Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Journalistiek schrijven voor krant, vakblad is bedoeld voor iedereen die aan een universiteit of hogeschool een opleiding volgt of heeft gevolgd en ook journalistiek wil kunnen schrijven. Henk Donkers en Jaap Willems willen studenten en afgestudeerden leren om begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk te schrijven over onderwerpen die aan de orde komen in (wetenschaps)bijlagen en opiniepagina's van kranten en in vakbladen.
070.42 --- 82.081 --- #A0110A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Media --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- Presse Pers --- Nederlands: stellen --- Redaktiestaf. Journalisten --- Creatief schrijven --- 82.081 Creatief schrijven --- 070.42 Redaktiestaf. Journalisten --- #KVHA:Journalistiek --- Media 316.774 --- Médias Media --- Journalistiek --- journalistiek --- Journalism
Choose an application
Didactics of Dutch --- Primary education --- Poetry --- Children's literature. Juvenile literature --- didactiek --- kinderen --- poëzie --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- creatief schrijven
Choose an application
Theoretical debate has declared the author obsolete. In practice, however, certain usages of the author concept are repeatedly demonstrated as being legitimate. This discrepancy suggests that theoretical reflection on the author fails to do justice to central forms of the scholarly approach to literature. The articles in this volume take both systematic and historical perspectives on this controversial term in an attempt to accurately reconstruct the history of the concept and to analyze the problem constellations generated by it in practice. The discussion also extends to non-literary media s
Authenticité --- -Creatief schrijven --- -Authoring (Authorship) --- Authenticité --- 82.081 --- 82:3 --- Authorship --- Literature --- Writing (Authorship) --- Belles-lettres --- Western literature (Western countries) --- World literature --- 82:3 Literatuur en maatschappijwetenschappen --- Literatuur en maatschappijwetenschappen --- 82.081 Creatief schrijven --- Creatief schrijven --- History and criticism --- Philology --- Authors --- Sociology of literature --- Congresses. --- Congrès --- Authorship - Congresses. --- Literature - History and criticism - Congresses.
Choose an application
Dit boek gaat over metaliteratuur: het beeld van de schrijver en diens opvattingen over taal, literatuur en schrijven in de roman, in toneelwerk, in de poëzie, en dit in de Nederlandse, Engelse, Duitse en Franse literatuur van pakweg de laatste tweehonderd jaar. De metaliteratuur brengt heel wat interessante aspecten aan hetlicht. Ze vormt het zeltbewustzijn, het eigenlijke geweten van de literatuur. In de vorm van metaliteratuur onderneemt de literatuur een begin van literatuurstudie. De auteurs brengen het verschijnsel metaliteratuur onder ogen, telkens voor een specifiek taalgebied. Hierbij komen tegelijk de belangrijke en representatieve werken en figuren naar voren. Door te kiezen voor metaliteratuur in de zuiverste zin van het woord is elk bijgeruis uitgesloten.
Comparative literature --- Duitse letterkunde --- Engelse letterkunde --- Franse letterkunde --- Littérature allemande --- Littérature anglaise --- Littérature française --- Littérature néerlandaise --- Nederlandse letterkunde --- Authorship. --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- European literature --- History and criticism. --- 82.081 --- Authorship --- -European literature --- Creative ability in art --- Creative ability in literature --- Art --- Imagination --- Inspiration --- Literature --- Creative ability --- Originality --- Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Creatief schrijven --- History and criticism --- -Creatief schrijven --- 82.081 Creatief schrijven --- Creation (Literary, artistic, etc.). --- -Creative ability in art --- European literature - 20th century - History and criticism. --- Littérature --- Dans la littérature --- Thèmes, motifs
Choose an application
Sociology of literature
---
Dutch literature
---
Letterkunde
---
Littérature
---
82.083
---
82.081
---
#BIBC:ruil
Choose an application
82.081 --- 65.011 --- Government report writing --- #KVHA:Beleidsteksten --- #KVHA:Teksttypologie --- Government paperwork --- Report writing --- Creatief schrijven --- General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- 82.081 Creatief schrijven --- beleidsteksten --- #A0004A --- Langage administratif Administratief taalgebruik --- Government report writing. --- Beleidsnota's --- Beleidsrapporten --- Beleidsteksten --- Beleidsnota's. --- Beleidsrapporten. --- Beleidsteksten. --- Public administration --- schrijven --- Organization theory --- Mass communications --- Commentaire Commentaar --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Correspondance Briefwisseling --- Ecriture Schrift --- Information Informatie --- 695 Communicatie
Choose an application
How We Write is an accessible guide to the entire writing process, from forming ideas to formatting text. Combining new explanations of creativity with insights into writing as design, it offers a full account of the mental, physical and social aspects of writing. How We Write explores: how children learn to write the importance of reflective thinking processes of planning, composing and revising visual design of text cultural influences on writing global hypertext and the future of collaborative and on-line writing. By referring to a wealth of examples from writers such as Umberto Eco, Terry Pratchett and Ian Fleming, How We Write ultimately teaches us how to control and extend our own writing abilities. How We Write will be of value to students and teachers of language and psychology, professional and aspiring writers, and anyone interested in this familiar yet complex activity.
Creative writing (Higher education). --- English language --- Lerarenopleiding --- Creatief schrijven --- Engelse taal --- Rhetoric --- Study and teaching. --- (vak)didactiek talen. --- Engelse taal. --- Didactiek. --- Schrijfvaardigheid --- Stilistics --- Didactics of languages --- Didactiek van de talen --- Stilistiek --- Psycholinguïstiek --- Engelse taalkunde --- Psycholinguistics --- Creative writing --- Authorship. --- Psychological aspects. --- Physiological aspects. --- Social aspects. --- Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Literature --- Authorship --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Germanic languages --- ENGLISH LANGUAGE --- CREATIVE WRITING --- RHETORIC --- STUDY AND TEACHING
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|