Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Scholen besturen neemt de inrichtende machten van onderwijsinstellingen onder de loep. Het boek is een toegankelijke synthese van talrijke uitgebreide gesprekken met voorzitters of afgevaardigde bestuurders van onderwijsinstellingen en enkele bevoorrechte getuigen. Het geeft een antwoord op een aantal fundamentele vragen die zowel bij lokale als bij diocesane en nationale beleidsverantwoordelijken leven:- Vanwaar de groeiende belangstelling voor de inrichtende machten?- Hoe is de relatie van de inrichtende macht met de openbare en kerkelijke overheid (of de door haar) gemandateerde Wat is de betekenis van de rol die de coördinatieorganen)?- Wat is de betekenis van de rol die de priesters en religieuzen in de inrichtende machten vervullen en welke consequenties heeft dit voor het toekomstig functioneren? Personeel of ouders in de inrichtende macht: kan dat en onder welke voorwaarden ?- Welke motieven spelen bij een evolutie naar schaalvergroting van inrichtende machten en welke problemen duiken hierbij op?
School management --- leidinggeven --- onderwijsstructuur --- Belgium --- Enseignement --- Onderwijs --- #SBIB:316.334.1O200 --- #GSDBP --- onderzoeksrapport --- inrichtende machten --- katholiek onderwijs --- bestuurlijke organisatie --- onderwijspolitiek (x) --- 371.058:282 <493> --- 371.1:282 <493> --- Onderwijs 37 --- Onderwijsorganisatie --- Schoolbeleid --- 450.4 --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- moderne schoolsystemen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- moderne schoolsystemen. --- Moderne schoolsystemen.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|