Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek is de vaststelling dat jongens en meisjes zich reeds een beeld hebben gevormd over mannelijkheid en vrouwelijkheid, nog voor ze een eerste stap binnen de school gezet hebben. Via hun opvoeding, de heersende cultuur in hun omgeving en de beeldvorming die de media verspreiden, krijgen ze reeds een heleboel opvattingen mee over sekserollen. De auteur vindt dat de pedagogie en meer specifiek de feministische pedagogie, meer aandacht zou moeten hebben voor het niet-schoolse leren van kinderen. Feministische academici brengen elk vanuit hun vakgebied (o.a. communicatiewetenschappen, sociologie, pedagogie) hun standpunt hierover naar voor.
Feminism and education --- Critical pedagogy --- Social learning --- Women --- Sex role --- Gender role --- Sex (Psychology) --- Sex differences (Psychology) --- Social role --- Gender expression --- Sexism --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Learning --- Socialization --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Education --- Popular education --- Transformative learning --- Education and feminism --- Journalism --- Philosophy and psychology of culture --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- Social psychology --- Primary groups --- Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of social care --- Teaching --- Educational sciences --- Nutritionary hygiene. Diet --- Social learning. --- Women - Socialization. --- Gender roles --- Gendered role --- Gendered roles --- Role, Gender --- Role, Gendered --- Role, Sex --- Roles, Gender --- Roles, Gendered --- Roles, Sex --- Sex roles --- Children --- Masculinity --- Motherhood --- Postmodernism --- Food --- Friendships --- Images of women --- Women's magazines --- Care --- Book --- Emotions
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|