Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Ouders kunnen veel bijdragen aan het schoolsucces van hun kinderen. De stimulansen die hoger opgeleide ouders bieden, komen meestal in grote lijnen overeen met hetgeen de school verwacht. Maar lager opgeleide ouders en ook allochtone ouders hebben soms minder interesse in de schoolloopbaan van hun kinderen en beschikken meestal evenmin over de kennis en vaardigheden om hun kinderen op een vergelijkbare manier te stimuleren. Toch kunnne ook zij een bijdrage leveren aan schoolsucces door bijvoorbeeld school en diploma's belangrijk te vinden, door hun kinderen aan te sporen huiswerk te maken, enzovoort. Daarnaast lopen in Nederland en daarbuiten veel projecten om ouders toe te rusten met voldoende kennis en vaardigheden om hun kinderen inhoudelijk te helpen. De activiteiten die scholen ontwikkelen, spelen daarbij een belangrijke rol. In dit boek wordt een aantal projecten waarin leerkrachten, ouders en kinderen op een stimulerende wijze samenwerken, uitgebreid beschreven en geëvalueerd. Op grond daarvan worden aanbevelingen geformuleerd voor scholen en instellingen die dergelijke activiteiten willen opzetten. (Bron: covertekst)
School management --- lezen --- ouderparticipatie --- onderwijsparticipatie --- #KVHB:Ouderparticipatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Onderwijsstimulering --- Experimentele psychologie --- psycholinguistiek --- psycholinguistiek. --- Psycholinguistiek. --- Basisonderwijs. --- Ouderparticipatie. --- School management. --- lezen. --- onderwijsparticipatie. --- ouderparticipatie.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|