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Designing delivering : scientific, technical, and managerial presentations
Authors: --- ---
ISBN: 0471155640 Year: 1997 Publisher: New York (N.Y.) : Wiley,

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Abstract


Book
Language, ideas, and American culture
Author:
ISBN: 0536001065 9780536001061 Year: 1997 Publisher: Needham Heights, MA: Simon and Schuster,

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Book
La prise de parole en public
Author:
ISBN: 2859001271 9782859001278 Year: 1997 Publisher: Paris: CFPJ,

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Abstract


Book
Le débat immobile: l'argumentation dans le débat médiatique sur les parasciences
Author:
ISBN: 2841740811 Year: 1997 Publisher: Paris Kimé

Devils, women, and Jews : reflections of the other in medieval sermon stories
Author:
ISBN: 0791434184 Year: 1997 Publisher: Albany (N.Y.) : State university of New York press,

Speaking globally : how to make effective presentations across international and cultural boundaries
Author:
ISBN: 0749422211 Year: 1997 Publisher: London Kogan Page

The anatomy of persuasion
Author:
ISBN: 0814409369 1680159208 0814479529 9780814417010 0814417019 0585029326 9780585029320 9780814479520 9781680159202 9780814409367 Year: 1997 Publisher: New York

The Pheasant Cap Master =
Authors: ---
ISBN: 0585042780 9780585042787 0791430731 079143074X 143840073X Year: 1997 Publisher: Albany State University of New York Press

L'argumentation publicitaire : rhétorique de l'éloge et de la persuasion
Authors: ---
ISBN: 2091908398 9782091908397 Year: 1997 Publisher: Paris: Fernand Nathan,

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Abstract

Mais qu’est-ce qui peut, aujourd’hui, amener deux linguistes à accorder une telle importance à un domaine aussi particulier, aussi spécialisé et aussi commenté que celui du discours publicitaire ? En s’efforçant de rappeler certaines données de la rhétorique classique et d’introduire quelques outils descriptifs de la pragmatique et des linguistiques du texte et du discours contemporaines, les auteurs proposent, avant tout, d’aborder quelques aspects textuels et iconiques d’une forme particulière de discours argumentatif. En trois grandes parties, l’ouvrage offre aux étudiants, aux chercheurs et même aux professionnels en formation des pistes devenues classiques et d’autres plus originales, peut-être aussi plus techniques parfois, pour une approche des « textes-images » – ou iconotextes – publicitaires. Le corpus est constitué de plus de 200 énoncés publicitaires parus, pour l’essentiel, ces cinquante dernières années. Cette nouvelle édition offre des développements plus étendus et complétés par de nouveaux exemples afin de tenir compte de l’avancée des travaux dans le domaine, de quelques publications récentes et thèses soutenues, de l’évolution actuelle du discours publicitaire.

The prophetic tradition and radical rhetoric in America
Author:
ISBN: 0814720986 0585239800 0814718760 0814719244 9780814720981 9780585239804 9780814718766 Year: 1997 Publisher: New York, NY : New York University Press,

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Abstract

This expansive volume traces the rhetoric of reform across American history, examining such pivotal periods as the American Revolution, slavery, McCarthyism, and today's gay liberation movement. At a time when social movements led by religious leaders, from Louis Farrakhan to Pat Buchanan, are playing a central role in American politics, James Darsey connects this radical tradition with its prophetic roots. Public discourse in the West is derived from the Greek principles of civility, diplomacy, compromise, and negotiation. On this model, radical speech is often taken to be a symptom of social disorder. Not so, contends Darsey, who argues that the rhetoric of reform in America represents the continuation of a tradition separate from the commonly accepted principles of the Greeks. Though the links have gone unrecognized, the American radical tradition stems not from Aristotle, he maintains, but from the prophets of the Hebrew Bible.

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