Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
School management --- European Union --- Onderwijsbeleid. --- Rondtrekkenden. --- School management. --- Speciaal onderwijs. --- European Union. --- EU-landen.
Choose an application
Leary --- Roos van Leary --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- interacties --- interactieproblemen --- interactionele theorie --- Interactieproblemen --- Opvoedkunde: interactie --- Groepsleiders. --- Interactie. --- Jeugdhulpverlening. --- Opvoedingsmethoden. --- Speciaal onderwijs.
Choose an application
Met deze methode ontdekken studenten en professionals de talloze mogelijkheden waarmee met muziek in de praktijk kan worden gewerkt. Zij gaan actief aan de slag : muzikale activiteiten bedenken en uitvoeren, activiteiten met muzikale middelen ontwikkelen. Na een oriëntatie op de vele vormen van muziek, komt de geïntegreerde methodiek aan het licht aan de hand van praktijkvoorbeelden : actief met muziek.
muzikale opvoeding --- didactiek --- 477.7 --- Muziek met kinderen --- Muziek met personen met een handicap --- 788.2 --- Kinderliederen --- Muzikale vorming ; basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Contains audio-visual material --- Didactics of the arts --- Orthopedagogics --- speciaal onderwijs --- muzikale vorming --- activiteitenbegeleiding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Muzikale opvoeding
Choose an application
De berengroepen is het resultaat van een jarenlange samenwerking tussen psychologen, kinesitherapeuten/fysiotherapeuten en psychomotrisch therapeuten, verbonden aan revalidatiecentra waar kinderen met leerproblemen worden begeleid. Het berenprogramma wil kinderen uit het basisonderwijs leren leren. Door spel en beweging worden begeleiders en kinderen samen op weg gezet om zelfstandig werken en studeren te bevorderen bij kinderen. De auteurs integreerden bestaande programma`s, zoals het Cognet-programma van Greenberg, de bewegingspedagogiek volgens Sherborne en de gestructureerde speltherapie van O`Connor, tot twaalf groepssessies voor begeleiders en kinderen en vier informatieavonden voor begeleiders (ouders, leerkrachten, opvoeders). Naast een theoretisch onderbouwde en gedetailleerde beschrijving van het programma biedt dit boek heel wat praktische tips en activiteiten voor iedereen die betrokken is bij het bevorderen van zelfstandig leren bij kinderen uit het basisonderwijs.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Kleuteronderwijs. --- spellen --- leren leren --- Primary education --- Orthopedagogics --- beweging --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- Educational psychology --- Didactics of primary education --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Psychomotorische therapie ; kinderen --- Zelfstudie ; basisonderwijs --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Spel --- kinderen --- leerstoornissen --- spel --- 464 --- basisonderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- 450.8 --- 464.3 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren leren --- Psychomotorische therapie --- Sherborne, Veronica --- Studievaardigheden --- Zorgverbreding --- berenprogrammas --- didactiek --- leren --- revalidatie --- spelen --- zelfstandig leren --- Denken --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerproblemen --- Relatie ouder - kind --- Spelen --- Zelfstandig leren --- $a371.39 --- 472.7 --- Zelfstandig leren: basisschool --- kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Didactische principes --- (zie ook: Studiemethoden) --- leren leren (ler) --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- leermoeilijkheden --- berenprogramma --- Berengroepen --- Beweging --- Spel --- 37.048 --- Bewegen --- Leren --- Ouders --- Psychomotoriek --- 373.3 --- 371.3 --- 376 --- Sherborne --- cognet --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Bewegingsexpressie met kinderen (bewegingsspelen) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Kleuteronderwijs --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:categorie --- SMV:sociologie --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- 370.02 --- Cognet van Greenberg --- O'Connor --- Methodologie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|