Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

UCLL (2)

AMSAB (1)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

1994 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Hoe anders lezen migranten ? Een onderzoek naar het leesgedrag van Turkse, Marokkaanse en Italiaanse migrantenkinderen in Vlaanderen.
Authors: ---
ISBN: 9030160063 9789030160069 Year: 1994 Volume: *1 Publisher: Deurne : Plantyn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Woorden leren, woorden onderwijzen : handreiking voor leraren in het basis- en voortgezet onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9065082719 9789065082718 Year: 1994 Publisher: Hoevelaken Christelijk Pedagogisch Centrum (CPS)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactische handleiding voor de uitbreiding van de woordenschat van meertalige kinderen.Dr. Theo HoogbergenGrondige handleiding, bestemd voor leraren in het basis- en voortgezet onderwijs bij hun leeropdracht de woordenschat van meertalige kinderen uit te breiden. De woordenschat blijkt een sleutelpositie in te nemen in het leven en het leren van allochtone kinderen, maar ook van hen met een armoedig taalidioom. Onderwijs in welk vak ook kan pas vruchtbaar verlopen, als leerlingen over een uitgebreide woordenschat beschikken. Uit allerlei onderzoek blijkt dat vierjarigen over zo'n 2.000 à 3.000 woorden beschikken, maar vijftienjarigen al over 15.000. Nederlandse kinderen leren dus meer dan duizend nieuwe woorden per jaar. Leraren moeten eerst precies weten hoe een en ander werkt. Deze handreiking werkt aan verdieping, geeft oefenstof en tal van voorbeelden, ook uit vreemde talen. Het onderwijs in de uitbreiding van de woordenschat moet systematischer verlopen en vooral ook stap voor stap. Daarom moeten leraren goed op de hoogte zijn van de vele obstakels, waarvoor meertalige kinderen en zeker allochtonen staan. Het boek heeft twee delen, onderverdeeld in veertien overzichtelijke paragraafjes, bevat vier bijlagen en een uitgebreide literatuurlijst. De derde druk bewijst de waarde van het boek.© NBD Biblion

Listing 1 - 2 of 2
Sort by