Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Er is iets aan de hand met Robbie. Maar niemand wil Mirjam vertellen wat er precies gebeurd is. De grote mensen doen allemaal heel ernstig en geheimzinnig. En als Mirjam in hun buurt komt, beginnen ze te fluisteren. In dit boek schetst Karel Verleyen met veel tederheid en respect hoe Mirjam zelf ontdekt dat ze haar beste vriendje nooit zal weerzien.
Dutch literature --- jeugdliteratuur --- verhaal --- mishandeling --- kindermoord (x) --- Dood ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Verdrietig zijn ; verhalen --- Vlaamse jeugdliteratuur --- Vriendschap ; verhalen --- Dood - jeugdboek
Choose an application
Marijn woont al een paar jaar op Long Island. Op dit Bahamiaanse eiland wordt de rust maar zelden verstoord. Totdat er op een dag een wetenschappelijke expeditie arriveert. Een nogal zonderlinge professor wil er de mysterieuze blauwe gaten bestuderen en Marijn mag samen met zijn dolfijn Derby hieraan meehelpen. Maar als blijkt dat er zich in die diepe gaten een vreemd wezen schuilhoudt, begint Marijn een gevaarlijk avontuur.
Dutch literature --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- PXL-Education 2013 --- Nederlandse letterkunde --- jeugdliteratuur: van 7 tot 12 jaar --- Dolfijnen: jeugboek --- Monsters: jeugdboek
Choose an application
Literatuuronderwijs ; secundair onderwijs ; didactiek --- jeugdliteratuur --- basisonderwijs --- werken met jeugdboeken --- 433.75 --- 485.1 --- literatuur : didactiek (ler) --- 485.15 --- Literatuuronderwijs --- jeugdliteratuur: didactiek secundair onderwijs --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Teacher education. Teacher's profession --- Dutch language --- Primary education --- Literature
Choose an application
Het spelenboek is gebaseerd op 120 van de bekendste en meest gelezen kinder- en jeugdboeken. Uit ieder jeugdboek is zorgvuldig een kort fragment gekozen dat geschikt is om te gebruiken voor een spelvorm als toneelspel, creatief schrijven, taalexpressie, beeldende expressie, dans, mime en tal van groepsspelletjes. Ieder fragment is het uitgangspunt voor een creatieve en leuke spelvorm zodat er tijdens vele bijeenkomsten direct gespeeld kan worden. Met alle variaties erbij bevat dit boek ruim 200 praktische tips en ideeën voor spelletjes gebaseerd op jeugdboeken. Dit spelenboek bestaat uit een selectie van fragmenten uit 100 klassieke jeugdboeken. De korte fragmenten zijn zo gekozen dat ze de jonge lezers ook stimuleren om het eigenlijke jeugdboek ter hand te nemen. Elk frament is geschikt om te bewerken tot en te gebruiken voor een eenvoudige en leuke spelvorm zoals toneelspel, creatief schrijven, taalexpressie, beeldende expressie, dans, poppenspel, mime en tal van andere groepsspelletjes.
Didactics of secundary education --- spelen --- lager onderwijs --- schrijven --- leesbevordering --- vertellen --- bewegingsspelen --- taalspelletjes --- fantasie --- jeugdliteratuur --- theater --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- Children's literature. Juvenile literature --- spreken --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- Didactics of primary education --- Literature --- Jeugdboekactiviteiten --- 849 --- Spelen --- Taalspel --- Verhaalspelen --- 434.8 --- Jeugdliteratuur --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 433.75 --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Dieren --- Geluiden --- Hoorspelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Prentenboeken --- Rollenspel --- Schimmenspel --- Schrijven --- Secundair onderwijs --- Spreken --- Stellen --- Taalspelen --- Tekenen --- Telefoneren --- Toneel op school --- Verhalen --- Vertellen --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- beeldende spelen --- fantaseren --- jeugdboeken (ler) --- jeugdboeken in de klas --- jeugdboeken --- leesopvoeding (ler) --- speelleervormen --- taalspelen --- tekenen --- toneelspelen --- verhaalspelen --- 379.825 --- Creatief schrijven ; basisonderwijs --- 433.6 --- Spel --- Activiteiten met het jeugdboek --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- fantasie (verbeelding) --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Je leest altijd ergens. Knus in de sofa, op de schoolbanken, ja, zelfs op het toilet of in bad. Maar wist je ook dat die plek een invloed heeft op je manier van lezen? Trouwens, niet alleen de plaats of de omgeving waar je leest, speelt een rol. Ook het soort boeken, de stemming waarin je bent, de tijd die je ervoor neemt bepalen je leeservaring. Het boek begint met een schets van de leescirkel, of hoe je voor, tijdens en na het lezen verschillende handelingen verricht die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn: het selecteren, het lezen en het reageren, waarin de helpende volwassene als centrale figuur een plaats inneemt. Aidan Chambers vertelt vanuit zijn eigen ervaring als lesgever én schrijver en vanuit ervaringen van verschillende lesgevers die aan zijn vertel eens-project hebben meegewerkt. Hij geeft nuttige tips zoals het bijhouden van een leesdagboek, het hangen van prik-, plak-, en graffitiborden, het oprichten van een leesclub, hij schetst het verschil tussen vertellen en voorlezen en doet dat op een heel toegankelijke manier. Elk hoofdstuk wordt ingeleid door een leuke tekening waarop een kind en een boek in de meest absurde combinaties staan. Het boek is geen wetenschappelijk naslagwerk vol statistieken en moeilijke termen. Het is een aanrader voor iedereen die met leesbevordering bezig is, op school, thuis of in de bibliotheek.
Didactics --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Orthopedagogics --- Literature --- allochtone jongeren --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- leesopvoeding --- lager onderwijs --- kunstopvoeding --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- 82.085.43 --- 028 --- #KUPV:EC --- #GBIB:IDGP --- moedertaalopvoeding --- lezen --- kinderen --- basisonderwijs --- 433.7 --- Basisonderwijs --- Jeugdliteratuur --- Kind-lezen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesbevordering --- Lezen --- Vertellen --- Voorlezen --- 433.7 ) Activiteiten met het jeugdboek --- leesinteressen --- leesontwikkeling --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Children's literature. Juvenile literature
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|