Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- didactiek --- 000.1 --- 371.3 --- 454 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactiek (ler) --- didactische principes --- didactische werkvormen --- leermethoden --- leerprocessen --- leerstrategieën --- vormingsproces --- Didactiek --- Algemene werken
Choose an application
Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.
adaptief onderwijs --- differentiërend onderwijs --- differentiatie --- didactiek --- basisonderwijs --- 474.23 --- 454.23 --- 464 --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Begeleiding --- Capaciteiten --- Communicatie --- Differentiatie --- Gedrag --- Instructie --- Kinderen --- Leerproblemen --- Leerstijlen --- Ouders --- Relatie ouder - school --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Zorgverbreding --- 450.46 --- Onderwijs en jeugdzorg --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsvisie --- lagere school: differentiatie --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing. --- Zorgverbreding. --- Orthopedagogics
Choose an application
433.1 --- ouders en opvoeding --- pedagogiek --- 465 --- 467 --- Gedragsproblemen --- Gezinsopvoeding --- Jeugdcultuur --- Kinderen --- Opvoedingsstijlen --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Ouders --- Relatie ouder - kind --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoeding --- relatie ouders-kinderen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes. --- Opvoedingsproblemen --- 433
Choose an application
Hoe kan een les chemie verder reiken dan het bestuderen van een aantal reacties? Waardoor komen beeldende kunsten los van een louter technische benadering? Hoe aan jongeren een beter inzicht geven in de maatschappij van vandaag door de samenhang, het onderlingen verband van een gebeuren in de geschiedenisles aan te tonen? En hoe kan een leraar tijdens een les godsdienst, vertrekkend van verhalen van wel 3000 jaar oud, zo uit de bijbel geplukt, jonge mensen bewust maken van verdrukking en vervolging van volkeren? Dit boek geeft een antwoord op de veelgestelde vraag: hoe kan een opvoedings- en vormingproject doorleven in de vakken? Het is de vrucht van een dialoog tussen wetenschapsmensen en vakleerkrachten. Een exemplarische benadering - uitgaande van concrete lessen - die de lezer een aanzet biedt om ook in de eigen praktijk een aantal kansen voor vormend onderwijs in te bouwen.
37.01 --- leervakken (x) --- 371.011 --- Beeldende kunsten --- Vormend onderwijs --- vormend onderwijs --- vormend onderwijs (ler) --- 484.9 --- onderwijs: waarden --- Grondslagen van de opvoeding --- Onderwijsdoelstellingen --- didactiek secundair onderwijs - algemeen --- 37.01 Grondslagen van de opvoeding --- Beeldopvoeding --- Filosofie --- #gsdbP --- C6 --- onderwijs --- opvoeding --- verslaggeving --- vorming --- 061.3 --- 371.13 --- 484 --- didactiek --- 373.5 --- 454.23 --- Didactiek --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Moedertaal --- Natuurwetenschappen --- beeldende kunst --- moedertaal --- natuurwetenschappen --- 450.41 --- Godsdienstonderwijs --- Lerarenopleiding --- Media --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Taalopvoeding --- Waardevorming --- Opvoedend onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Congressen: verslagen --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische principes --- Onderwijsfilosofie --- Education --- Teaching --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek.
Choose an application
Child development. --- Parent and child. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes. --- ouderschap --- History as a science --- Sociology of culture --- Educational sciences --- Age group sociology --- narcisme --- ouders-kind relatie --- pedagogiek --- Social policy and particular groups --- Child development --- Parent and child --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Interpersonal relations --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Development --- Langeveld, M. J. --- Lasch, Christopher. --- Langeveld, Martinus Jan, --- 37.013 --- Cultuur --- Gezin --- Kinderen --- Opvoeding --- Relaties --- Samenleving --- opvoeding --- 37.018.1-053.2 --- cultuurkritiek --- kinderen --- cultuurfilosofie --- kinderopvoeding --- Opvoedkunde --- ouder-kind relatie --- vaderfiguur --- #GBIB:IDGP --- 37.001 --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- 008 --- 37 --- 159.92 --- Schoolbooks - Didactic material --- Langeveld, Martin J., --- Langeveld, Martinus J., --- Langeveld, Martinus Jan
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|