Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Alle vier de personages in Wie heeft mijn kaas gepikt? worden geconfronteerd met snelle veranderingen, alle vier reageren zij anders als hun kaas plotseling op is. 'Kaas' is in dit geval de metafoor voor wat we in het leven nastreven: een interessante baan, een warme relatie, geld, bezit, gezondheid en spiritueel evenwicht. (Bron: covertekst)
071852.jpg --- Veranderingsmanagement --- 415.3 ) * UITVOERENDE FUNCTIES --- carrière --- levensbeschouwing --- levensvragen --- loopbaan --- psychologie --- Changement Verandering --- Succes --- Veranderingsprocessen (psychologie). --- Zelfverwezenlijking (psychologie) --- fictie. --- Fictie.
Choose an application
Een boek over mogen kwaad zijn. Meer nog, over moeten kwaad zijn! Om lekker gezond te blijven. Want Jef doet geen gezonde dingen... Van pure kwaadheid, die hij wegstopt. En er is nog meer. Dit boek gaat ook over rouwen. Over een gevoel dat vaak niet mag, als er iemand dood gaat. Verdriet ja... dat mag wel... Maar Jef is kwààd omdat zijn zusje dood is.Dood! Weg! Jef, de muis, leert het allemaal in dit boek. Samenmet zijn ouders. Spannend hoor. En bijzonder gezonder.
415.3 --- 433.7 --- 433.75 --- boosheid --- kinderboeken --- rouw --- Boos zijn ; verhalen --- Boos zijn --- Dood ; verhalen --- Dood --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Prentenboeken --- Uitvoerende functies --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Dutch literature
Choose an application
38 p.
Primary groups --- Philosophical anthropology --- Psychiatry --- communicatie --- intermenselijke relaties --- Social psychology --- 418.1 --- Communicatie --- God --- Relatie --- antropologie --- liefde --- sociaal gedrag --- sociale ethiek --- verbondenheid --- 415.3 --- axenroos --- emoties --- relatievorming --- #GGSB: Psychologie --- #gsdbP --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- 008 --- 172 --- 301.15 --- Uitvoerende functies --- Relatievorming --- Interactie --- Psychologie --- C6 --- Relaties --- Filosofie --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Man --- Volwassene
Choose an application
Hulpverleners in de welzijnssector en gezondheidszorg krijgen steeds vaker te maken met cliënten die, uit onmacht, agressie gebruiken. In bedreigende situaties is het afwenden van fysiekgeweld de voornaamste doelstelling. Dit blijkt in de praktijk dikwijls gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dit doe-boek bevat volgende onderwerpen : - Agressief gedrag - Juridische aspecten bij het afweren van agressie - Voorbeelden uit de praktijk - Algemene tips - Specifieke tips en praktische technieken
Agressie --- Hulpverlening. --- psychiatrische verpleegkunde --- probleemoplossend denken --- Social problems --- hulpverlening --- Sociology of social care --- agressie --- gedragsstoornissen --- Psychiatric nursing --- gezondheidszorg --- welzijnswerk --- 613.48 --- gezondheidsvoorlichting --- patiëntenbegeleiding --- patiëntenvoorlichting --- 415.3 --- agressiviteit --- psychiatrie --- sociale verpleegkunde --- 610.15 ) Verpleegkundige psychologie --- patiënt-verpleegkundige relatie --- 364.271 --- Hulpverlening --- Patiënt-therapeut relatie --- Preventie --- Zelfverdediging --- 364.2 --- 613.3 --- Hulpverlening : agressie --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- moeilijke patiënt --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 101507.jpg --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Uitvoerende functies --- 613.3 Beroep en opleiding --- preventie --- recht en wetgeving
Choose an application
Faalangst --- Orthopedagogiek --- Studiebegeleiding. --- Onderwijs. --- Leermoeilijkheden. --- faalangst --- leerstoornissen --- leerdoelstellingen --- Teaching --- didactische processen --- Educational psychology --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- studiemotivatie --- Study methods --- motivatie --- Psychology --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Motivatie ; onderwijs --- Faalangst ; onderwijs --- 371.212.7:159.947.5 --- #PBIB:1998.3 --- #PBIB:gift 1998 --- Academic collection --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 415.3 --- angst --- 159.963.2 --- 371.32 --- 454.23 --- Belonen --- Leren --- Motivatie --- Prestatie --- Psychologie --- Straffen --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- Studiemotivatie --- 450.6 --- faalangst (ler) --- 159.94 --- 37.04 --- 455.3 --- Motivatie: secundair onderwijs --- 371.212.7:159.947.5 Studiemotivatie --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Didactische principes --- (zie ook: interactief leren) --- (zie ook: ontwikkelingspychologie) --- Studiemethoden --- Studiebegeleiding --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Studeren --- Studiemethode --- Man --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene
Choose an application
1. Theorie: Overzicht van de normale psychomotorische ontwikkeling van kinderen, een kennismaking met de vaktermen en een overzicht van de meest voorkomende stoornissen met hun mogelijke verklaringen. 2. Onderzoek: Overzicht van de meest gebruikte tests voor psychomotorisch onderoek. 3. Therapie: oefeningen ter remediëring van de diverse psychmotorische stoornissen.
Infant. --- Child. --- Psychomotor Disorders. --- psychomotoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- Developmental Psychomotor Disorders --- Psychomotor Disorders, Developmental --- Psychomotor Impairment --- Developmental Psychomotor Disorder --- Impairment, Psychomotor --- Impairments, Psychomotor --- Psychomotor Disorder, Developmental --- Psychomotor Impairments --- Movement Disorders --- Children --- Minors --- Infants --- #KVHB:Psychomotoriek --- 415.3 --- 416.1 --- 460.2 --- Auditieve discriminatie --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Concentratie --- Diagnostiek --- Handvaardigheid --- Kinderen --- Lateralisatie --- Leerproblemen --- Lichaamsschema --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychomotoriek --- Psychomotorische stoornissen --- Relaxatie --- Relaxatievermogen --- Remediëring --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schrijfmotoriek --- Schrijfontwikkeling --- Tijdsbeleving --- Visuele perceptie --- Uitvoerende functies --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Motoriek --- Kinderen. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- leerproblemen --- Neuropathology --- Educational psychology --- Affective and dynamic functions --- Paediatrics --- kinderen --- motoriek --- psychomotorische therapie --- 159.94 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Cognitieve ontwikkeling --- Zien --- Ontspanningsoefeningen --- Diagnostische tests --- Psychomotorische therapie --- Gedragstherapie --- Psychomotorische ontwikkeling --- Infant --- Child --- Psychomotor Disorders --- Kind --- Auditieve ontwikkeling --- Ontspanningsoefening --- Diagnostische test --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
We weten eigenlijk allemaal wel dat een hoog IQ geen garantie is voor succes en geluk, maar tot nog toe konden psychologen en gedragsonderzoekers niet vertellen wat daar wel voor nodig is. De auteur onderzoekt rol rol van rationaliteit en emotie en komt tot verassende conclusies.
Cognitive psychology --- angst --- empathie --- emoties --- sociale vaardigheden --- Affective and dynamic functions --- EQ (emotioneel quotiënt) --- intelligentie --- Psychology --- coachen, emotie, stress, succes, talenten, vaardigheden, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- #gsdbP --- psychologie --- psychologie, sociaal --- 159.9 --- Emotionele intelligentie --- Psychologie --- emotionele intelligentie --- 316.3 --- #PEDA *P 4.057 --- #PEDA *P 6.2 --- 159.92 --- Psychologie ; emotionele intelligentie (E.I.) --- 415.3 --- 415.4 --- Succes --- emotionele vaardigheden --- rationaliteit --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- 159.942 --- Emoties : psychologie --- 316.3 Sociale structuur --(sociologie) --- Sociale structuur --(sociologie) --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- 159.95 --- Psychologie ; geestelijke ontwikkeling en vermogen ; vergelijkende psychologie --- Uitvoerende functies --- Hogere geestelijke functies --- 159.928 --- 316.344.3 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Stress Stress --- Succès Succes --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Intelligence Intelligentie --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Intelligentie --- 159.947 --- Emoties (gevoelens, haat) --- 316.344.3 Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Gedrag --- 159.9 Psychology --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|