Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat artikelen die geschreven zijn naar aanleiding van de thema's die op het VELON-congres 1988 aan de orde kwamen. Grofweg zijn die thema's in vijf verschillende clusters onder te verdelen: kwaliteit beschrijven (hoe is de opleiding ingericht?); kwaliteit controleren (hoe wordt geëvalueerd?); kwaliteit handhaven (hoe blijft de kwaliteit op peil tegen de verdrukking in?); kwaliteit verbeteren (hoe kan onderzoek daaraan bijdragen?); kwaliteit gebruiken (hoe kunnen we onze expertise op andere, nieuwe gebieden toepassen?). (Bron: covertekst)
083319.jpg --- Leraren ; opleidingen --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- algemeen. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Algemeen. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- Z371.8 --- Z++95/09 --- Basisonderwijs ; Vlaanderen ; geschiedenis --- History --- Primary education --- Flanders --- #gsdbP --- memoires --- lager onderwijs (x) --- schoolleven --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- leraren --- leerlingen --- #A9302A --- 472.1 --- Basisonderwijs --- Vlaanderen --- Geschiedenis --- onderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lager onderwijs ; geschiedenis --- België --- 920 --- onderwijsgeschiedenis --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- Vlaanderen.
Choose an application
De kern van het boek bestaat uit 150 opgaven voor midden- en bovenbouw, die samen grotendeels de leerstof vertegenwoordigen. Ook een hoofdstuk met schoolse en niet-schoolse oefensituaties en met gevarieerde oefenstof. Elke opgave is voorzien van een 'reflectieve oplossing' (welke gedachtengang werd toegepast?). Geschikt voor zelfstudie.
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Rekenen --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Cijferen ; basisonderwijs --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Gecijferdheid --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Wiskunde: didactiek lagere school --- Didactiek --- Leraren --- Zelfstudie --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; basisonderwijs --- 475.55 --- wiskunde: didactiek lagere school --- Leraar --- Directie
Choose an application
In het eerste deel komen onderzoeksresultaten ter sprake betreffende de verlenging van de Belgische opleiding van twee naar drie jaar, de problemen van aanstaande leraren tijdens de opleidingg, deeltijdopleidingen, de nieuwe opleiding tot leraar aan de basisschool, recente beroepsprofielen en persoonlijkheidskenmerken van docenten. In het tweede deel staat de invloed van verbale feedback op arbeidssatisfactie en klasseklimaat centraal. Daarnaast wordt een inhoudelijke analyse gegeven van de pedagogiekboeken voor de vroegere katholieke kweekschool om een beeld te krijgen van wt eertijds als ideale onderwijzer werd gezien. In deel drie worden de resultten geëvalueerd van enekele nascholings- en inscholingscursussen.
371.12 --- Teaching --- -Teaching --- -Academic collection --- #SBIB:316.334.1O272 --- #SBIB:AGGR --- 450.7 --- 083111.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Vocational guidance --- -Congresses --- Congresses --- Onderwijs: rol van het personeel: leraars --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Congresses. --- algemeen --- lerarenvervolmaking en research --- algemeen. --- lerarenvervolmaking en research. --- 371.12 Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Academic collection --- Vocational guidance&delete& --- Algemeen. --- Lerarenvervolmaking en research.
Choose an application
basisonderwijs --- onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- beroepsprofielen --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- leraren --- vroedkundige opleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- buitengewoon onderwijs --- onderwijs --- pedagogiek --- School management --- onderwijsstructuur --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 371 --- Education --- -#GSDBP --- #SBIB:316.334.1O210 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- beleid --- toekomst --- 37 <493=393> --- #A9204A --- vlaanderen --- 37.01 --- leraar --- onderwijspolitiek --- politiek --- waardering --- Onderwijs: Vlaanderen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- onderwijs - school --- Onderwijsbeleid: algemeen --- enseignement --- flandre --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijs. --- algemeen. --- #GSDBP --- Vlaanderen.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|