Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
L'apprentissage du langage écrit chez les enfants immigrés de 2ème primaire

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’objectif de notre travail est de mieux comprendre l’acquisition du langage écrit chez des enfants bilingues immigrés en examinant notamment leur capacité de segmentation phonologique. Nous commencerons par une introduction théorique présentant les éléments nécessaires à la compréhension des épreuves et de leurs résultats.
Le premier point s’intéressera aux modèles de l’acquisition normale du langage écrit chez l’enfant et aux facteurs liés à son acquisition.
Nous discuterons ensuite du phénomène du bilinguisme au travers des théories générales et des études réalisées sur l’apprentissage du langage écrit, études sur lesquelles s’appuieront nos hypothèses. Pour clôturer ce deuxième point, nous exposerons brièvement les caractéristiques phonologique des langues ders enfants bilingues testés dans notre étude afin de pouvoir mieux interpréter les éventuelles erreurs de transposition d’une langue à l’autre dans les épreuves proposées.
L’introduction théorique sera suivie de la définition précise des objectifs de l’étude, de l’exposé de la méthode expérimentale, des résultats obtenus et enfin d’une synthèse des résultats et d’une discussion.


Book
Onderzoek met betrekking tot de problematiek van de verwerving van het Nederlands door anderstalige kleuters van de Brusselse agglomeratie
Authors: --- ---
Year: 1993 Publisher: Leuven KUL. Faculteit geneeskunde

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Language development in exceptional circumstances
Authors: ---
ISBN: 0863773087 Year: 1993 Publisher: Hove : L. Erlbaum Associates,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Language acquisition : core readings
Author:
ISBN: 0745013678 Year: 1993 Publisher: New York ; London ; Toronto Harvester wheatsheaf

The child's path to spoken language
Author:
ISBN: 0674116402 Year: 1993 Publisher: Cambridge, Mass. Harvard University Press

The lexicon in acquisition
Author:
ISBN: 0521440505 9780521440509 9780511554377 Year: 1993 Volume: 65 Publisher: Cambridge Cambridge University press

How to prepare, stage, & deliver winning presentations
Author:
ISBN: 0585026777 9780585026770 0814478131 Year: 1993 Publisher: New York : American Management Association,

Understanding language acquisition : the framework of learning
Author:
ISBN: 9780585092044 0585092044 9780585092041 0791414612 0791414620 1438402104 Year: 1993 Publisher: Albany State university of New York press

The transition from infancy to language : acquiring the power of expression
Author:
ISBN: 0521440319 0521483794 0511752792 9780521440318 Year: 1993 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this important volume, Lois Bloom brings together the theoretical and empirical work she has carried out on early lexical development. Its focus is on the expressive power children acquire as they begin to talk and, in particular, on contributions from cognitive development, affect expression, and the social context for making the transition from prelinguistic expression to the expression of contents of mind. The first half of the book reviews the developments in infancy that enable the emergence of language and presents the theoretical perspective required for an understanding of the longitudinal study described in the second half. The book's main thesis is that language is acquired for expressing contents of mind and that its usefulness as a 'tool' is of only secondary importance. The Transition from Infancy to Language makes a major contribution to our knowledge of early lexical development, providing a persuasive theoretical model for researchers and students.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by