Narrow your search

Library

UAntwerpen (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

1998 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
De relatie tussen schoolsucces en taalvariabelen bij Turkse en Marokkaanse leerlingen in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9068135791 Year: 1998 Publisher: Amsterdam SCO-KI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoek was erop gericht te onderzoeken in hoeverre taalvaardigheid een invloed heeft op schoolsucces en welke taalvaardigheden van belang zijn. Uit dit onderzoek komt naar voren dat vooral de vaardigheid begrijpend lezen (naast intelligentie, cognitieve capaciteiten en arbeidssatisfactie van de leerkracht) een voorspeller voor schoolsucces is. Daar de vaardigheid in het begrijpend lezen gedurende de schoolloopbaan een steeds grotere rol gaat spelen, is dit een belangrijke constatering.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by