Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Migration. Refugees --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- migranten --- leesgedrag --- Children of immigrants --- Turks --- Moroccans --- Italians --- Books and reading --- Migrantenkinderen --- Onderwijs. --- 475.26 --- 475.26 ) * LEZEN --- taal : migranten (ler) --- 433.7 --- migrantenkinderen --- Vlaanderen --- Allochtonen --- Leesgedrag --- migranten: onderwijs --- Onderwijs: migranten --- allochtonen --- België --- Italianen --- leesopvoeding --- Marokkanen --- Turken --- Academic collection --- Achtergrondinformatie --- Nederlands --- #A9505A --- Turkish people --- Ethnology --- Turkic peoples --- First generation children --- Immigrants' children --- Second generation children --- Immigrants --- Leesopvoeding --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 51 <07> --- 51 <07> Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Didactics of mathematics --- allochtone jongeren --- lezen --- migratie --- vluchtelingen --- taal --- onderwijs --- Children of immigrants - Books and reading - Belgium - Flanders. --- Turks - Books and reading - Belgium - Flanders. --- Moroccans - Books and reading - Belgium - Flanders. --- Italians - Books and reading - Belgium - Flanders. --- Lezen --- Immigratie
Choose an application
Didactische handleiding voor de uitbreiding van de woordenschat van meertalige kinderen.Dr. Theo HoogbergenGrondige handleiding, bestemd voor leraren in het basis- en voortgezet onderwijs bij hun leeropdracht de woordenschat van meertalige kinderen uit te breiden. De woordenschat blijkt een sleutelpositie in te nemen in het leven en het leren van allochtone kinderen, maar ook van hen met een armoedig taalidioom. Onderwijs in welk vak ook kan pas vruchtbaar verlopen, als leerlingen over een uitgebreide woordenschat beschikken. Uit allerlei onderzoek blijkt dat vierjarigen over zo'n 2.000 à 3.000 woorden beschikken, maar vijftienjarigen al over 15.000. Nederlandse kinderen leren dus meer dan duizend nieuwe woorden per jaar. Leraren moeten eerst precies weten hoe een en ander werkt. Deze handreiking werkt aan verdieping, geeft oefenstof en tal van voorbeelden, ook uit vreemde talen. Het onderwijs in de uitbreiding van de woordenschat moet systematischer verlopen en vooral ook stap voor stap. Daarom moeten leraren goed op de hoogte zijn van de vele obstakels, waarvoor meertalige kinderen en zeker allochtonen staan. Het boek heeft twee delen, onderverdeeld in veertien overzichtelijke paragraafjes, bevat vier bijlagen en een uitgebreide literatuurlijst. De derde druk bewijst de waarde van het boek.© NBD Biblion
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- woordenschat --- taalonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Lezen --- Nederlands --- Taalopvoeding --- Woorden --- Woordenschat --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; migrantenkinderen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- 454.6 --- 456.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Intercultureel onderwijs --- Taal --- Taalonderwijs --- Nederlandse taal en letterkunde --- 071320.jpg --- Woordenschat: didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Woordenschatuitbreiding --- Woordenschatverwerving --- Mondelinge taalvaardigheid
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|