Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Vanuit de specifieke communicatiesituatie die ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer, belicht de auteur de consequenties hiervan voor de jeugdliteratuur. Verder wordt onder meer aandacht besteed aan de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur. Daarna volgt nog een kort overzicht van de vele genres, elk met eigen mogelijkheden en grenzen. In een laatste hoofdstuk worden een aantal bedenkingen i.v.m. analyse en evaluatie geformuleerd.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- Literature --- SO (secundair onderwijs) --- kleuteronderwijs --- jeugdliteratuur --- lager onderwijs --- Children --- Children's literature --- Hulpwetenschappen --- Books and reading --- History and criticism. --- Taalwetenschappen en literaire werken. --- Academic collection --- History and criticism --- Enfants --- Littérature de jeunesse --- Livres et lecture --- Histoire et critique --- Boeken --- Jeugd
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|