Narrow your search

Library

KU Leuven (7)

KBR (5)

UGent (4)

VUB (4)

UAntwerpen (3)

ULB (3)

UCLouvain (2)

Vlaams Parlement (2)

ACV - CSC (1)

AP (1)

More...

Resource type

book (6)

dissertation (1)

periodical (1)


Language

English (3)

Dutch (2)

French (1)

Japanese (1)


Year
From To Submit

1990 (7)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
International comparative education : practices, issues, and prospects.
Author:
ISBN: 0080402593 9780080402598 Year: 1990 Publisher: Oxford Pergamon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
比較教育学研究 [[ヒカクキョウイクガクケンキュウ]]
Author:
ISSN: 21852073 Year: 1990 Publisher: Fukuoka-shi : Hatsubaimoto Tōkyō : Nihon Hikaku Kyōiku Gakkai ; Tōshindō

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'éducation comparée : questions et tendances contemporaines
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9232025647 9789232025647 Year: 1990 Volume: vol *33 Publisher: Paris Unesco


Book
The myth of Japanese uniqueness
Author:
ISBN: 0415030021 0415055342 Year: 1990 Publisher: London Routledge


Multi
De vlag in de top : over de "rationaliteit" van het secundair onderwijs-beleid: Frankrijk, Engeland en Wales, Duitse Bondsrepubliek
Author:
ISBN: 903340981X 9033423693 Year: 1990 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het centrale onderwijsbeleid worden drie componenten onderscheiden: de manier waarop het beleid de leerplannen en leerinhouden oplegt (het leerplanbeleid), de structuren waarbinnen de leerlingen hun schoolloopban doorlopen, de slectiemechanismen daartoe inbrengen, en de maatregelen die het beleid neemt om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken. Deze drie componenten worden geconcretiseerd in en getoetst aan het onderwijsbeleid in Engeland, Frankrijk en de Duitse Bondsrepubliek. De resultaten van deze studie worden vergeleken met het beleid in België en Nederland. De conclusie uit deze vergelijkende studie is dat het onderwijsbeleid in Engeland, Frankrijk en de Duitse Bondsrepubliek geïnspireerd wordt door een technische rationaliteit, die onder twee varianten voorkomt: de bureaucratische en de responsieve. De auteur besluit met de beschrijving van een onderwijsbeleid vanuit een technisch-interactieve rationaliteit, een visie die zijn voorkeur wegdraagt. (Bron: covertekst)

Basisvorming in het voortgezet onderwijs : Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitse Bondsrepubliek
Authors: ---
ISBN: 9053500111 Year: 1990 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Secondary education --- School management --- basisvorming --- SO (secundair onderwijs) --- France --- Netherlands --- Germany --- England --- Education permanente --- Enseignement --- Onderwijs --- Permanente vorming --- 373.5 --- Comparative education --- Education, Secondary --- -Academic collection --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.1O221 --- #SBIB:HIVA --- #A91J2 --- 450.2 --- Basisvorming --- Duitsland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Secundair onderwijs --- 0/3107.jpg --- Duitsland: secundair onderwijs --- Engeland: secundair onderwijs --- Frankrijk: secundair onderwijs --- Nederland: secundair onderwijs --- Children --- High school education --- High school students --- Secondary schools --- Education --- High schools --- Education, Comparative --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Cross-cultural studies --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Organisatie van het onderwijs: nationaal --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Education (Secondary) --- History --- Comparative education. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Cross-cultural studies. --- algemeen --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- onderwijsbeleid --- 481.9 --- algemeen. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- onderwijsbeleid. --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Algemeen. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Onderwijsbeleid. --- Academic collection --- Teenagers

Listing 1 - 7 of 7
Sort by