Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In een themakist zijn spelmateriaal en prentenboeken verzameld rond een bepaald ontwerp. In een themamap worden daarbij spelsuggesties gegeven voor leidsters en leerkrachten rond het thema. Beschreven wordt hoe een themakist eruit kan zien, hoe ermee gewerkt kan worden en wat daarbij komt kijken. Tevens vormt het een handleiding voor het zelf samenstellen van themakisten. Werken met themakisten is gericht op ontwikkelingsstimulering. Uitgangspunt is het principe van spelend leren en lerend spelen. (Bron: covertekst)
Speelleermiddelen --- kleuterschool: mediakunde --- themakisten
Choose an application
Het boek bevat een beknopte verantwoording van speelleerhoeken, suggesties voor de klasinrichting en de aanwending van hoeken binnen kiesuurtjes en projectonderwijs. Het hoofdaccent ligt echter op de praktische uitwerking van een achttien-tal speelleerhoeken : de luisterhoek, de taalhoeken (leeshoek, kruiswoordraadselhoek, rebussenhoeken), de rekenhoeken (winkel, rekentrainer, rekenweegschaal, spiegelingenhoek), de computerhoek, de diakijkhoek, de ontdek- en experimentenhoeken, de techniekhoek, het infocentrum, de elektrohoek en de boetseerhoek. Voor elke hoek worden inrichting, materiaal, gebruik en doelstellingen toegelicht. Daarbij wordt aandacht geschonken aan de typische mogelijkheden voor elke graad.
Didactische werkvormen. --- Hoekenwerk. --- lager onderwijs --- speelleermiddelen --- hoekenwerk --- ontdekhoeken --- didactische werkvormen --- didactiek --- basisonderwijs --- 474.21 --- 474.53 --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Speelhoeken --- 475.21 ) * SPREKEN --- 474.23 --- speelleerhoeken --- Speelleermiddelen ; basisonderwijs --- Spelend leren --- Hoekenwerk; ba.o. --- Didactische werkvormen --- Spel; opvoeding --- Ontdekhoeken --- lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Speelleermiddelen --- Hoekenwerk; ba.o --- Klasinrichting
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|