culture --- Higher education
Choose an application
Fears of the prospect of growing social exclusion have become important concerns in recent years for many countries. Improving the quality of education and the standards attained by students to improve employability is one of the tools being used to prevent exclusion. However, changing social realities are leaving young children and students more exposed than ever to failure at school and unemployment. It is becoming increasingly clear that communities, education systems, schools and teachers are not equipped to deal with the many problems which arise and when social or health services become involved conflicts of interest can arise leading to actions which are not always in the clients' best interests. The necessity to provide greater co-ordination among these services, to improve their efficiency and effectiveness and to provide a seamless support to meet the holistic needs of students and their families is now becoming more accepted. Such an approach, inter alia, is community-based, emphasises prevention rather than being crisis-oriented, is customer-driven rather than being focused on an agency, and is accountable through outcomes rather than inputs. For many, better co-ordination of services is seen as the only solution available which is commensurate with our present democratic societies. All of the papers in this book were presented at a conference held in Toronto, Canada. They are original and have been written by policy-makers from different ministries, researchers from different disciplines and clients who come variously from Canada, Finland, France, Germany, the Netherlands, Spain, the UK, and the USA.
integratie --- Children with social disabilities --- -Children with social disabilities --- -Problem children --- -Problem families --- -Socially handicapped children --- -#SBIB:316.8H15 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Socially handicapped children --- Children with disabilities --- People with social disabilities --- Families at risk --- Families with problems --- High-risk families --- Multiproblem families --- Problem families --- Problem family --- Troubled families --- Families --- Difficult children --- Maladjusted children --- Children --- Behavior disorders in children --- Education --- Services for --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Dysfunctional families --- Problem children --- #SBIB:316.8H15 --- Services for dysfunctional families --- Social Issues/Migration/Health --- Social Welfare & Social Work --- Social Sciences --- Social Welfare & Social Work - General
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|