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Tourism economics
Authors: --- ---
ISBN: 0471578843 Year: 1995 Publisher: New York Brisbane Singapore Wiley

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The management of international tourism
Authors: --- ---
ISBN: 0415125049 Year: 1995 Publisher: london New York Routledge

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Book
Change in tourism : people, places, processes
Authors: ---
ISBN: 0415114861 Year: 1995 Publisher: London New York Routledge

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Book
Vendre le tourisme culturel : guide méthodologique
Authors: ---
ISBN: 2717829482 Year: 1995 Volume: *3 Publisher: Paris Institut d'études supérieures des arts Economica

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Tourism : principles, practices, philosophies
Authors: --- ---
ISBN: 0471015571 Year: 1995 Publisher: New York ; Chichester ; Brisbane Wiley

Microeconomie du tourisme
Author:
ISBN: 2760523276 144160071X 9781441600714 2760508722 9782760508729 Year: 1995 Publisher: Sainte-Foy: Presses de l'Université du Québec,

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Abstract

Reposant avant tout sur l'économie qui est essentielle au développement, à la planification et à la gestion du tourisme, la microéconomie du tourisme étudie des phénomènes comme les marchés et les produits touristiques, les coûts et les prix ainsi que la productivité et la rentabilité des entreprises et la faisabilité des nouveaux projets dans ce domaine. La survie et la croissance de l'entreprise touristique dépendent de la connaissance des marchés et de sa capacité à bâtir une organisation solide et efficace. Cet ouvrage se veut donc une contribution de l'économie à une téorologie naissante.


Periodical
Tourism economics.
ISSN: 20440375 Year: 1995 Publisher: [Brighton, UK] : London, UK ; Thousand Oaks, CA : [In Print Pub.], SAGE Publications Ltd.

International tourism : identity and change
Authors: --- --- ---
ISBN: 0803975120 0803975139 1446250407 9786612559235 1857022823 1282559230 0857022822 9780857022820 9781446250402 9780803975125 9780803975132 9781857022827 9781282559233 Year: 1995 Volume: 47 Publisher: London : SAGE,

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Abstract

The contributors to 'International Tourism' reconceptualize the local and the global, avoiding such crude oppositions as centre v. periphery, modern v. traditional, macro v. micro and North v. South. Instead, they demonstrate that the local cannot be understood without the global, and that the global can never be isolated from the regional setting within which it operates.

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