Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Intern ondernemerschap
Authors: --- ---
Year: 1993 Publisher: Alphen aan den Rijn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het einde van de hiërarchie
Author:
ISBN: 9025403131 Year: 1993 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het bedrijfsleven houden hiërarchie (letterlijk: rangorde) en hiërarchisch denken vernieuwing tegen. In onze snel veranderende wereld, stelt Tom Peters, zijn reorganisaties noodzakelijk om aan de grenzeloos geworden concurrentie het hoofd te kunnen bieden. Hiërarchisch denkende ondernemingen zijn te traag en missen de dynamiek om adequaat te kunnen reageren op de uitdagingen van de markt.Tom Peters laat aan de hand van vele voorbeelden zien hoe innovatieve ondernemingen de zaken aanpakken. Als pijlers van vernieuwing noemt hij internationalisering en informatietechnologie. Hij schetst het beeld van de nabije toekomst waarin de klant samen met de fabrikant het product ontwerpt dat hij verlangt; waarin afdelingen als Onderzoek & Ontwikkeling, Distributie en Boekhouding worden uitbesteed; waarin de hoofdtaak van het management bestaat uit het laten draaien van dit nieuwe netwerk van klanten plus leveranciers plus onderaannemers. Peters schetst een toekomst waarin de traditionele piramide van rangen en standen plaats maakt voor een platte organisatie waarin alle muren tussen mensen en afdelingen geslecht zijn. (Bron: covertekst)


Book
Structure in fives : designing effective organizations
Author:
ISBN: 013855479X 9780138554798 Year: 1993 Publisher: Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall

Interdisciplinary perspectives on organization studies
Authors: ---
ISBN: 0080408141 Year: 1993 Publisher: Oxford Pergamon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For the first time, prominent scholars of the major disciplines in organization studies come together to search for common ground. Economists, sociologists and psychologists put aside their disciplinary, their language and paradigm barriers, in seeking to address common problems and find universal solutions. Recent advances in population ecology, transaction cost ecomonics, control theory, leadership studies and decision-making are among the topics covered as well as new syntheses on old confrontations between issues of power and efficiency and of rationality and norms. These papers, stemming from the International Symposium on Interdisciplinary Perspectives on Organization Studies (Wassenaar, Netherlands, May 1990) reflect the interdisciplinary rapprochement that has gathered momentum over the last ten years, and will surely point to important new directions in organization studies for the future. Organizational researchers, PhD students and students of advanced courses in organizational studies, as well as researchers in the fields of sociology, psychology and economics will find this an important reference and study volume.


Book
M comme Marketing : dictionnaire illustré du marketing : concepts, exemples, institutions
Authors: ---
ISBN: 2804114791 9782804114794 Year: 1993 Volume: vol *66 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by