Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

RoSa (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

ULB (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (3)


Year
From To Submit

1996 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Pedagogy of praxis : a dialectical philosophy of education
Author:
ISBN: 1438403607 0585036233 9780585036236 9780791429358 0791429350 9780791429365 0791429369 0791429350 0791429369 Year: 1996 Publisher: Albany : State University of New York Press,


Book
Coeducation and gender equality : exam performance, stress and personal development
Authors: --- ---
ISBN: 1860760228 Year: 1996 Publisher: Dublin : OAK tree press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gemengd onderwijs wordt algemeen beschouwd als een hefboom voor het realiseren van gelijke kansen van meisjes en jongens. Het is ook een betere afspiegeling van de maatschappelijke verhoudingen. In de jaren zeventig werd dit standpunt gedeeltelijk in twijfel getrokken. Een aantal onderzoeken suggereerde negatieve invloeden van gemengd onderwijs voor meisjes. Gescheiden onderwijs zou meisjes een veiliger en stimulerender leeromgeving bieden, dit onder meer door vrouwelijke leidinggevenden als rolmodel. In een gemengde klas zouden meisjes minder aandacht krijgen van de leraren, wat een invloed heeft op hun motivatie en prestatie. Ook zouden meisjes in een gemengde school minder vlug een wetenschappelijke of technische richting kiezen. In dit boek wordt onderzocht of gemengd onderwijs ten overstaan van gescheiden onderwijs negatieve gevolgen heeft voor meisjes op vlak van leerprestaties, studiekeuze en persoonlijke ontwikkeling.

Keywords

Developmental psychology --- Social policy --- Educational psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Ireland --- Academic achievement --- Coeducation --- Educational equalization --- Education, Secondary --- Sex differences in education --- Education --- Single-sex classes (Education) --- Single-sex schools --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Educational achievement --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- School success (Academic achievement) --- Student achievement --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Educational equality --- Educational equity --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equality of education --- Equalization, Educational --- Equity, Educational --- Inequality, Educational --- Opportunity, Equal educational --- Affirmative action programs in education --- Children --- High school education --- High school students --- Secondary education --- Secondary schools --- Teenagers --- High schools --- Psychological aspects --- Aims and objectives --- Education (Secondary) --- Sex differences --- Equal opportunities --- Girls --- Book --- Co-education

Listing 1 - 3 of 3
Sort by