Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Therapie; taalontwikkeling --- logopedie --- therapiemateriaal --- taalvaardigheid
Choose an application
Didactische handleiding voor de uitbreiding van de woordenschat van meertalige kinderen.Dr. Theo HoogbergenGrondige handleiding, bestemd voor leraren in het basis- en voortgezet onderwijs bij hun leeropdracht de woordenschat van meertalige kinderen uit te breiden. De woordenschat blijkt een sleutelpositie in te nemen in het leven en het leren van allochtone kinderen, maar ook van hen met een armoedig taalidioom. Onderwijs in welk vak ook kan pas vruchtbaar verlopen, als leerlingen over een uitgebreide woordenschat beschikken. Uit allerlei onderzoek blijkt dat vierjarigen over zo'n 2.000 à 3.000 woorden beschikken, maar vijftienjarigen al over 15.000. Nederlandse kinderen leren dus meer dan duizend nieuwe woorden per jaar. Leraren moeten eerst precies weten hoe een en ander werkt. Deze handreiking werkt aan verdieping, geeft oefenstof en tal van voorbeelden, ook uit vreemde talen. Het onderwijs in de uitbreiding van de woordenschat moet systematischer verlopen en vooral ook stap voor stap. Daarom moeten leraren goed op de hoogte zijn van de vele obstakels, waarvoor meertalige kinderen en zeker allochtonen staan. Het boek heeft twee delen, onderverdeeld in veertien overzichtelijke paragraafjes, bevat vier bijlagen en een uitgebreide literatuurlijst. De derde druk bewijst de waarde van het boek.© NBD Biblion
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- woordenschat --- taalonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Lezen --- Nederlands --- Taalopvoeding --- Woorden --- Woordenschat --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; migrantenkinderen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- 454.6 --- 456.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Intercultureel onderwijs --- Taal --- Taalonderwijs --- Nederlandse taal en letterkunde --- 071320.jpg --- Woordenschat: didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Woordenschatuitbreiding --- Woordenschatverwerving --- Mondelinge taalvaardigheid
Choose an application
In de praktijk van het taalonderwijs heeft de traditionele grammatica een slechte naam. Taalkundigen geloven er niet meer zo in. Taalbeheersters menen dat ze zonder kunnen. Een toegepaste grammatica wil voor taalkundigen aannemelijk maken dat de verklaringsmethode van de traditionele grammatica toch geldig is als wetenschappelijke methode en bij uitstek geschikt is voor het onderwijs in de taalkunde. Aan taalbeheersers wil Een toegepaste grammatica laten zien welke rol grammatica moet spelen in het taalvaardigheidsonderwijs. Het resultaat is een grammatica die de basis legt voor taalkunde op school door uit te gaan van de intuïties van de taalgebruiker zelf. Deze grammatica legt tegelijk het taalkundige fundament voor het vak Nederlands door antwoord te geven op de vraag welke kennis van taal op welke wijze nuttig is voor de gestuurde taalontwikkeling van een leerling.
Dutch language --- Nederlands --- Nederlandse taal --- Grammar. --- Didactiek. --- Grammatica. --- Didactics of Dutch --- Grammar --- 837.1 --- nederlands : spraakkunst (ler) --- 456.1 --- 475.2 --- 485.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Lezen --- Schrijven --- Spreken --- Tweedetaalverwerving --- Woordenschatuitbreiding --- 37:81'3 --- 81'36 --- didactiek --- Grammatica --- spraakkunst (grammatica) --- taalonderwijs --- taalvaardigheid --- #KVHB:Grammatica; Nederlands --- Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Spraakkunst (grammatica) --- Nederlandse taalkunde --- Nederlands: grammatica --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dutch language - Grammar.
Choose an application
alend
Experimentele psychologie --- Psycholinguistiek. --- French language --- taalgebruik --- grammatica --- Frans --- 804.0-56 --- 804.0 --- AA / International- internationaal --- 031 --- 485.21 --- Handboek/cursus --- 800.1 --- Frans, taalbeschouwing --- Franse taal ; taalgebruik --- Grammatica --- Taalgebruik --- Taalzuivering --- 804.0 Frans. Franse taalkunde --- Frans. Franse taalkunde --- 804.0-56 Frans: syntaxis; semantiek --- Frans: syntaxis; semantiek --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- 844.6 Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak: Frans --- #KVHA:Taalzuivering; Frans --- woordenschat --- taalvaardigheid --- didactiek --- fran 844.6 --- Frans-Nederlandstaligen --- Frans : courante fouten --- Frans - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Woordenschat --- Nederlands
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Netherlands --- Mondelinge communicatie ; onderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Dutch language --- -Dutch language --- -Public speaking --- -#KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 001.817 --- 374 --- 808.5 --- Nederlands --- communicatie --- didactiek --- mondelinge communicatie --- presentaties --- spreekvaardigheid --- 485.15 --- Nederlands: didactiek secundair onderwijs: taalvaardigheid --- Public speaking --- Oral communication --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Spoken Dutch --- Study and teaching (Secondary) --- -Study and teaching (Secondary) --- -Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Study and teaching --- Nederlandse taal --- Spoken Dutch. --- didactiek. --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- Kunst of techniek van mondelinge expressie
Choose an application
Taal --- Kleuters. --- tweede taal --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- jeugdrecht --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- materialen --- taal --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- taalopvoeding --- Ballonnen --- Bouwen --- Dozen --- Geluid --- Hoeden --- Klei --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Magneten --- Papier --- Schoenen --- Spiegels --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Telefonie --- Water --- Zand --- Boeken maken --- Dagbladen (Kranten) --- Fruit --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Huizen --- Kaartlezen --- Kijken --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Licht en donker --- Magnetisme --- Meten --- Portretten --- Sluitingen --- Speeldeeg --- Stempelen (handenarbeid) --- Stoelen --- Taalopvoeding --- Telefoon --- Tijd --- Touwen --- Vormen --- Wegen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 475.21 --- Documentatiemap --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- Nederlands voor anderstaligen ; kleuteronderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- anderstaligen --- kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- NT2 --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Boetseren) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2014 --- taalonderwijs --- taalverwerving
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|