Narrow your search

Library

KU Leuven (5)

UCLL (3)

KBR (2)

UAntwerpen (2)

VUB (2)

EHC (1)

Hogeschool Gent (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

RoSa (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (4)

Dutch (1)


Year
From To Submit

1995 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Program applicants as a comparison group in evaluating training programs
Authors: ---
ISBN: 0585284547 9780585284545 0880991585 0880991577 9780880991575 Year: 1995 Publisher: Kalamazoo, Mich. W.E. Upjohn Institute for Employment Research

Divide and school : gender and class dynamics in comprehensive education
Author:
ISBN: 0750703911 Year: 1995 Publisher: London The Falmer Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke rol spelen klasse- en sekseverschillen in een school? Deze vraag is het uitgangspunt voor dit boek. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld wordt daar dieper op ingegaan. In één van de hoofdstukken worden de laatste ontwikkelingen op vlak van sociale klasse en gender binnen de onderwijssociologie besproken. De houding van leraren ten aanzien van de prestatiemogelijkheden van leerlingen van verschillende sociale klasse komt aan bod. De eigen (voor)oordelen van de leraren naar jongens en meisjes toe, worden aan de hand van een vragenlijst onderzocht. Uit dit onderzoek blijkt dat die vooroordelen voor een negantieve houding t.a.v. de school kan zorgen bij sommige jongens en meisjes. Verder wordt aandacht besteed aan de manier waarop jongens en meisjes hun vakkenpakket samenstellen.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by