Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Language is like a vast spider's web. In this volume Jean Aitchison explores the different facets of this web. She begins with the cobweb of false worries which surrounds language. She then discusses how language evolved in the human species, how children acquire it, and how educated English speakers remember 50,000 or more words. Finally, she argues that people are right to be concerned about language, though not in the ways traditionally assumed. This is the text of the 1996 BBC Reith lectures, slightly revised for publication, with illustrations and full references, and an afterword which looks at the reception of the lectures.
Psycholinguistics --- Language and languages. --- Langage et langues --- Neurolinguïstiek --- Psycholinguïstiek --- Taal --- oorsprong --- Neurolinguïstiek. --- Psycholinguïstiek. --- oorsprong. --- Language and languages --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Oorsprong.
Choose an application
Acquisition du langage --- Kinderpsychologie --- Langage --- Ontwikkelingspsychologie --- Psycholinguistique --- Psycholinguïstiek --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie du développement --- Taalgebruik --- Taalverwerving
Choose an application
Kennis van taalontwikkeling geeft inzicht in de manier waarop kinderen in het leven staan. Kinderen doen meer dan alleen het leren uitspreken van klanken, woorden en zinnen. In hun taalgebruik wordt niet alleen de verworven linguïstische kennis uitgedrukt. Kinderen gebruiken taal om aan anderen - en zichzelf - uitdrukking te geven aan hun ontwikkeling. Sociale en motorische vaardigheiden zijn de moeite waard om over te vertellen: 'Kijk eens wat ik kan!' Ook de ontwikkeling van de fantasie en het denken komt in het taalgebruik tot uiting. In elke fase van de taalontwikkeling komt ook de totale ontwikkeling van het kind tot uitdrukking. Het wonder van de taalverwerving vindt voor het grootste deel in de eerste levensjaren plaats. Het is een sociaal leerproces dat ontstaat in de interactie tussen volwassenenen en kinderen. Ouders, verzorgers, peuter- en kleuterleidsters spelen hierin een belangrijke rol. Leren spreken is een dubbel proces: kinderen leren het door naar anderen te luisteren. In Het wonder van de taalverwerving staat de verwerving van gespoken taal centraal. Het boek verschaft niet alleen in zicht in de manier waarop de taalontwikkeling verloopt, het biedt ook aanknopingspunten om aan kinderen taal te leren. De auteur belicht het taal-leerproces, aan de hand van de verschillende ontwikkelingsfasen, van uit het interactiemodel: wat doet het kind en hoe kan de volwassene hierop positief reageren? Ook komt aan bod wat er gedaan kan worden als het taalverwervingsproves anders of langzamer verloopt dan bij de meeste kinderen. Het wonder van de taalverwerving is een stimulerend hulpmiddel voor ouders, verzorgers, peuter- en kleuterleidsters en anderen die betrokken zijn bij de taalontwikkeling van kinderen. Daarnaast is het boek geschikt voor de opleidingen waarbij het kind centraal staat (K&O, orthopedagogiek, ontwikkelingspsychologie). Dr. S.M. Goorhuis - Brouwer is als orthopedagoog/spraakpatholoog verbonden aan de KNO-kliniek van het Academisch Ziekenhuis te Groningen, sectie Communicatieve stoornissen (KNO/CSK). Zij is betrokken bij de klinische research, de diagnostiek en de behandeling van spraak- en taalgestoorde kinderen . Zij is universitait hoofddocent bij de Faculteit der Geneeskunde voor het vakgebeid Spraak- en taalpathologie bij kinderen. (flaptekst)
mondelinge expressie --- Psycholinguistics --- taalverwerving --- Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs. Peuteronderwijs --- Psycholinguïstiek --- #KVHB:Taalontwikkeling --- kinderen --- Nederlands --- 803.3 --- 416 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Creativiteit --- Fantasie --- Kinderen --- Kleuters --- Leren --- Morele ontwikkeling --- Motoriek --- Muzische vorming --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spraakproblemen --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Tweetaligheid --- psycholinguïstiek, taalverwerving, kindertaal --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- Peuters
Choose an application
In the present-day context of cross-linguistic perspectives on language acquisition, The Acquisition of Dutch offers a much needed overview of the wealth of Dutch child language research that was hitherto lacking. Its comprehensive coverage in terms of topics, its many new theoretical contributions and its focus on providing a solid basis for cross-linguistic comparisons will be of interest to linguists and psycholinguists studying child language everywhere.The volume consists of four thematic chapters preceded by an introductory overview.
Dutch language --- -Children --- -Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Acquisition --- Language --- Children -- Language. --- Dutch language -- Acquisition. --- Germanic Languages --- psycholinguistiek --- Language acquisition. --- Children --- Language acquisition --- Languages & Literatures --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language and languages --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Vocabulary --- Experimentele psychologie --- Language. --- Acquisition. --- psycholinguistiek. --- Néerlandais (Langue) --- Enfants --- Langage --- Psycholinguïstiek --- Nederlandse taalkunde --- Philology & Linguistics --- Pragmatics --- Eastern and Central Europe --- -Acquisition
Choose an application
Langage --- Psycholinguistique --- Psycholinguïstiek --- Taalgebruik --- Linguistic analysis (Linguistics) --- Analysis, Linguistic (Linguistics) --- Analysis (Philosophy) --- Grammar, Comparative and general --- Language and languages --- Langage et langues --- Ability testing --- Tests d'aptitude
Choose an application
Psycholinguistics --- Sociolinguistics --- Bilingualism --- Second language acquisition --- Bilinguisme --- Psycholinguistique --- Langue seconde --- Psychological aspects --- Aspect psychologique --- Acquisition --- Second language acquisition. --- Psychological aspects. --- Psycholinguïstiek --- Tweetaligheid --- psycholinguïstische studies --- Psycholinguïstiek. --- psycholinguïstische studies. --- Psycholinguïstische studies. --- Second language learning --- Language acquisition --- Language, Psychology of --- Language and languages --- Psychology of language --- Speech --- Linguistics --- Psychology --- Thought and thinking --- Bilingualism - Psychological aspects.
Choose an application
-254-2152-0
Language and languages. --- Linguistics. --- Taalwetenschap --- Nederlands --- Taal --- Language and languages --- Linguistics --- psycholinguïstiek --- taalkunde --- taalontwikkeling --- #KVHA:Linguistiek --- #KVHA:Taalkunde --- 800 --- Linguistic science --- Science of language --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- #KVHA:Linguistiek. --- #KVHA:Taalkunde. --- psycholinguïstiek. --- taalkunde. --- taalontwikkeling. --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek. --- Linguïstiek --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Cognitive psychology --- Psycholinguistics --- Vygotsky, Lev Semënovic --- Cognition. --- Cognitive science --- Experimentele psychologie --- Philosophy. --- psycholinguistiek --- psycholinguistiek. --- Cognition --- Language, Psychology of --- Language and languages --- Psychology of language --- Speech --- Philosophy --- Psychological aspects --- Psychology --- Vygotskiĭ, L. S. --- Wygotski, Lew Semjonowitsch, --- Vygotsky, L. S. --- Vygotskiĭ, Lev Semenovich, --- Vygotsky, Lev Semenovich, --- Vygotskij, Lev Semenovic, --- Wigotsky, L., --- Vigotski, Lev S., --- Vigotski, L. S. --- Wei-ko-tzʻu-chi, Lieh Hsieh, --- Wygotski, L. S. --- Vygotski, Lev Sémionovitch, --- Выготский, Л. С. --- ויגוצקי, לב, --- Vigotszkij, L. Sz., --- Linguistics --- Thought and thinking --- Science --- Philosophy of mind
Choose an application
An original and intriguing exploration into the language we use to talk about and express romantic and sexual desire.
#SBIB:309H517 --- #SBIB:AANKOOP --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Engelse letterkunde en seksualiteit. --- Engelse taal --- Taal en macht. --- Taal en seksualiteit. --- Discoursanalyse. --- Discourse analysis. --- Taalgebruik i.v.m. seksualiteit. --- Taalgebruik in de erotiek. --- Language and sex --- Sex and language --- Sex
Choose an application
Acquisition du langage --- Ontwikkelingspsychologie --- Psycholinguistique --- Psycholinguïstiek --- Psychologie du développement --- Taalverwerving --- 800:159.9 --- 800.7 --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|