Listing 1 - 10 of 630 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"In the early 1990s authors interviewed 295 girls and boys, ranging from infancy to near-adulthood, and from a wide range of backgrounds and regions, to try to get a 'kid-centric' view of life. Their voices are blended into the largely descriptive, but still analytical text, with chapters devoted to self-identity, generations, concepts of sex and gender, family, sexuality and sex education, friends, couples, school, youth groups, work, politics, and their dreams for the future"--Handbook of Latin American Studies, v. 57
Choose an application
Focuses on the related themes of change and choice. Designed to encourage children to reflect on the past and to explore their ideas about the future, with an emphasis on solutions rather than problems.
Children --- Children --- Children --- Children. --- Social conditions. --- Social conditions.
Choose an application
A l'origine du langage, il y a la langue de l'autre, la langue maternelle. Comment l'enfant, à la différence de Narcisse qui se prend pour sa propre image, qui n'entend que son propre écho, pourra-t-il "prendre" la parole et dire "je" ? Pour le tout-petit, la parole le fait "un" tout en lui permettant de se séparer, la parole crée la vie, mais parfois elle tue. Dans les lieux de soins, le thérapeute devra faire venir la mémoire de cette parole de vie ; l'écoute est aussi une parole. Alors qui parle à l'enfant, pour lui dire quoi? Et qu'est-ce qui lui parle donc ? La langue, la voix, l'intonation, l'intention ? Entre l'espace sonore dans lequel la mère et l'enfant n'ont pas encore besoin de mots, et l'espace-crèche où le petit pourra partager des expériences émotionnelles avec des professionnels, quel imaginaire viennent livrer ces étrangers comédiens, conteurs, musiciens... ? Comment ces différentes paroles a l'enfant - familiales, culturelles, sociales _ peuvent-elles se rencontrer pour prendre sens ? Les auteurs de cet ouvrage se sont attachés à réinterroger les grandes idées novatrices qui, en se médiatisant, ont perdu de leur force et surtout de leur sens, devenant parfois pure injonction : "Il faut parler aux enfants !".
Choose an application
Choose an application
Autism in children --- Children --- Speech disorders in children. --- Complications. --- Language.
Choose an application
Autistic children --- Autism --- Education --- Autistic children - Education
Choose an application
Vaccination of children. --- Vaccines. --- Immunization of children.
Listing 1 - 10 of 630 | << page >> |
Sort by
|