Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Doelen voor heel de school : leren leren, sociale vaardigheden, opvoeden tot burgerzin, gezondheidseducatie, milieu-educatie : de vakoverschrijdende eindtermen en ontwikkelingsdoelen voor de eerste graad van het gewoon secundair onderwijs.
Author:
Year: 1997 Publisher: Brussel : Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement onderwijs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
College academics
Author:
ISBN: 0646336355 Year: 1997 Publisher: Charlestown Michael press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inleiding tot de algemene didactiek
Authors: ---
ISBN: 9002175221 Year: 1997 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Omgaan met verschillen : adaptief werken aan basisonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9055741221 Year: 1997 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.


Book
Monsters van kinderen, draken van ouders.
Author:
ISBN: 904170048X Year: 1997 Publisher: Amsterdam Muntinga

Vormend onderwijs : dialoog tussen praxis en theorie.
Authors: --- ---
ISBN: 9053506160 Year: 1997 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kan een les chemie verder reiken dan het bestuderen van een aantal reacties? Waardoor komen beeldende kunsten los van een louter technische benadering? Hoe aan jongeren een beter inzicht geven in de maatschappij van vandaag door de samenhang, het onderlingen verband van een gebeuren in de geschiedenisles aan te tonen? En hoe kan een leraar tijdens een les godsdienst, vertrekkend van verhalen van wel 3000 jaar oud, zo uit de bijbel geplukt, jonge mensen bewust maken van verdrukking en vervolging van volkeren? Dit boek geeft een antwoord op de veelgestelde vraag: hoe kan een opvoedings- en vormingproject doorleven in de vakken? Het is de vrucht van een dialoog tussen wetenschapsmensen en vakleerkrachten. Een exemplarische benadering - uitgaande van concrete lessen - die de lezer een aanzet biedt om ook in de eigen praktijk een aantal kansen voor vormend onderwijs in te bouwen.


Book
Op opvoeding aangewezen : een kritiek op de wijze van omgaan met kinderen in onze kultuur.
Author:
ISBN: 9024405300 Year: 1997 Publisher: Baarn Nelissen

Listing 1 - 7 of 7
Sort by